احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گفت: درخواست صدور پروانه فعالیت حزب مجمع زنان اصلاح طلب در این کمیسیون بررسی شد و با اصلاح اساس‌نامه مورد تایید قرار گرفت.
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت:هدف و قصد ما در مذاکرات تفاهم است؛ اما با حفظ مصلحت و منافع ملی کشورمان، ما به دنبال حقوق قطعی خودمان هستیم و تحریم‌ها باید برداشته شود تا ما بتوانیم به تعهدات برجامی خودمان بازگردیم.
ماجرای علی لاریجانی و شورای نگهبان انگار ادامه دارد و سر پایانی ندارد و حالا علی لاریجانی در متنی تفصیلی به مباحث مطرح‌شده از سوی شورای نگهبان پاسخ داده و مکتوب مباحثش را برای سران قوا و بسیاری از شخصیت‌های سیاسی ارسال کرده است.
رئیس سابق مجلس در متنی که حدود ۳۰ صفحه است سعی کرده به همه شبهات و سوالات شورای نگهبان پاسخ دهد. وی اظهار کرده، هرچند این قبیل اقدامات دیگر سودی برای وی ندارد اما باعث اصلاح رویکرد شورای نگهبان می‌شود.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جریان اصلاحات پشت سر این فساد بوده گفت: قوه قضائیه باید سریعاً به پرونده کرسنت رسیدگی و ابعاد حقوقی این قرارداد را مشخص کند.
دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در خصوص احتمال تأثیرگذاری نگاه مذاکره‌کنندگان جدید به برجام بر روند جلسات وین در آذر ماه گفت: موضوع مذاکرات هسته‌ای تبدیل به مسئله‌ای فرادولتی شده و کسانی که به وین سفر می‌کنند نیز در جایگاهی نیستند که نظرات سیاسی خود را بر روند مذاکرات تحمیل کنند. قطعاً در مذاکرات پیش‌رو نیز تیم مذاکره‌کننده سیاست‌های دیکته‌شده را دنبال خواهد کرد.
قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر فرصت مناسبی برای استقبال از ایام‌الله دهه فجر است گفت: حضور مؤثر زنان در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، علمی و سیاسی بیانگر نقش سازنده آنان در ارتقای جایگاه‌های معنوی جامعه است.
مدیرمسئول روزنامۀ کیهان که در دوران ریاست جمهوری حسن روحانی، ضدیت با برجام و مذاکرات وین پیشۀ روزانۀ او شده بود، اکنون با تعیین تاریخ آغاز مذاکرات وین و آمادگی دولت ابراهیم رئیسی برای احیای برجام، ظاهراً دیگر نمی‌داند در این مورد چه بنویسد.
با اینکه 2 سال از وقایع تلخ وخسارت بار و فاجعه‌آسای آبان سال 98 می‌گذرد ولی هنوز برخی از آثار منفی آن به چشم می‌خورد. گویی درنگاه خیره مردم، غمی نهفته وجود دارد و افزایش مهاجرت از کشور خصوصا از سوی نخبگان تنها یکی از نتایج منفی آن است. بحث‌ها و تحلیل‌ها و موضع‌گیری‌ها پیرامون آن جریان دارد و حتی صدا وسیما که همه ماجرا را درخطا و سهل انگاری دولت روحانی خلاصه می‌کند در مهم‌ترین بخش خبری خود به آن می‌پردازد و نشان می‌دهد که هنوز زخم مذکور نه تنها التیام پیدا نکرده است که دردش حس می‌شود و گویا همه ارکان جامعه آن را تعقیب می‌کنند!
کیهان نوشت: ازنظر غربی‌ها میزان مشروعیت دولت‌های انتخابی صرفاً در ترازوی همراهی با غرب و فراموشی تعمدی آرمان‌ها قابل‌سنجش است. دولت خاتمی،‌هاشمی رفسنجانی و روحانی می‌تواند به نسبت مشروع‌ترین دولت‌ها لقب بگیرند.
با رأی اعضای شورای مرکزی؛

دبیرکل حزب نسل‌نو منصوب شد

مهدی اقراریان در نخستین جلسه شورای مرکزی به عنوان دبیرکل حزب نسل‌نو انتخاب شد.
محمود احمدی‌نژاد در «روستای اباترصومعه سرا» بود و من در روستاهای زلزله‌زده‌ی کوهرنگ و اندیکا، احمدی‌نژاد در حال سخنرانی با روستائیان بود و من در حال عکاسی از خانه‌های نیمه ویرانِ مناطق زلزله‌زده‌ی کوهرنگ و اندیکا که با یک مورد بسیار عجیب مواجه شدم، آن قدر عجیب که در ادامه‌ی این سفر، موضوع را با خیلی از ساکنان مناطق زلزله‌زده به اشتراک گذاشتم و نتیجه‌ای یکسان به دست آوردم و آن این که؛ محبوبیت احمدی‌نژاد طی تمامی سال‌هایی که رئیس جمهور نبوده در بین طبقات فرودست جامعه به ویژه روستائیان، ذره‌ای کاهش پیدا نکرده که هیچ، امیدواری‌ها و اعتماد‌ها به وی به عنوان تنها کسی که می‌تواند ایران را از مشکلات فعلی نجات دهد بیشتر نیز شده است.
هفته گذشته جبهه اصلاحات ایران بیانیه‌ای را درباره ضرورت گفت‌وگوهای برجامی منتشر کرد و به نوعی خواهان ادامه این گفت‌وگوها و نیز نقد روند جاری بود.
اکبر روشن ضمیر مدیرکل توسعه منابع انسانی وزارت کشور با تاکید بر اینکه اولویت رویکرد وزارت کشور در انتصابات مدیریتی بهره گیری حداکثری از ظرفیت های درون سازمانی بوده است گفت: وزارت کشور با توجه به ماهیت فرابخشی خود، در این راستا و در سقف ابلاغی دولت از ظرفیت های نیروهای با غنای معرفتی و مهارتی نیز بهره خواهد گرفت.
با گذشت نزدیک به ۱۷ ماه از آخرین روزی که لاریجانی در سمت ریاست مجلس شورای اسلامی قرار داشت و منصبی رسمی در ساختار حکومتی با نام وی پیوند خورده بود، در حکم تازه رهبری به عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی برای چهارسال منصوب شد.
عباس سلیمی‌نمین روزنامه‌نگار و محقق تاریخی در نامه‌ای به اعتراض اخیر محسن هاشمی نسبت به یک برنامه تلویزیونی واکنش نشان داد. او همچنین نامه سال گذشته‌اش به محسن هاشمی را این بار به صورت علنی منتشر کرده است.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه همگرایی خوبی بین قوای سه‌گانه و سایر نهادها شکل گرفته است، گفت: سفرهای استانی و حضور رییس جمهوری و اعضای هیات دولت در بین مردم سرمایه اجتماعی نظام و دولت را افزایش خواهد داد و مردم را برای غلبه با مشکلات با دولت همراه می‌کند.
رئیس هیئت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سوریه جایگاه ویژه‌ای در کشور‌های محور مقاومت دارد و در طول این ۱۰ سال در مقابل دشمنان ایستادگی کرد و هر کشور دیگری قطعا نمی‌توانست تحمل کند.
نامش را گذاشتند «سه شنبه‌های نظارتی مجلس» و تاکید دارند که در این روز از هفته به بررسی تخلفات دولتمردان دوازدهم پرداخته و پرونده را به قوه قضائیه ارجاع می‌دهند. روز گذشته بار دیگر دلواپسان بهارستان پرونده دیگری از روحانی در جایگاه رئیس جمهور دوازدهم را به قوه قضائیه ارجاع دادند.