احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

اجمالا اینکه منطق آقای غنی‌نژاد در کنار بانیان کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ (سازمان سیاه و MI۶ و مزدورانش نظیر فضل‌الله زاهدی) و منطق برچسب زنانه و تروریستی گروهک‌های تروریست و برانداز قرار می‌گیرد و هم‌افقی مدعیان غربگرای لیبرالیسم با وی و امثال وی نیز عجیب نیست.
دوم خرداد، افقی بود به سوی آنچه در پس همه این مبارزات و مجاهدت‌ها، همه ایرانیان و آزادیخواهان در جست‌وجوی آن بودند.
چند ماه قبل نیز در ماجرای اعدام علیرضا اکبری معروف به «ابرجاسوس» شایعاتی مبنی برکناری‌اش بیش از بیش مطرح شد، اما نقش‌آفرینی ویژه علی شمخانی در پرونده صلح ایران و عربستان در اسفند سال گذشته، حسن ختامی بر این شایعات بود.
مشاور علی لاریجانی در مجلس دهم گفت: امروز یک آبی را که حقابه ماست از هیرمند، نمی‌توانیم از طالبان بگیریم. این ناکارآمدی است. ما امروز در ضعیف‌ترین پوزیشن قدرتی در دنیا قرار گرفته‌ایم. امروز وارد نبردی در اوکراین شده‌ایم که نمی‌دانم چرا این اتفاق افتاده و باعث شده که در اروپا درگیر شویم. به چه دلیلی در آنجا یک طرف قضیه را گرفته‌ایم و می‌جنگیم؟ چه به ما داده‌اند؟ در چه چیزی سهیم شده‌ایم؟
روزنامه کیهان نوشت: جای تعجب است که چرا باید به جای منافقین و براندازان، آقای انتظامی از پخش گزارشی مستند درباره کنفرانس برلین ناخرسند باشد و نسبت به خدمت مهم آقای لاریجانی در روشنگری افکار عمومی ایجاد تردید و تشکیک کند؟

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۰ ماه دیگر برگزار خواهد شد. انتخاباتی که هنوز تکلیف حضور برخی جریان‌های سیاسی و افراد شاخص در آن مشخص نیست اما تعدادی دیگر از سیاست‌مدارن از حالا خود را برای آن آماده می‌کنند.
اگر در انتخابات بی‌جان و کم‌رمق سال ۹۸ (که در تهران میزان مشارکت در آن ۲۰ درصد بود) اصلاح‌طلبان هم شریک بودند، پس کو وزن اصولگرایان؟ و اگر آن برد درخشان و مشعشع مال اصولگرایان بود، پس وزن اصلاح‌طلبان کجا رفت؟!
خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به فرا رسیدن روز میلاد حضرت معصومه (س) و نامگذاری آن به عنوان روز دختر، گفت: دختران در نظام جمهوری اسلامی ایران از جایگاهی برخوردارند که در هیچ جای دنیا از این جایگاه برخوردار نیستند
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: کسی نمی‌تواند حقوق ایران از حقابه هیرمند را انکار کند و افغانستانی‌ها باید حقابه ایران را تأمین کنند.

تا این‌جا به این نتیجه رسیدیم که یک جریان سیاسی در کشور وجود دارد که با استفاده از ابزار «تحریف» مانع از رفع مشکلات اقتصادی می‌شود و حتی اگر لازم ببیند، گرای تحریم هم می‌دهد و از دادن پیشنهاد بمباران مردم هم هیچ ابایی ندارد
درباره انگیزه خوانی باید گفت که هیچ کس نمی‌تواند انگیزه فرد معینی را بخواند، حتی اگر همان فرد انگیزه خود را اعلام کند هم قابل قبول نیست، چراکه همه مدعی‌اند برای خدا یا خدمت به مردم کار می‌کنند، بنابراین انگیزه‌خوانی نه ممکن است و نه مفید.
روزنامه اصلاح طلب اعتماد نقدهای اخیر زیدابادی به اظهارات علی مطهری درباره مساله حجاب را مورد بررسی قرار داده است.