احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

محمد خاتمی از چهره‌های هدایتگر آشوب‌های خیابانی سال 1388 که تلاش داشت با وتوی رأی جمهور مردم ایران به نفع یک جناح سیاسی رویه‌ای مخرب را در جمهوری اسلامی ایجاد نماید، روز سه‌شنبه در دیدار با جمعی از روزنامه‌نگاران و فعالان سیاسی اصلاح‌طلب مدعی شد «امروز شاهدیم جمهوری اسلامی به سمت حکومت اسلامی تمایل پیدا کرده است.»

کیهان نوشت: در اغتشاشات پاییز گذشته، آن همه آتش‌افروزی و جنایت، نه به خاطر فوت یک دختر بازداشت شده بود و نه به خاطر هیجانات جوانی و... بلکه دلیل اصلی، ترس دشمنان و مقابله با تشکیل تمدن نوین اسلامی در مقابل تمدن به بن‌بست رسیده رنسانسی غرب بود .

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: برخی انگار رأی مردم را به‌عنوان نردبانی برای بالارفتن در قدرت قبول دارند.نظام ما مبتنی بر رأی مردم است. هیچ‌کسی در این کشور و نه در کشور، در کل منطقه غرب آسیا و جهان اسلام، قوی‌تر از رهبری، مدافع رأی مردم نیست.
رفراندوم بیشتر یک سنت فرانسوی محسوب می‌شود. در فرانسه دموکراتیک تا پایان سال ۱۹۴۶ دست کم سه فقره رفراندوم درباره امور مربوط به اصلاح مفاد قانون اساسی صورت گرفته بود. در دهه‌های بعد نیز سنت فرانسوی توسل به رفراندوم ادامه یافت؛ از جمله رفراندومی که ژنرال دوگل در ژانویه ۱۹۶۱ درباره آینده الجزایر انجام داد.
یک تحلیلگر مسائل سیاسی نوشت: دفاع از جان و مال و ناموس شهروندان، مستقل از نوع پوششان، بی‌هیچ چون و چرا و کم و کاستی، بی‌هیچ اما و اگری، جز ابتدایی‌ترین وظایف هر حکومتی است.
جمعی از فعالان سیاسی و اجتماعی اصولگرا در نامه‌ای به سید ابراهیم رئیسی درباره تبعات عملکرد منفی در دولت او هشدار داده‌اند.
دانشیار گروه مطالعات آمریکا در دانشگاه تهران اینگونه عنوان کرد: هیچ رفراندومی در تاریخ آمریکا برگزار نشده، در فرانسه هم که مدتهاست درگیری‌های خیابانی وجود دارد چرا رفراندوم برگزار نمی‌شود؟
انتشار عکس‌هایی از محمود احمدی‌نژاد پس از ۷ماه، از بازگشت دوباره او به فضای خبری کشور حکایت می‌کند. این عکس‌ها درحالی منتشر شده است که درچند ماه گذشته خصوصا پس از انتصاب مجددش در مجمع تشخیص و حوادث اخیر درکشور خبری از او منتشر نشده بود. ازهمین‌رو شایعات زیادی درباره دلایل غیبتش مطرح بود. داوری از نزدیکان احمدی‌نژاد دلیل این غیبت را بیماری او اعلام کرده است.
رفراندوم (یا مراجعه به آرای عمومی) دلالت دارد بر تدبیری که به مدد آن، اعضای یک سازمان، سیاستی را که از سوی رهبران یا نمایندگان‌شان پیشنهاد شده، تصویب یا رد (وتو) می‌کنند.
حقوق اساسی فردی شامل حقوق زنان، ساختار سیاسی مانند ساختار سیاسی کشور شامل قوانین اساسی و مسائل امنیتی مانند برخی مسائل امنیتی مانند تصمیمات درباره عملیات نظامی و افزایش بودجه دفاعی و سیاست‌های مالی قابل طرح برای رفراندوم نیستند!