احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

این متن در باره شخصیت رئیسی است(نه عملکرد که بعضا انتقاد وارد است)زیرا تجربه ۲۴ سال قبل آن را لمس کرده ایم و بعد از ۲۵ سال تریبون رئیس جمهور محل دعوا نیست.کسی را نگران نمی کند.اشکال هم ندارد بگویید فلانی ماله کشید یا چاپلوسی کرد.مسئولیتی هم ندارم .اما نعمت این شخصیت را قدر بدانیم
اسدالله اسدی دیپلمات زندانی، ایرانی در بلژیک که اخیرا آزاد شد، عصر امروز شنبه (۲۰ خرداد ۱۴۰۲) با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.
رئیس قبل از شما، با خوشمزگی‌هایی از این دست، بعد از صداوسیما در نهایتِ شایسته سالاری به ریاست بزرگترین هلدینگ پتروشیمی رسید. حاشا که شما با خوشمزگی‌های بسیار افزون بر او، به کمتر از وزارت نفت راضی شوید! البته حق‌تان است به جدم!
فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: به نظرم آن مقصودی که تدوین‌گران لایحه حجاب و عفاف در نظر دارند، به نتیجه نخواهد رسید اگر قرار بر این است که یک جامعه متین، آرام و فارغ از تنش داشته باشیم، مهم این است که به مردم کاری نداشته باشیم، مردم خودشان آرام آرام اصولی که اکثریت جامعه نسبت به آن پذیرش دارند را رعایت می‌کنند.
علی ربیعی در یادداشت «نامه‌ای به دوستان» برای روزنامه اعتماد نوشت: ما از جهان فاصله گرفته‌ایم و فاصله گرفتن از جهان یعنی محروم کردن مردم کشور و آینده مملکت از حق و حقوق‌شان در اقتصاد جهان. هر حرکتی از سوی دولت برای پیوستن به زندگی عادی جهانی را باید قویا حمایت کنیم.
فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه این ماموریت ابهامات زیادی را برای دشمن ایجاد کرده است، گفت: دشمن هنوز نمی‌داند ما چگونه سوخت ناوشکن دنا و غذای همرزمان‌مان را تامین می‌کردیم.
سیدمحمد خاتمی در دیدار جمعی از فعالان مسایل زنان و بانوان فعال در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی گفت: وقتی خداوند می‌گوید «لا اکراه فی‌الدین»، یعنی در دین خدا که اصل است، زور و اجبار وجود ندارد پس چرا باید در فرع آن زور و تحکم باشد؟
علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی تصریح کرد: هدف ما از انقلاب چه بود؟ آیا هدف این بود که فقط به مملکتی برسیم که نانش، آبش و اقتصادش درست باشد و یک جریان متدین و دین‌مدار در این کشور حاکم شود؟ آیا هدف ما این بود که یک عده مزدور آمریکایی را بیرون کنیم تا خود در قدرت باشیم؟ خیر، هرگز این‌طور نبود. نه قدرت، نه وزارت، نه امارت و هیچ‌چیز دیگری از این دست، هدف انقلاب نبود بلکه هدف انقلاب این بود که مردم ما آزاد زندگی کنند
وزیر امور خارجه پیشین ایران در واکنش به حواشی اخیر درمورد حضورش در کلاب هاوس گفت: نمی‌خواستم کار کسی از دولت کنونی را توجیه کنم و البته حمله هم نخواستم بکنم و دیدید که حمله نکردم. برنامه ای دیگر هم نداشتم. والله که برنامه انتخاباتی ندارم. قصد این کار را هم ندارم. نه نمایندگی مجلس را خوب بلدم و آمادگی اش را دارم نه به کارهای جدی‌تر علاقه ای دارم.
روحیات آقای ظریف این‌گونه نیست که دنبال انتخابات اینها باشد. این ادعاها از سوی کسانی مطرح می‌شود که سیاست خارجی نمی‌دانند و سعی می‌کنند با مطرح کردن ادعاهای سطح پایین به دنبال تخریب ظریف باشند.
آذری جهرمی وزیر ارتباطات دولت روحانی :

دکتر ظریف فرزند ایران است

آذری جهرمی وزیر ارتباطات دولت روحانی از با انتشار متنی از در حمایت از محمد جواد ظریف نوشت که دکتر ظریف را یکی از «کنشگران مرزی» ایران امروز می‌دانم؛ او فرزند ایران است.
نایب رئیس مجلس در یادداشتی نوشت ارتباط با عربستان قطعاً در بهبود روابط ایران با بسیاری از کشورهای عربی هم مؤثر است. به محض از سرگیری روابط ایران و عربستان شاهد استقبال سریع مصر و امارات برای برقراری ارتباط با ایران بودیم.