احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

دیپلمات ایرانی نوشت: هاشمی می گوید: در مذاکرات جنگ از پشت سر خیالمان راحت بود. خبری از خنجرهای پشت سر نبود. ولی ظریف و تیمش امروز از هر دو طرف می خورند. تندروهای خارجی به داخلی‏ ها پاس می دهند و بالعکس. بیرونی‏ ها به دلسنگینی و داخلی‏ ها به دلواپسی. آن سو ناکامی ‏ظریف را به عقل می خواهد. این سو شکست مذاکرات را به جهل. ظریف، انقلابی دیپلماتی است که در دو جبهه می جنگد.
یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: یک اصل مسلم است که مشارکت گسترده مطلوب است اما در عمل می‌بینیم که برخی با تصمیمات خود چنان در مسیر انتخابات‌ مین‌گذاری می‌کنند که عملا راه هر گونه مشارکتی بسته شود.
یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: بعید می‌دانم شخص احمدی‌نژاد در انتخابات کاندیدا شود و از یک گروه خاص حمایت کند، جای تامل است. چون با این نوع و روش انتخابات و بحران تایید صلاحیت‌ها بعید می‌دانم با هوش سیاسی که از او سراغ دارم، به چنین تصمیمی برسد.
یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مگر می‌شود زنان حجاب نداشته باشند بدن و سرشان لخت باشد آنوقت به مردان بگیم که نگاه نکنید؟! این بدین معناست که ما برای مردها زندان درست کنیم و مردها را از آمدن به صحنه اجتماع منع کنیم این اصلا درست نیست.
سید علی خمینی نوه امام خمینی(س) گفت: در کنار اتفاق تلخی که سال گذشته در کشور ما افتاد، جوانه مهمی شروع به رشد کرد: اگر معتقدین و ملتزمین به اسلام و انقلاب در سالهای گذشته در رکود بودند، امسال کاملا به صحنه آمده اند.
رژیم طاغوت می‌دانست که ماجرا تمام شده نیست و آب‌ها نه فقط از آسیاب نیفتاده‌، بلکه، به آسیاب راه یافته است و این‌گونه بود که با هرچه نام و نشانی از خمینی داشت به شدت برخورد می‌کرد و زبان می‌برید .
رهبر معظم انقلاب در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی بدون آنکه وارد مقوله انتخابات شوند، با وعده سخن گفتن در آینده تنها به این عبارت بسنده کردند که دشمن از هم‌اکنون توپخانه خود را علیه انتخابات مجلس روشن کرده است.
در مورد مواجهه با حجاب هر روز اخباری از بستن اماکن و کافه‌ها و فروشگاه‌ها و ارایه لوایح عجیب و غریب و... می‌شنویم که گویی کل حکومت کار دیگری جز پرداختن به این مسائل ندارد و همه توان خود را بسیج کرده که آنها را حل کند و جالب این که بدتر می‌شود.
رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به تفاوت بنیادین نگاه به انقلاب در اندیشه اسلام و دیگر اندیشه‌های سیاسی اجتماعی گفت: علوم اجتماعی و سیاسی معاصر، انقلاب را یک پدیده استثنایی در حرکت اجتماعی تلقی می‌کنند اما در نگاه اسلام، انقلاب یک سنت و ضرورت است
به اعتقاد ابطحی از وقتی مسجد پایگاه سیاسی و جناحی شد و امامت و امور آن مدیریت شد و رفتن به مساجد مساوی شد با حمایت از یک جناح حکومتی، خیلی از متدینان که گمان می‌بردند مسجد محل معنویت و رابطه با خداست، از آن بریدند.
با توجه به نظر مثبت آیت‌الله آملی لاریجانی و تعدادی دیگری از اعضای مجمع تشخیص با شفاف شدن پروسه تصمیمات مجمع، این امیدواری در میان افکار عمومی و ناظران سیاسی به وجود آمده تا اینبار تابوی چندین ساله شفافیت در نهادهای تصمیم‌ساز شکسته شود.