دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

وزیر کشور با بیان اینکه اتفاق دیروز در کلانتری زاهدان یک اتفاق تروریستی بود، گفت: گروههای تروریستی که چنین فعالیت‌های تروریستی دارند، بدانند که دستگاههای اطلاعاتی و انتظامی ما آنها را رها نخواهند کرد.
به نظر نمی رسد که دولت و دولتمردان بتوانند مشکلات کشور در حوزه های مختلف را به نحو احسن حل کنند. اتفاقا خیلی از مسائل دیگر کشور نیز وجود دارد که مغفول مانده است. حتی شاید بتوان گفت که مشکلات اقتصادی و معیشتی در جامعه در درجه دوم اهمیت قرار دارد چون مشکلات اساسی زیربنایی در کشور وجود دارد.
فارس نوشت: وزیر کشور با بیان اینکه بین مردم انسجام مثال‌زدنی وجود دارد، گفت: علیرغم تلاش‌های دشمنان جهت اینکه نشان دهند بین مردم ما انسجام و وحدت وجود ندارد، ولی حضور میلیونی در جشن غدیر نقشه‌های دشمن را خنثی کرد.
از فروردین امسال که رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری از سمت خود برکنار شد تا به امروز، وضعیت این مرکز در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. مهم‌ترین گمانه‌ای که تاکنون مطرح شده، این است که دولت قصد دارد مرکز بررسی‌های استرتژیک را برای همیشه تعطیل کند!
با پیگیری های حقوقی بین المللی وزارت ارتباطات اتفاق افتاد؛

اینترنت «استارلینک» ملزم به رعایت قوانین سرزمینی جمهوری اسلامی ایران شد

اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) اعلام کرد که ارایه خدمات از سوی استارلینک در مرزهای جمهوری اسلامی ایران به دلیل عدم رعایت قوانین سرزمینی، غیرمجاز است.
عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران خبر داد:

پیگیری قضایی ترک فعل مسئولان در ماجرای آلودگی هوا

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در دیدار با دادستان کل کشور با تاکید بر اهمیت آلودگی هوا بر سلامت شهروندان، خواستار برخورد قضایی با ترک فعل مسئولان در موضوع آلودگی هوا شد.
دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: هیچ پیشرفتی در پذیرش عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای تا قبل از انتخابات ۱۴۰۰ رخ نداده بود و در پیغام‌های واصله، انتخاب آقای رئیسی علت پذیرش عضویت اصلی بیان شد.
قیمت‌گذاری گرداب هائل است، هنگامی که درون آن بیفتیم با هر دست و پا زدنی، بیشتر سقوط کرده و فرو می‌رویم. این اتفاق از سال ۱۳۵۴ تاکنون یعنی حدود نیم قرن در ایران همزاد با تورم وجود دارد.
قلم به فریاد می‌آید وقتی می‌خواند این خبر را که هموطنان مظلوم این روزها در سیستان و بلوچستان، خفگی را نفس می‌کشند، وقتی می‌داند لااقل بخشی از آن به دلیل دزدیدن حقآبه ما توسط طالبان است.
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: ضرورت دارد ماهیت واقعی آمریکا و مدعیان حقوق بشر برای افکار عمومی به ویژه جوانان تبیین و بازگو شود تا تحت تاثیر فریب رسانه‌ای و جنگ روانی تبلیغاتی آمریکا و غربگرایان داخلی قرار نگیرند.
پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری : رئیسی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن احترام به حق حاکمیت همه ملل مستقل، هرگونه مداخله در امور داخلی کشورها را محکوم می‌کند و تقویت حاکمیت ملی را راه‌حل اصلی مقابله با ناامنی و تروریسم می‌داند.
اینترنت ایران را دارند مدام دستکاری می کنند و ایرانی ها، حتی در دسترسی متعارف به این فضا هم باید حسرت ۸ میلیارد نفر دیگری را بکشند که در خارج از این جغرافیا زندگی می کنند!
حداقل این را می توانیم بگوییم سیاست هایی که در حوزه مسکن داشتیم در طول دهه های اخیر- مربوط به این دوره هم نیست- نتوانسته دغدغه مردم نسبت به تامین یکی از نیازهای اساسی شان مثل مســکن را برطرف کند و این ناکارآمدی دولت ها در حوزه مسکن فشــار را فقط بر مردم اضافه کرده است.
در دولت قبل، یکی از دولتمردان گفته بود: «شما می‌خواهید با دنیا مذاکره کنید؟ شما بلد هستید که با دنیا مذاکره کنید و آیا زبان دنیا را می‌دانید؟»؛ حال در پاسخ به طرفداران این رویکرد باید گفت که «بنشینید و زبان مذاکره با دنیا را یاد بگیرید»؛ در دنیایی که به واسطه اقدامات مخرب و جنایتکارانه دولت‌های سلطه‌گر، «قانون جنگل» بر آن حاکم است، این اقتدار و دیپلماسی عزتمندانه است که احترام می‌آورد. احترامی که میوه‌های آن را می‌توان در حوزه‌های مختلف از جمله امنیت، عزت ملی و اقتصاد چید و از آنها بهره برد.
بازنشستگی در همه کشورها به معنای پایان کار یک کارمند یا کارگر است و درحقیقت وقتی فردی بازنشسته می شود، با دریافت مستمری مشخص، می تواند زندگی خوبی را برای خود و خانواده اش مهیا ، یا لااقل مایحتاج اولیه زندگی اش را تامین کند؛ اما بازنشستگی در ایران، تعاریف و ویژگی های دیگری دارد که نمی توان مورد مشابهی برای آن در جهان یافت!