احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

به‌رغم توصیه مکرر خیرخواهان که مبادا از طریق اعدام قصد مواجهه با اعتراضات را داشته باشید، معلوم شد که توصیه‌ها کارگر نیفتاد و شد آنچه که شد. اکنون باید منتظر ماند و دید آثار کوتاه‌مدت و میان‌مدت و بلندمدت این نحوه مواجهه با اعتراضات چیست؟
روزنامه جوان نوشت: شهریار آهی، فعال سیاسی و بیزینس من و سخنگوی گروه‌های لیبرال دموکرات مخالف نظام جمهوری اسلامی ایران است. او دو روز پیش در تلویزیون تروریستی ایران اینترنشنال حاضر شد و ضمن گفت‌وگویی در مورد وقایع اخیر در ایران، در عبارتی عجیب گفت که جوانان امروز ایران می‌دانند که «نباید از تجزیه ایران و از سوریه‌ای شدن ایران بترسند.»
کیهان نوشت: یکی از نمونه سندهایی که با وجود غنا در محتوا در حوزه اجرا لنگ می‌زنند و هیچ اثر خاصی از آنها در کف جامعه مشاهده نمی‌شود، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که بیش از یک دهه از ابلاغ آن می‌گذرد و هنوز که هنوز است به دلایل مختلف به‌طور کامل اجرایی نشده است!
حجت الاسلام و المسلمین قمی گفت: عده‌ای خیال کرده‌اند با بی‌حرمتی به چادر بانوان و عمامه روحانیون می‌توانند دل متدینین را بلرزانند، دشمنان بدانند لباس روحانیت کفن ماست و برای مکتب حاضریم جانمان را تقدیم کنیم.
روزنامه جوان نوشت: اولین محارب اغتشاشات سه‌ماه گذشته اعدام شد. دلیل سروصدای هشتگ‌نویسان و برخی سلبریتی‌های وطن‌فروش بعد از اعدام محسن شکاری هم مشخص است؛ آن‌ها بیش از هر زمان دیگری اجرای قانون و احترام به مطالبه عمومی از سوی قوه قضائیه را بیخ گوش خودشان احساس می‌کنند.
خطیب این هفته جمعه کرج با اشاره به اینکه دائما در معرض حملات سایبری دشمنان برای ضربه زدن به مردم و انقلاب قرار داریم، اظهار کرد: همانطور که هموطنانی توانسته‌اند موشک بسازند و حوزه نظامی را به موفقیت برسانند، عده‌ای هم باید در حوزه فضای مجازی قدرتمند عمل کنند.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت:زنان بدحجابی که در خیابان به طور عمدی کشف حجاب می کنند، نه یک مسئله فردی بلکه یک شبکه بهم پیوسته اند که به طور مستقیم با شبکه های معاند و گروهک های نفاق ارتباط دارند.
عضو فقهای شورای نگهبان گفت: اغتشاشگران از تهدید گرفته تا ناامن کردن فضا برای خانم‌های چادری و عمامه پرانی پیش رفتند و اگر حضور مردم و قاطعیت قوه قضائیه نبود این پیروان رضاخان و داعش دست به هر جنایتی می‌زدند.
یک عضو جداشده از سازمان منافقین عنوان کرده که از روی برخی شواهد می‌توان به زنده بودن مسعود پی برد و به گمان من او هنوز زنده است.
حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی تصریح کردند: اگر بین مردم و نان مردم فاصله بیافتد دیگر خبری از دین نخواهد بود، اقتصاد یعنی نان مملکت، دینداری مردم بدون اقتصاد سخت است.
آیت‌الله نوری همدانی گفت: مردم با وجود سختی‌های فراوان و فتنه‌های دشمنان، این انقلاب را حفظ کرده‌اند و هیچ‌کس حق ندارد مردم را نسبت به آینده انقلاب ناامید کند.
رستم قاسمی وزیر پیشین راه و شهرسازی بعد از تحمل یک دوره بیماری، صبح امروز - پنجشنبه - درگذشت.
حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در مراسم تودیع و معارفه رئیس پژوهشکده امام خمینی(س) و انقلاب اسلامی، با تسلیت ایام فاطمیه(س) و گرامیداشت روز 16 آذر، گفت: 16 آذر روز بزرگی در تاریخ ایران است و اتفاق مهمی در آن رخ داده؛ امیدواریم راه مبارزه با استعمار و استبداد در جامعه ما همواره زنده بماند.
در اطلاعیه دفتر آیت الله سیستانی آمده است: آیت الله سیستانی پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) میگل آنجل موراتینوس معاون دبیرکل سازمان ملل و نماینده عالی اتحاد تمدن های سازمان ملل و مسئول تهیه برنامه اقدام سازمان بین المللی برای حفاظت از اماکن مذهبی را به حضور پذیرفتند.
آیت‌الله ایازی گفت: نکته اول آن است که به هیج وجه مسأله الزام حجاب، دلیل شرعی ندارد و امروز بسیاری از مراجع به آن معتقد نیستند و بعضی از مراجع نجف رسماً و صریحاً به مسئولین پیام داده و آن را نهی کردند. در گذشته نیز شهید مطهری، شهید بهشتی و آیت‌الله طالقانی طرفدار حجاب اختیاری بودند. این بحث اولیه است.