احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

فرهاد فاضلی نویسنده و پژوهشگر طی یادداشتی نوشت: انتخاب آگاهانه مسیر حل مشکلات کشور است و ایران را روز به روز به قله نزدیک‌تر ‌می‌کند.
کاندیدای دور اول انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم در بیانیه‌ای با دعوت مردم به مشارکت در انتخابات، تاکید کرد: حتماً می‌دانید نیامدن من و شما، اوضاع را بهتر نمی‌کند، اما با آمدن ما و انتخاب دقیق ما، امید بهترشدن هست، پس چرا نیاییم؟

امیررضا خُروطی، فعال رسانه و خبرنگار طی یادداشتی اختصاصی نوشت: ایران کشوری ثروتمند است و ما فقط به مسئولانی خدمتگزار همچون شهید آیت‌الله رئیسی نیازمند هستیم.
براساس مشاهدات میدانی و نظرسنجی‌های علمی مشکل معیشت و تورم مسئله اول امروز مردم است. اگر حضرت آقا محکم می‌گوید کسانی که در دور اول در انتخابات شرکت نکردند لزوما رای اشان نه به نظام نیست، بیان دقیقی است.

سعید جلیلی، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شب گذشته با حضور در ورزشگاه شهید بابایی استان قزوین در جمع حامیان خود به اهم برنامه‌های اجرایی پرداخت.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: حضور گسترده و پرشور مردم در انتخابات باعث افزایش اقتدار نظام می‌شود و مردم ضمن حضور پرشور با انتخاب هوشمندانه بهترین گزینه را برای ریاست جمهوری دوره چهاردهم انتخاب می‌کنند.

امام جمعه مشهد گفت: در دولت سیزدهم چند اصل فرهنگی بنیان‌گذاری شد. اولین فرهنگ احیاشده در این دولت، فرهنگ کار و تلاش بود و در کارگزاران کشور نیز این فرهنگ به خوبی جا افتاد. شهید رئیسی با همین وزرا و مدیران کار می‌کرد و به مردم خدمت می‌رساند. در این ۳ سال دولت شهید رئیسی از ۸ سال هر دولتی دیگری خدمات گسترده‌تری برای مردم انجام شد. وجود چنین دولتی و نشان دادن چنین مدلی از حکمرانی، زمینه‌ساز ظهور است.‌

به نظر می‌رسد استانداری‌ها و فرمانداری‌های سراسر کشور از رویه‌ای یکسان –استاندارد- در اطلاع‌رسانی پساانتخابات و گزارش‌دهی پیروی نمی‌کنند. برای نمونه در استان‌های خراسان رضوی و هرمزگان برخلاف سایرین، درصد آرای کسب شده هر نامزد به‌جای تعداد رأی منتشر شد.
برای هر دلسوزی حتی اگر یک فرماندار کاربلد و مردم‌دار مسوولیت پیدا کند، مهم است و برای هر بی‌مسوولیتی رییس‌جمهور هم از میان بهترین‌ها انتخاب شود، ارزشی ندارد.
شهردار تهران گفت: کسانی که برای جلب آرای مردم در انتخابات ریاست جمهوری بر طبل آزادی و رفع فیلترینگ می‌کوبند به سوابق خود نگاه کنند.

محمدجواد لاریجانی به سوابق کاری خود در عرصه سیاسی کشور اشاره و ابراز عقیده کرد: تحریم‌ها متعلق به آمریکا است و در اختیار ما قرار ندارد. باید اهرم‌ها و ظرفیت‌هایی که در اختیار خودمان قرار دارد را عملیاتی کنیم.