احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

مهمترین اخبار

تبلیغ علیه پزشکیان به معنای این بود که به او رای ندهید و این یعنی مشارکت نکنید؛ چون بخش مهمی از رای به پزشکیان از جانب کسانی بود که تصمیم قطعی داشتند که به نامزدهای دیگر رای ندهند و اگر به او نیز رای نمی‌دادند، طبعاً باید در خانه می‌نشستند و عطای مشارکت را به لقای آن می‌بخشیدند.
دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهوری منتخب دیروز، در جلسه علنی مجلس، به عنوان نماینده مردم تبریز حضور یافت و مجلس بر صندلی‌ای که مربوط به خودش بود نشست. این اقدام او در رسانه‌های داخلی و خارجی بازتاب خاصی داشت و برای آنها تعجب آور و خبرساز بود.
چرا آدمی که کارشناس نیست سر کار می‌گذاریم. اینکه یک عده آدم از دوست و جناح و حزب خود بگذاریم، همین اتفاقاتی می‌افتد که در این چهل سال شاهد آن هستیم. هر تئوری درست را دست کسی که اسم کارشناس دارد بدهیم، اصلاً امکان ندارد درستش کند، خرابش می‌کند.
رئیس جمهوری منتخب با اشاره به اینکه بازتر شدن فضای سیاسی و افزایش مشارکت یک بازی برد ـ برد است، خاطرنشان کرد: وظیفه ‎دولت ایران پیگیری مطالبات به حق تمام مردم است.

امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: تجاوز اخیر اسرائیل علیه یمن که بطور عمدی زیرساخت های غیرنظامی و حیاتی را هدف قرار داد، به طرز فاحشی قوانین بشردوستانه بین المللی و اصول مندرج در منشور سازمان ملل را نقض می کند و تهدید جدی برای صلح و امنیت منطقه ای به شمار می‌رود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز هدف اصلی همه‌ی ما ⁧تداوم پیشرفت⁩ ایران عزیز است و مجلس دوازدهم در کنار دولت چهاردهم خواهد بود.

رئیس جمهور منتخب توسعه مناسبات با قزاقستان را در قالب رویکرد تقویت مناسبات همسایگی، جزو اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: دو کشور ظرفیت‌های متنوع و زیادی در زمینه‌های ترانزیت، انرژی و همکاری‌های فنی-مهندسی برای گسترش روابط با یکدیگر دارند.

رئیس شورای راهبری انتخاب اعضای کابینه دولت چهاردهم با بیان اینکه به نفع خودشان است که رفتار گذشته خود را جبران کنند و دستیابی بدون مانع ایران به منافع خود از توافق را تضمین کنند، آوده است: ایران در انجام اقدامات جبرانی کاملاً در چارچوب حقوق خود تحت برجام عمل کرده است.

تایید برجام در صحن مجمع عمومی سازمان ملل متحد توسط سرپرست وزیر امورخارجه که نشانه موافقت کلیت نظام با آن است مسئولیت عاملانِ اخلال در نظم برجام را مسجل می کند.

سخنگوی هیات منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی گفت: اعضای هیات منصفه، مدیرمسئول پایگاه خبری انتخاب را مجرم دانستند.
امروزه روشنفکران عرصه عمومی محبوبیت خود را از دست داده‌اند و رسانه‌ها و سلبریتی‌ها بر جای آن‌ها نشسته‌اند. نمونهٔ بارز این امر را می‌توان در جایگاهی که علی کریمی در عرصه عمومی دارد و نقشی که به عنوان اپوزیسیون بازی می‌کند دید.
فعال سیاسی اصولگرا گفت:دولت پزشکیان هنوز شکل نگرفته و تنفیذ ریاست جمهوری صورت نگرفته، شاهد حمله‌ها و تخریب‌ها هستیم تا جایی که حامیان او کلیپ‌های بسیار ناهنجار در فضای مجازی منتشر می‌کنند از همین الان علیه دولت فعالیت می‌کنند، گروکشی می‌کنند، خط و نشان می‌کشند، یکی از کسانی که خط و نشان کشیده خود جلیلی است.
ای کاش -و بایسته است- جناب آقای پزشکیان در اقدامی فوریت‌دار، درباره دست کم ۸- ۹ نفر از اعضای شورای راهبری (و شمار بیشتری در کمیته‌های تعیین وزیر) از دستگاه قضائی، و وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه پاسداران و نیروی انتظامی استفسار کند که ماجرای تخلفات امنیتی و بازداشت و محاکمه و محکومیت برخی افراد مذکور در پرونده‌های مختلف چه بوده است؟
آقای جراح قلب، همه همت خود را به کار بگیرید تا دلهامان به هم نزدیک‌تر شود و باور کنیم زندگی بهتر را و خوشایندی رسمش را... اگر تنهایمان نگذاری، تنهایت نمی‌گذاریم.
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران در دوران جنگ تحمیلی، گفت: نظراتمان را مرتب به آقای پزشکیان انتقال می‌دهیم و به نظرم این دولت، بهترین دولت بعد از انقلاب اسلامی خواهد بود.