دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه صنعت کالای لوازم خانگی تبدیل به مزیت و نقطه قوت صنایع کشور شده است، بیان کرد: این صنعت به چنان بلوغ و رشدی در سال های گذشته رسیده است که باید زیست بوم بازاری خود را به حوزه صادرات تغییر دهد.
سخنگوی دولت گفت: بنا بر پیشنهاد وزارت کشور و تصویب هیات وزیران مدت اعتبار گذرنامه  از مدت ۵ سال به مدت ۱۰ سال افزایش می یابد.
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: دولت‌های اروپایی نمی‌توانند انتظار داشته باشند ما برجام را اجرا کنیم و آنها تعهداتشان را انجام ندهند. مبنای ما قانون اقدام راهبردی است و تا زمانی که تحریم ها رفع نشود و تعهداتشان را عمل نکنند همین روند ادامه دارد.
روزنامه هم میهن بررسی کرد:

آمارهای غیرقابل اعتماد

کارشناسان ادعای دولت درباره تامین کسری‌ها بدون چاپ پول و کاهش بدهی به بانک مرکزی را بررسی کردند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش ۲۰ درصدی مستمری خانواده‌ های تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی از شهریور سال جاری خبر داد.
سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات گفت: امسال حدود ۱۹۰ تروریست نیز دستگیر شده است که ۲۰ درصد آن در تهران اتفاق افتاده است. تروریست‌هایی که اختصاص به داعش ندارند و تروریست‌های نو پدید و مخلوق غربی‌ها هستند.
وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: سیاست تثبیت نرخ ارز به جهت رویکرد حمایتی مربوط به کالاهای اساسی همچنان مدنظر دولت شخص رئیس جمهور و بانک مرکزی بوده و هیچ تغییری در آن ایجاد نشده است.
در مراسم تجلیل از قهرمانان مدال‌آور؛

رئیسی: ساخت مجموعه ورزشی در شأن جایگاه ایران ضرورت دارد

رئیس‌جمهوری گفت: ما صرفا به دنبال کلنگ‌زنی پروژه تازه ورزشی نیستیم، اما لازم است یک مجموعه ورزشی در همین تهران وجود داشته باشد که در شأن جایگاه ورزش ایران باشد و میزبان مهمانان خارجی ما شود.
خلجی گفت: در موضوع اخراج اساتید آنها دنبال القای پاک کردن دانشگاه‌ها از اساتید منتقد، سیاه‌نمایی از وضعیت علمی، حضور اساتید کم سواد در دانشگاه‌ها و موج مهاجرت نخبگان در کشور هستند.‌
نخستین همایش ملی اقتصاد تعاونی ایران با حضور سید ابراهیم رئیسی برگزار شد

هرجا به مردم میدان داده‌ایم نتایج آن را دیده‌ایم

رئیس‌جمهوری با تاکید بر لزوم نقش‌آفرینی بیشتر تعاونی‌ها در اقتصاد ایران، گفت: معتقدیم تصدی‌گری دولت در اقتصاد باید روزبه‌روز کاهش یابد و دولت به حمایت، هدایت و نظارت در اقتصاد مشغول باشد.
در کشور ما بر خلاف کشورهای توسعه یافته که دولت‌ها زیر سایه ملت‌ها نفس می‌کشند؛ هنوز دولت‌ها، سایه سنگینی در مناسبات اقتصادی و سیاسی بخش خصوصی دارند و تا رسیدن به نقطه مطلوب راه درازی در پیش است. به عبارتی همچنان بخش خصوصی و حوزه عمومی در ایران، به ناچار در زیر سلطه دولت‌ها می‌توانند فعالیت داشته باشند و در صورتی که چارچوب‌های دولتی را رعایت نکنند، حیات‌شان به‌خطر خواهد افتاد
. در حالی که در پله‌های اول خلاقیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای نیز قرار ندارند. حضور در قدرت آنان را دچار توهم دانایی کرده است، البته اگر صادقانه چنین توهمی را ابراز کنند. پیشنهاد عملی بنده این است که یک گروه موجه و معتبر را انتخاب کنید تا تصویری از مجموعه‌های موجود در ایران و ایرانیان خارج از کشور که مشغول تولید محتوا هستند، ارایه کنند هم به لحاظ کمّی و هم از منظر کیفی و اثرگذاری تا روشن شود که بازی و رقابت حکومت، حداقل در این عرصه به پایان رسیده است.
رئیس‌جمهور گفت: دولت مردمی تلاش کرده در عمل امیدآفرینی کند و دشمن این نکته را به خوبی دریافته است که با حمایت مردم، همت دولت و از همه مهم‌تر هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی موفق نشده است.
واپسین برنامه سفر یکروزه رئیس جمهور به استان خراسان جنوبی که همزمان با اربعین انجام شد، دیدار با نخبگان، جوانان، برگزیدگان و فعالان سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی این استان بود تا دغدغه‌ها و انتظارات خود را بازگو کنند.