احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

بعید نیست جریان اصولگرا به این نتیجه رسیده باشد که مخاطب شاهد چنین دعوایی در اردوگاه اصولگرایی باشد تا وقتی در نهایت کار به تصمیم دیگری رسید، مشخص باشد که جریان انقلابی «به‌راحتی» به این تصمیم نرسیده است.
این روزها، تصاویری از ویلای لاکچری منسوب به حسن روحانی در صفحات شبکه های اجتماعی اصولگرایان و منتقدان رئیس جمهور سابق منتشر شده و با محتواهای انتقادی، دست به دست می شود. واقعیت ماجرا چیست؟
فعال رسانه ای اصولگرا در یادداشتی نوشت: امیدوارم خانم علم‌الهدی هرچه زودتر نوشتن کتاب را شروع کند که برخی شایعات (ان‌شاءالله دروغ) در مورد دخالت در امور مملکت رنگ ببازد و اصولاً فرصت چندانی برای این‌گونه کارها پیدا نشود.
در هفته‌ای که گذشت داستان سیاست ایران از میانه دهه80 تاکنون دوباره تکرار شد؛ پیمان نانوشته‌ای میان اصلاح‌طلبان تکنوکرات و احمدی‌نژادی‌ها علیه قالیباف. داستانی که از سال84 تاکنون ادامه داشته و هربار در شکل تازه‌ای متولد می‌شود.
چندروز پیش خبری منتشر شد مبنی بر تشکیل جلسه مشترکی میان سید محمد خاتمی، علی‌اکبر ناطق‌نوری، حسن روحانی و سید‌حسن خمینی. این خبر را جواد امام، از نزدیکان خاتمی تأیید کرد اما گفت که محتوای این جلسات سیاسی نیست و صرفا دیدوبازدید است.
در نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده شرکت کروز، استفاده حسین فریدون از حساب‌های مسعود احمدی زاده جهت دریافت رشوه و حق حساب از رسول دانیال‌زاده تأیید شده است.
چند روز پیش مدیر محترم حوزه علمیه قم در دیدار با چند نفر از مسلمانان اهل فکر از کشورهای دیگر سخنانی را ابراز داشتند که برای یک ایرانی محل تأمل و پرسش است. در اینجا فقط بخشی از اظهارات ایشان نقل و نقد می‌شود.
43 ســـال پــیش درچنین روزهایی مردم از رفتن شــاه در پوست خود نمی‌گنجیدند، در خیابان‌ها جشن واقعی برپا بود و گل‌ها که به هوا می‌رفت روی جمعیت رقصنده به زمین می‌آمد. دست افشانی و غزل‌خوانی خبر از دوران عاشقی می‌داد که اول نمود آسان ولی افتاد مشکل‌ها! هنگامی که شاه رفت سخت گریست و تا زمانی که درگذشت هرگز نخواست یا نتوانست ویرانی خود را پنهان کند.
فروکاستن مردم ایران به اقلیتی تندرو و انقلابی، که حاضرند همه چیزشان را فدای غرب‌ستیزی کنند، ندیدن واقعیت جامعۀ ایران و نشنیدن صدای اقشار و طبقات ناراضی از شرایط کنونی کشور است؛ شرایطی که محصول ستیزۀ پایان‌ناپذیر با جهان غرب است.
هر چند وجه غالب غلامحسین کرباسچی اشتهار او به عنوان شهردار تهران در دهۀ 70 است و نزد سیاسیون به عنوان دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران تا همین چند ماه قبل شناخته می‌شود اما او یک وجه دیگر هم دارد و آن هم فعالیت مطبوعاتی در بخش خصوصی است.
خطیب نمازجمعه تهران با اشاره به مذاکرات لغو تحریم گفت: دشمن بیشتر از ما به این توافق نیاز دارد؛ بنابراین ما عجله‌ای نداریم و باید با دقت و غیرت مذاکرات دنبال شود.

فعال سیاسی اصلاح طلب، گفت: با توجه به اینکه اصلاح طلبان امروز آلوده به قدرت هستند و بعد از به قدرت رسیدن اصلاح طلبی را فراموش می‌کنند نمی‌توانند نماینده خوبی برای اصلاح طلبی باشند.

این نماینده نزدیک به احمدی‌نژاد ادامه داد: "این سفر به دعوت دانشگاه بیلکنت استانبول انجام می‌شود و قرار است در این دانشگاه به رئیس جمهور اسبق ایران دکترای افتخاری اهدا شود."