سیدحسن خمینی به پزشکیان: هیچ بخشی از این ملت نه قابل حذف است، نه قابل نادیده‌گرفته‌شدن

سید حسن خمینی نوشت: هیچ بخشی از این ملت نه قابل حذف است، نه قابل نادیده‌گرفته‌شدن؛ و اینک شما «رییس جمهوری اسلامی ایران» هستید که متعلق به همه مردم است.
تصویر سیدحسن خمینی به پزشکیان: هیچ بخشی از این ملت نه قابل حذف است، نه قابل نادیده‌گرفته‌شدن

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در پیامی ضمن تبریک انتخاب پزشکیان به عنوان رئیس جمهور پیامی صادر کرد.

متن پیام مذکور بدین شرح است:

بسمه تعالی

برادر گرامی و عزیز جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان رییس جمهوری اسلامی ایران دامت تأییداته

انتخاب جنابعالی به عنوان نهمین رییس جمهوری اسلامی را به شما و مردم فهیم کشور عزیزمان به ویژه به طرفداران و حامیان شما تبریک عرض می کنم.

بی تردید آنچه در این انتخابات واقع شد، با حماسه سازی مردم عزیز ایران و بر اساس تدبیر حکیمانه رهبری معظم انقلاب اسلامی تحقق پذیرفت.

رجاء واثق دارم که این اتفاق مبارک و انتخاب جنابعالی می تواند راه توسعه و پیشرفت کشور و رفع مشکلات مردم به خصوص محرومین را فراهم کند.

هیچ یک از ما هرگز نباید فراموش کنیم که ایران متعلق به همه ایرانیان است و همان‌طور که امام خمینی (ره) در ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ و در بهشت‌زهرا مورد اشاره قرار دادند تک‌تک شهروندان ایران، چه آنان که در داخل کشورند و چه ایرانیان عزیز خارج از کشور، باید حق تعیین سرنوشت داشته باشند و آن را پاس بدارند؛ و نباید از یاد ببریم که هم آن ۶۰ درصدی که در دور اول و آن ۵۰ در صدی که در دور دوم پای صندوق نیامدند، بخش جداناپذیری از این ملت اند و مانند همه ما صاحب حق اند.

و باز باید با خود مرور کنیم که طرفداران جناب آقای دکتر جلیلی هم به همان اندازه بخش جداناپذیری از این ملت هستند و با برادران و خواهران دیگرشان سرنوشت مشترک دارند.

و در یک کلام: هیچ بخشی از این ملت نه قابل حذف است، نه قابل نادیده‌گرفته‌شدن؛ و اینک شما «رییس جمهوری اسلامی ایران» هستید که متعلق به همه مردم است.

مطمئنم این فرصت را باید غنیمت شمرد و همه مردم و ارکان نظام اسلامی دولت برگزیده را برای تقویت انسجام ملی، چه در عرصه داخلی چه عرصه بین‌المللی، حمایت کنند تا دوباره در فضایی بانشاط به تمرین «هم‌فکری، تضارب آرا، همراهی حداکثری مردم در توسعه و پاسخگویی حداکثری همه دولت‌مردان» بپردازیم.

خدا را برای این نعمت بزرگ شاکریم و در آستانه ماه محرم از ساحت ربوبی مسئلت می کنیم که همچون گذشته پشتیبان مردم شریف و صبور ایران در مقابل دشمنان و در مسیر حل مشکلات باشد.

در پایان لازم می دانم یاد رییس جمهور شهید مرحوم حجت الاسلام و المسلمین رییسی را گرامی بدارم و از همه برگزارکنندگان انتخابات تشکر نمایم.

به امید موفقیت شما.

برادرتان سید حسن خمینی

۱۶تیر ۱۴۰۳

منبع: جماران

705592