احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

رئیس مجمع نمایندگان شهرستانهای استان تهران گفت: مردم ورامین در بزرگداشت ۱۵ خرداد پیشگام بوده‌اند و برنامه های متعدد و خوبی در سطح منطقه در حال برگزاری است که نشان از این واقعیت دارد که مردم به این قیام و پدران خود افتخار می‌کنند.
روز سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ مراسم سالگرد درگذشت سیدمحمود دعایی در مؤسسه اطلاعات برگزار شد. مراسمی که حاشیه‌ای فراتر از متن داشت. تصویر دست‌دادن سیدمحمد خاتمی و حدادعادل بهانه‌ای شد تا اصولگرایان رادیکال اختلافاتشان با حدادعادل (که ریاست شورای ائتلاف اصولگرایان را بر عهده دارد) را بار دیگر کلید بزنند.
تعطیلی ۱۴ و ۱۵ خرداد اگر برای چند سال اول رحلت امام خمینی(ره) به دلیل برنامه‌های گسترده در سراسر کشور و تسکین دل مردم به خاطر فاصله اندک از آن حادثه غمبار ضروری بود، امروز آن ضرورت را ندارد و دو روز تعطیلی پشت سر هم آسیب جدی به اقتصاد کشور خصوصا به بخش خصوصی وارد می‌کند.
مولوی عبدالحمید مدتی است در خطبه‌های نمازجمعه این شهر درباره ماجرای نمازخانه‌ای متعلق به اهل‌سنت درحال شایعه‌پراکنی است. مجتمعی که طبقه تحتانی آن تبدیل به نمازخانه شده بود اما اکنون برگزاری نماز در این مکان با مشکلاتی مواجه است.
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: حجاب یک امر فرهنگی، اجتماعی و در ارتباط وثیق با اعتقادات اسلامی و مذهبی و در عین‌ حال شخصی است. ضمن پذیرش اینکه استفاده از زور ، اجبار و خشونت در حوزه های فرهنگی هرگز کارساز نبوده است باید بدانیم که امور فرهنگی و اجتماعی فقط با سازگاری، همراهی، هماهنگی، باور و پذیرش درونی تک ‌تک آحاد جامعه می‌تواند جا بیفتد و به سامان روحی و روانی جامعه منجر شود.
با نهادینه شدن تحریم‌ها، هرچند مشکلات عدیده‌ای در حوزه معیشت خانواده‌ها و اقتصاد کشور شکل می‌گیرد اما در ادامه حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی هم تحت‌تاثیر مشکل تحریم‌ها قرار می‌گیرند.
قوام مدرک کارشناسی ارشد «اداره امور دولتی» خود را در سال ۱۳۵۲ در امریکا گرفت. پس از آن در انگلستان در رشته «تئوری اجتماعی و سیاست عمومی» کارشناسی ارشد خود را دریافت کرد و سپس با اخذ دکتری علوم سیاسی در سال ۱۳۵۸ به ایران برگشت و کتاب‌های پژوهشی زیادی را به زبان فارسی تالیف و ترجمه کرد.
محمد مهاجری نوشت: بی‌حجابی به عنوان یکی از مظاهر فرهنگ ناصحیح، وقتی به مساله اول کشور تبدیل می‌شود قابل حل نخواهد بود. تا زمانی که تصمیمی منطقی و فراگیر اتخاذ نشود، ظاهرا چاره‌ای نیست جز اینکه بنا را بر مدارا و آسان‌گیری بگذاریم.
ابتکار در آلمان با وزیر محیط زیست این کشور دست می‌دهد اما چهره مردانه وزیر آلمانی که یک زن است،سبب شد تا برخی رسانه‌ها به دروغ اعلام کنند که طی آن سفر ابتکار با یک مرد دست داده است.