احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: وقتی گروهی سیاسی نتواند از اندیشه خود دفاع کند، کذب بودن ادعاهایش نمایان شده و مردم او را پس می زنند، اینگونه ترور اتفاق می‌افتد و ترور یعنی پایان منطق و اندیشه.
غلامرضا بنی اسدی: با مردم به تکریم سخن بگوئیم. به گواه سخن حضرت روح الله، مردم ولی نعمت ما هستند. حکومت و همه اجزایش جز تدبیر امور مردم، جز خدمت به خلق خدا، جز تلاش برای تعالی فکری و فرهنگی و اقتصادی مردم، شانی ندارد.
تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: مجلس فعلی متأسفانه دست پخت آن جمعی بود که آقای حداد نیز در آن جمع حضور داشت. آنها اگر می خواستند افراد کارآمدتری را به مجلس بفرستند چرا چهار سال پیش این کار را نکردند؟ چرا مجموعه آقای حدادعادل در مقطع انتخابات ۱۳۹۸ بهترین ها را گزینش نکرد که حالا دچار این مشکل شدند؟
کنایه ظریف به مخالفان برجام/ اگر برجام بد است، چرا آن را ادامه می‌دهید

نخستین ضربه را در مذاکرات از روس‌ها خوردیم/ رهبری مخالف سرمایه‌گذاری آمریکا در ایران نبودند

محمد جواد ظریف گفت: کسانی که منتقد مذاکرات هسته‌ای‌اند و فکر می‌کنند دولت یازدهم و دوازدهم توجهش را به موضوع هسته‌ای برد، توجه داشته باشند که مذاکرات مسقط یک سال قبل از دولت یازدهم، علی‌رغم مخالفت دبیر و رئیس شورای عالی امنیت ملی و با مجوز رهبری (البته برخی می‌گویند دستور رهبری که به نظر من درست نیست، بلکه با مجوز رهبری بود) شروع شده بود.
مخالفت منتقدان شما نه با مقاومت است و نه با تفاهم و سازش، بلکه با معیارهای دوگانه شماست، کسانی که قبلا با سیاست‌هایی مخالفت می‌کردند و مانع عملی آن می‌شدند و تمام مدارک و صوت و تصویر آن موجود است و اکنون اجرای همان سیاست را چند پله بالاتر جزو افتخارات خود می‌دانند، بدون اینکه چیزی جز عامل و فاعل ماجرا تغییر کرده باشد.
ارتباطات سیاسی بایــد به عنوان واحد درســی در رشــته های ارتباطــات، روزنامه نــگاری، و روابط عمومی تدریس شود تا مدیران آن ها بتوانند حداقل با الفبای ارتباطات سیاسی که در دنیای کنونی نیاز اصلی گفتگوها به حســاب می آید آشــنا شــوند.
موضوع تمرکز امور قضائی در قوه قضائیه مطرح بود؛ خیلی بحث شد. وجود نحوه‌ای از قضاوت در تعزیرات حکومتی، شهرداری‌ها و وزارت بهداشت و درمان و [امور اقتصادی و] دارایی، سازمان نظام پزشکی و ...، کار را مشکل کرده است.
عصرایران در واکنش به اظهارات اخیر مصباحی مقدم نوشت: کاش بگویند دقیقا چی را باید کمتر بخوریم؟ درست است که احمدی‌نژادی نیست که به صراحت پاسخ دهد ولی هم به اقتضای داعیه اقتصاددانی و هم لباسی که بر تن دارد باید با احتیاط بیشتر صحبت کند. ضمن این که خیلی‌ها می‌خواهند بدانند خودشان دو وعده‌ای‌اند یا سه وعده‌ای؟
آیت الله مظاهری خواستۀ اسلام و مطالبۀ دین را توجّه به همۀ ابعاد زندگی مردم اعمّ از نیازهای اقتصادی و معیشتی و نیازهای فرهنگی و اجتماعی دانسته و گفت: اگر به مسائل فرهنگی نظیر حجاب باید توجّه شود، به گرفتاری‌های معیشتی و سایر سختی‌ها و گرفتاری‌های مردم نیز باید توجّه کافی و وافی مبذول گردد.