احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

جلیلی با بیان اینکه عده ای سال گذشته ادعا می کردند از حادثه ای برای یک خانم نگران هستند، تصریح کرد: بازیگران همان نمایش که برای چنین اتفاقی اشک تمساح می ریختند برای اتفاقات اخیر غزه که یک بیمارستان بمباران شد سکوت کردند.
قطعنامه پایانی مراسم راهپیمایی سراسری یوم‌الله ۱۳ آبان بر این نکته تصریح کرد که کشورهای اسلامی و دولت‌های مستقل نسبت به قطع روابط سیاسی، همکاری‌های اقتصادی و صادرات نفت و گاز به وظیفه انسانی خود عمل کنند.
رئیس‌دولت یازدهم و دوازدهم، «ذخیره ارزی، برجام آماده احیا و اجرای مجدد، طرح‌های آماده افتتاح و میلیون‌ها دوز واکسن خریداری‌ شده و آماده تزریق را «حداقل پنج هدیه و یادگاری بزرگ دولت خود برای دولت بعد» عنوان کرد!
در حالی که جبهه اصلاحات دچار ازهم‌گسیختگی و چند دستگی است،نشریات زنجیره‌ای به فضاسازی علیه ائتلاف نیروهای انقلابی می‌پردازند و آرزوی خود برای شکاف افتادن میان طیف‌های انقلابی را تبدیل به خبر می‌کنند.
اعتماد نوشت:محافظه‌کاران در جدیدترین ابداعات خود، یک تشکل جدید انتخاباتی ایجاد کرده‌اند؛ این‌بار با نام «مبنا»، بر وزن «جمنا» و «شانا» و ...! «مبنا» مخفف «مجمع بیداری نیروهای انقلاب» است که مشخص نیست منظور از بیداری نیروهای انقلاب چیست؛ البته این موضوع را متبادر می‌کند آنهایی که در این همایش حضور یافته‌اند به نوعی «بیدار» محسوب و غایبان در «خواب» فرض می‌شوند.
در اولین جلسه شورای مرکزی جدید حزب اعتدال و توسعه ، با اتفاق آرا اعضا محمد باقر نوبخت مجدداً به عنوان دبیر کل حزب اعتدال و توسعه انتخاب شد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در تحلیل رفتار دوگانه دشمنان در قبال ایران و غزه گفت: بسیاری از واقعیت‌های تلخ را با یک بسته‌بندی شکیل قصد دارند تا به خورد ملت‌ها بدهند، تاکید کرد: آن‌هایی که برای زن ایرانی اشک تمساح می‌ریختند، سلاح شیمیایی را در اختیار صدام قرار می‌دادند و این واقعیت‌های امروز جهان است.
سال 1379 در سومین سال دولت اصلاحات، دیک چنی معاون جرج بوش، رئیس‌جمهور وقت آمریکا در پوشش عوامل یک شرکت نفتی طی سفری مخفیانه به ایران آمد و با برخی جریان‌های سیاسی داخلی که آن روزها در دسته‌بندی معاند گنجانده نمی‌شدند، دیدار کرد. او پس از بازگشت، نتیجه مذاکراتی که در تهران داشت را این‌طور بیان کرد: «در ایران کسانی هستند که منتظر یک اشاره ما هستند تا علیه نظام شلیک کنند.»
ناصر ایمانی، تحلیلگر اصولگرا می گوید: بنده ریزش حامیانِ اصول‌گرای دولت سیزدهم را قبول دارم کما اینکه اصول‌گرایان زمان انتخابات دیدگاه دیگری نسبت به رئیسی داشتند و این نگاه بعد از دو سال با توجه به عملکرد او تعدیل شده البته اصولگرایان به صورت کلی از رئیسی جدا نشدند.
روزنامه شرق سکوت رئیس جمهور پیشین درباره غزه را مورد نقد قرار داد و نوشت: آیا رگ اسرائیل‌ستیزی احمدی‌نژاد فقط زمانی متورم می‌شود که تهییج افکار عمومی جهان علیه ایران و به سود اسرائیل را در پی داشته باشد و سؤال مهم‌تر اینکه «چرا؟».
سیدشهاب الدین صدر، از اعضای شورای وحدت می گوید: رئیسی را وارد فضاهای انتخاباتی و رقابت‌های گروه‌ها و سلیقه‌ها نکنیم و اجازه دهیم دولت کار خودش را انجام دهد و در رابطه با انتخابات یک برخورد منصفانه و بی‌طرفانه داشته باشد.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به فضاسازی‌ها مبنی بر مخالفت مجمع با اعتبارزدایی از اسناد قولنامه‌ای گفت: نه مجمع و نه شورای نگهبان مطلقا اعتبار اسناد غیررسمی را فی‌حد ذاته تایید نکرده‌ایم؛ بحث این است که آیا معاملات واجد شرایط هم باطلند یا خیر؟