دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

رئیس جمهور خانواده معظم شهدا را پرچم‌های برافراشته ایثار و شهادت در جای‌جای کشور دانست و خطاب به آنها گفت: هرگز از آرمان این شهدا عقب‌نشینی نکنید، از موضع صاحبان این انقلاب مسائل و مشکلات را مطالبه کنید.
مشاور رئیس‌ جمهور گفت: با هدف اجرای برنامه جامع کاهش فقر، رصدخانه فقر با تجمیع توانمندی بانک‌های اطلاعاتی کشور ایجاد می‌شود.
عباس عبدی در اعتماد نوشت: بسیاری از مواقع مردم منظوری را که در ذهن خود دارند به‌طور مستقیم نمی‌گویند، بلکه گزاره‌ای را می‌گویند که اصطلاحا دلالت ضمنی آن همان منظور اصلی آنان است. این پدیده در فرهنگ ایرانی و زبان فارسی رواج دارد.
رئیس جمهور ‌تحقق اقتصاد مقاومتی و رشد تولید را در گرو توجه به تولید دانست و گفت: تنوع تولید در فولاد، رشد کمیت در فولاد و ... می‌تواند رشد تولید را محقق کند.
آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور، دقایقی پیش و با استقبال استاندار و نماینده ولی‌فقیه در استان برای سفری یک‌روزه وارد اصفهان شد.

در سومین نشست ویژه رفع موانع تولید و در راستای تحقق شعار سال، تأمین منابع سرمایه ثابت و اعطای تسهیلات به دو کارخانه بزرگ صنعتی با حضور رئیس جمهور به تصویب رسید و دو منطقه گردشگری نیز پس از چندین دهه از بلاتکلیفی خارج شد.
اعتماد : آنچه به عنوان رفتار مجرمانه و کیفر مقرره در لایحه عفاف و حجاب انشاء شده است با هیچ یک از اصول و قواعد تعریف شده در نظام کیفری قابل شناسایی نبوده، بدعتی است برخلاف اصول حقوقی در امر انشاء قانون.
در شرایطی که دولت سیزدهم به این نتیجه رسید که واردات تلفن همراه با برند اپل باعث خروج قابل توجه ارز از کشور می‌شود، ‌برخی‌ها بعد از رونمایی از آیفون ۱۵، به دنبال جنجال‌آفرینی هستند .آنها می‌خواهند با فضاسازی علیه سیاست‌های دولت، شرایطی را ایجاد کنند که دولت رئیسی کوتاه بیاید و با واردات آیفون ۱۴ به بالا به کشور موافقت کند، اما بر اساس آخرین اظهارنظرها چنین اتفاقی رخ نخواهد داد و دولت اجازه نمی‌دهد ارز کشور صرف واردات کالاهای لوکس شود.
رئیس‌جمهور در پیامی اعلام کرد: ساخت و تزریق موفق ماهواره ایرانی نور3 با ماهواره‌بر ایرانی قاصد، به مدار 450 کیلومتری زمین توسط متخصصان فضایی کشور، بار دیگر نشان داد که تهدید و تحریم اثری بر عزم و اراده دانشمندان جوان عزیز برای پیشرفت و تعالی ایران اسلامی ندارد.
معاون اول رئیس جمهور در دوازدهمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری با توجه به اینکه از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم، تورم در حال کاهش بوده است گفت: این مسائل در حال پیگیری است و در این جهت برنامه‌هایی برای کاهش رشد نقدینگی در دست اقدام است که آن را تا اسفندماه 1402 به 25 درصد برسانیم؛ چون امروز حدود 26 است لذا ان شاء‌الله تا قبل از پایان سال به نقطه هدف خواهیم رسید.
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، با بیان اینکه بیش از شهدای دفاع مقدس هر سال برای سقط جنین تلفات می‌دهیم، گفت: گاهی برای سقط جنین اسم گذاشته می‌شود و به آن «مدیریت بر بدن» یا «پایان خودخواسته بارداری» می‌گویند...
رئیس جمهور با اشاره به نرخ رشد اقتصادی قابل ملاحظه سه ماهه ابتدایی امسال از همه دستگاه‌های اجرایی و مسئول خواست همه توان خود را برای اثرگذاری بهبود نرخ رشد اقتصادی بر وضعیت عمومی اقتصاد کشور و بهبود معیشت اقشار مختلف، به‌ویژه دهک‌های پایین بکار گیرند.
رئیس موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: تجربه دفاع مقدس بعد از صدر اسلام و ادوار زندگی ائمه اطهار در جهان بی‌نظیر است و ایثارگران باید به‌ عنوان رسولانی صادق این فرهنگ و تجربیات را به نسل های بعدی منتقل کنند.
پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری : رئیس جمهور در پیامی به «سردار بردی محمداف»، رئیس جمهور ترکمنستان فرارسیدن سالگرد استقلال این کشور را به وی و مردم کشورش تبریک گفت.