احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

محمدعلی ابطحی:

وزیر با نمک را عوض کنید!

محمدعلی ابطحی با انتقاد از وزیر بهداشت دولت روحانی و نبود واکسن توئیتی را منتشر کرد.
هویزه یکی از شهرهای غرب استان خوزستان است که بخاطر جنگ ایران و عراق شهرتی فراوان دارد. این شهر با یورش نیروهای عراقی تصرف شد و به‌ طور صد در صد تخریب گردید، تنها آثار باقی‌مانده از شهر قدیم، قدم‌گاه عباس و خرابه‌های چند ساختمان است.
بنده هیچ تحمیلی به هیچ شورای شهری نداشتم و هیچ توقعی نیز از شما نسبت به خود ندارم، عرض می‌کنم اگر کسی به‌عنوان وابسته من به شما مراجعه کرد و از شما خواسته‌ای داشت، از همین الان حق دارید او را تکذیب کنید.
‌روی سخنم با شمایی است که در انتخابات اخیر برنده این رقابت در صحنه انتخاب‌های سال‌های گذشته در مسیر انقلاب هستید و پس از این گوی سنگین را نه در رقابت که باید در وزن‌کشی گود عمیق مشکلات همه‌جانبه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بردارید و با بدنه اجتماعی و احزاب و مدعیان فرا‌روی‌ خود دست‌وپنجه نرم کنید تا مبادا مانند سلف خویش، متهم به ناکارکردی شوید.
یک فعال سیاسی اصولگرا، گفت: اگر دولتی آمده و دارد این اهتمام را به خرج می‌دهد که از صاحب‌نظران در عرصه‌های مختلف نظرخواهی کند دیگر اما و اگر گذاشتن در مقابل چنین کاری یک نوع بی‌انصافی و کج‌سلیقگی سیاسی است که بخواهیم از آن ایراد بگیریم.
اصلاحات انتخابات محور حتی اگر نمرده باشد سکته‌ای سنگین کرده است. برای جریانی که به خشونت اعتقاد ندارد و بیگانگان را خوب می‌شناسد که جز برای خودشان برای هیچ کشوری خیری ندارند این سوال مهم پیش آمده است که اکنون با انبوه مشکلات خطیر مردم در برابر رقیبی که همه قدرت را تصاحب کرده است چه باید بکند و چه می‌تواند بکند؟
آیت الله سید محمد سجادی از فقهای عالی حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه خدمات صادقانه، دلسوزانه و تلاش شبانه روزی مسئولان خدوم نظام را نباید نادیده بگیریم، گفت: بنده به عنوان یک طلبه و شاگرد امام راحل از خدمات هشت ساله حسن روحانی و دولت ایشان تشکر می کنم.
رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا در قالب ستایش منتخب انتخابات اخیر حاصل 8 انتخابات و هر 4 رییس جمهوری قبلی طی 32 سال را سرزنش کرده است. یادداشت حاضر از دو زاویه این دیدگاه را نقد کرده است خصوصا با تأکید بر این گزاره: اگر دولت و حاکمیت و حکومت، نزد مردم مساوی و مساوق تلقی شوند و امید به اصلاح از طریق تغییر دولت‌ها رنگ ببازد، بحران‌های سیاسی و اجتماعی درمی‌گیرد. دفاع از نظام و رهبری درگرو کوتاه کردن فاصلۀ رأس آن با دولت‌ها نیست.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: دولت روحانی باید درباره دلار 3 هزار تومانی که ۳۰ هزار تومان شد، اوضاع بازار سکه و ارز، معیشت مردم و کارهای بسیاری که انجام نگرفت پاسخگوی مردم باشند.
گزارش پرسون از یک چالش انتخاباتی؛

اعتراض علی لاریجانی به رد صلاحیت‌اش ادامه دارد

علی لاریجانی، رئیس سابق مجلس و نامزد رد صلاحیت شده انتخابات سال 1400 همچنان به این موضوع معترض است و در تازه‌ترین واکنش گفته است که آبرویم را ببرید اما دلایل رد صلاحیتم را بگویید.
لازمه پیشرفت هر کشوری انتخاب افراد شایسته برای ایفای نقش‌های مختلف یک مدیر شهرداری از پیش‌بینی اش در مورد شایسته گزینی در دولت جدید می‌گوید.
بزرگ‌ترین پیام انتخابات ۱۴۰۰ این بود که همدلی، همبستگی و عشق به میهن و مام میهن در کشور و در مردم ما هنوز زنده است. این‌که پس از گذشت بیش از چهار دهه از انقلاب شکوهمند اسلامی و با همه مشکلات و فشارها از سوی استکبار و ضد انقلاب، مردم هنوز بر آرمان‌ها و اهداف خود پایبند هستند نشان می‌دهد که انقلاب و جمهور اسلامی ایران از لحظات بسیار قوی برخوردار است و این همان نکته‌ای است که برای غربی‌ها و ضد انقلاب خارج‌نشین بسیار دردناک است.
دبیر کل حزب سبز، نخستین اقدام دولت سیزدهم را بهره‌گیری از مدیران کارآمد با همه سلایق برای خدمت به مردم ارزیابی کرد و گفت: تورم، بیکاری، فساد و فاصله طبقاتی و اصلاح یارانه‌ها از مشکلات اولویت‌دار پیش روی این دولت است.
سرپرست موسسه اطلاعات گفت: انتصاب آقای اژه‌ای به چند دلیل انتخاب مناسبی بود؛ یکی اینکه وی از باسابقه‌ترین عناصر خدمتگزار در خود قوه قضاییه و از کسانی که سالیان متمادی و با تناسب اولیه، رشد کرده، ارتقا پیدا کرده، تجربه آموخته، آموزش دیده و آموزش دیده، به سمت رییس دستگاه قضا منصوب شده است.