احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

اینکه اصلاح‌طلبان دنبال چسباندن شعارها به عنوان خواسته‌های معترضان (بخوانید اغتشاشگران) هستند، نشانه ضعف جریان اصلاحات است که خود را خالی می‌بیند و دنبال قوی نشان دادن خود از این مسیر است.
تجربه ماه‌های گذشته نشان داده است که قضات دادگاه‌ها در موارد فراوان به نحوی مستدل با قانون برخورد می‌کنند که مطلوب تندروهایی که درکی از قانون ندارند، نیست.
علی شریعتی، عضو اتاق بازرگانی، درباره گفتگوی وزرا خارجه عراق و عمان گفت: الان متاسفانه بازار حساس به اخبار است و این یک رویکردی است که در شرایط تورمی-تحریمی هر کسی اخبار را به نفع خودش مصادره می کند.
انتقاد شدید محسن هاشمی از شرایط کشور:

گویا از مدیریت بر کشور و مردمی فقیر لذت می برند

مشخص است که حضور تحریم‌ها به جای مردم‌سالاری دینی، تک‌صدایی را گسترش می‌دهد و کنترل جامعه به دست انحصارطلبان می‌افتد. تحریم‌ها موازنه قدرت را به نفع جریان خاص برقرار می‌کند و کم‌کم منابع قدرت سیاسی را منحصر می‌کند و با آن منافع اقتصادی نیز تامین می‌شود.
عبدالحمید با درآمدهای بادآورده‌ای که منشا چندان سالمی ندارد، برای خود زندگی‌اشرافی کاخ‌نشینی با انبوه محافظ و خودروهای شاسی بلند ترتیب داده و با این وجود می‌گوید مردم معیشت و آب و گاز نمی‌خواهند، عوضش مجازات‌اشرار و تروریست‌ها و قاچاقچی‌ها و آدم‌فروش‌ها را متوقف کنید!

مردم می‌پرسند کالای داخلی فقط خودرو است یا شامل کفش و ساعت هم می‌شود؟ آقایی که میان خودروی ۲۰۶ ساخته دوستان و لندکروز فرقی نمی‌بیند، چرا کفش داخلی و ساعت داخلی استفاده نمی‌کند؟
لایحه عفاف و حجاب را «‌لایحه‌ای کاربردی و موفق‌»! دانسته‌اید، بی‌آن‌که دلیل و سندی برای دیدگاه خود ارائه بدهید و فرموده‌اید «‌در اصلاح قانون جدید به این نتیجه رسیده شده که جرم‌انگاری کشف‌حجاب فرآیندی باشد به این معنا که در گام‌های اول به عنوان تخلف معرفی شده و جریمه بازدارنده برای آن صورت گیرد تا شمار مجرمین و متخلفین کم شود و در پایان کسی که لجاجت دارد به عنوان مجرم شناخته شود‌».
‌حجت الاسلام نواب در خطبه‌های پیش از نمازجمعه تهران:

فرمایشات مقام معظم رهبری سرلوحه حج پیش رو قرار خواهد گرفت

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری سرلوحه حج پیش رو قرار خواهد گرفت و نگاه و آینده‌نگری ایشان باب جدیدی را در «حج» پیش روی همه باز کرد.
نماینده ولی فقیه در البرز و امام جمعه کرج گفت: عده‌ای به بهانه‌های واهی همچون کمبود منابع، آذوقه و مایحتاج، محدود بودن پهنه زمین و کمبود مواد خوراکی و آشامیدنی معتقد بودند باید فرزندآوری را کنترل کرد.
عبدالرضا هادیزاده فعال فضای مجازی در صفحه توئیتر خود نسبت به توئیت اکبر منتجبی، فعال رسانه ای که در صفحه خود متن زیر را منتشر کرده بود واکنش نشان داد.
وزیر ارتباطات دولت روحانی با اشاره به قیمت بازار الاغ در توئیتی نوشت: حتمال می دهم اگر عرضه کالا آزادانه بود -مثل بازار الاغ- وضع قیمت برخی خودروها اینگونه نبود.
در کتاب خاطرات مرحوم سید احمد خمینی آمده است: در مسائل خرمشهر امام معتقد بودند که بهتر است جنگ تمام شود، اما بالاخره مسئولین جنگ گفتند که ما باید تا کنار شط‌العرب (اروند رود) برویم تا بتوانیم غرامت خودمان را از عراق بگیریم.
دریابان علی شمخانی پس از پایان دوره خدمت ده ساله در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و انتصاب دکتر علی اکبر احمدیان به این سمت از سوی رئیس جمهور کشورمان، عنوان خود را در حساب شخصی توییتر تغییر داد.