احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

وزیر خارجه سابق کشورمان و عضو ستاد مرکزی «مسعود پزشکیان» گفت: دولت پزشکیان دولت جناحی نخواهد بود بلکه دولت فراگیر ملی خواهد بود و تنها ملاک این دولت صداقت، پاک دستی و عقلانیت است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه پای کاندیدای اصلح یعنی دکتر جلیلی ایستاده‌ایم، گفت: اطمینان دارم با انتخاب آقا سعید راه حاج قاسم، راه شهدا، راه مدافعان حرم و راه مقاومت ادامه پیدا خواهد کرد.

دوستانی که گمان می‌کنند با بازی در راهبرد درگیرسازی آمریکا می‌توان تحریم‌ها را التیام بخشید لازم است اولا به ماهیت این استراتژی و کارکرد آن توجه کنند و ثانیا اهداف عملیاتی راهبرد درگیرسازی ایالات متحده نسبت به جمهوری اسلامی ایران را بازخوانی کنند.

نماینده ستاد انتخاباتی پزشکیان و سرپرست سابق وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری گفت: هر یک رای، کمک به تعالی ایران، اعتلای انقلاب اسلامی و آرمان‌های شهدا و انقلاب بوده بر این اساس ما به انقلابی بودن جامعه خود افتخار می‌کنیم.

سعید جلیلی در مصلی تهران:

ملت ما با انقلاب، اسلام را انتخاب کرد

سعید جلیلی در گردهمایی مردم تهران در مصلّی با بیان این‌که «عده‌ای به نداشتن برنامه افتخار می‌کنند»، و راه حل آن‌ها برای مشکلات، فقط یک راه حل غلط است که در ۱۰ سال گذشته اجرا شد، گفت: ایران برای «همه» است نه عده‌ای خاص که رانت و تبعیض دارند.

بی تفاوتی اجتماعی به معنای بی علاقگی، دلمردگی، بی عاطفگی و بی احساسی، حالتی است که فرد به طور آگاهانه و یا نا آگاهانه نسبت به مسائل محیطی، انسانی و هیجانی حیات اجتماعی خود، دچار بی علاقگی و بی اعتنایی می شود.
در مسیر ترمیم سرمایه اجتماعی، سیاست‌ها و برنامه‌های مختلفی را می‌توان ردیف کرد از جمله اهتمام به رعایت اخلاق سیاسی در رقابت‌های انتخاباتی؛ اما شاید در کوتاه مدت ضرورت اساسی‌تر توجه به بهبود وضعیت اقتصادی و معیشت مردم باشد. در آموزه‌های مذهبی هم تاکید شده است که تنگدستی و فقر ارتباط معناداری با ایمان و اخلاق دارد یا به تعبیر مولانا « آدمی‌اول اسیر نان بود.»

جمعی از فعالان حوزه زنان و خانواده با انتشار بیانیه‌ای از سعید جلیلی، کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری حمایت کردند.

فرماندار لنگرود، با بیان اینکه مردم با حضور در انتخابات ۱۵ تیرماه آرای دور اول را تکمیل می کنند، متذکر شد: از مسافران و گردشگران حاضر در شهرستان لنگرود نیز دعوت می کنیم که با حضور خود در پای صندوق‌های رای، مشارکت بالا در انتخابات را رقم بزنند.

دبیر شورای نگهبان انتخابات را بهترین پاسخ برای دروغ‌گویانی دانست که در سلامت آن تشکیک می‌کنند و گفت: انتخابات صحنه رقابت جدی برای تحقق اراده مردم است.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه نیمه کارشناسی به آقای پزشکیان نشان می‌دهد ایشان چه نمره‌ای در مناظرات می‌گیرند. آقای پزشکیان در نطق میان دستوری در مجلس از عهدشکنی آمریکایی‌ها سخن گفت و این حرف ایشان باعث خوشحالی نماینده‌ها شده بود اما در حال حاضر ایشان درباره مذاکره چیز دیگری می‌گویند و گزینه‌هایی دیگر مطرح می‌کنند.