دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

رئیس جمهور گفت: جمهوری اسلامی هرگز میز مذاکره را ترک نکرده است چرا که از منطق روشن و استواری برای رویکردها و اقدامات خود برخوردار است، گفت: منابع آزاد شده ایران در کره جنوبی، حق ایران بود و آمریکا باید جواب دهد که چرا به صورت ظالمانه جلوی احقاق حق ملت ما را گرفته بود.
سئوال این است که این نوع سخن گفتن‌ها و مطلب و مقاله نوشتن‌ها و متهم کردن‌ها و خائن خواندن‌ها که  کاملاً رنگ و بوی سیاسی دارد و اغلب هم برای پوشش ضعف‌ها و ناکارآمدی‌ها و عدم تحقق وعده‌ها و.. به کار می‌رود، به نفع کیست؟ چه دردی از مردم دوا می‌کند؟
دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت در شبکه اجتماعی ایکس از نشست رئیسی با مدیران رسانه‌های آمریکایی گزارش داد و نوشت: رئیس‌جمهور تاکید کرد اگر آمریکا دل به اغتشاشات نبسته بود و میز مذاکره را ترک نمی‌کرد تبادل زندانیان زودتر انجام می‌شد.
رئیس جمهوری اسلامی ایران دقایقی پیش در صدر یک هیئت عالی‌رتبه سیاسی وارد فرودگاه جان اف. کندی نیویورک شد.
۲۸ شهریور ۱۴۰۱ رئیس دولت سیزدهم پس از پایان سفری سه‌روزه به سمرقند ازبکستان برای حضور در نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای درحالی مهیای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد می‌شد که همچون دیگر سفرهای خارجی رئیسی، تلاش برای «برقراری نظم عادلانه بین‌المللی از طریق چندجانبه‌گرایی اقتصادی» محور برنامه‌های او در سفر به نیویورک اعلام شد.
کارهایی که دولت آقای روحانی در 8 سال توان انجامش را نداشت؛ دولت سیزدهم در کمتر از دو سال انجام می‌داد. در منطق ریاضی کمیت 2 کوچک‌تر از 8 است اما اگر منطق کمی ریاضی را کنار بگذاریم و در مقایسه دولت‌ها به کیفیت سال‌ها توجه کنیم؛ 2 بزرگ‌تر از 8 خواهد بود
چون فضای واشنگتن آماده پذیرش توافق با ایران نیست. ولی مباحث مدیریت کاهش میان ایران و آمریکا احتمالا ادامه دار خواهد بود. مثال طرفین از یکسری کارهای تحریک آمیز دست بکشند و همان چیزی که اکنون وجود دارد در همین حد وحدود باقی بماند. این امری محتمل است که بدون اینکه هیچ تماسی یا دیداری صورت بگیرد و حتما هم نخواهند داشت ولی به شکل توافقات نانوشته و رد و بدل کردن پیغام مدیریت تنش ممکن است که اتفاق بیفتد.
رئیس جمهور با اشاره به سپری شدن نیمی از سال «رشد تولید و مهار تورم» گفت: همه بخش‌های اجرایی موظفند اقدامات شش ماه گذشته خود را از منظر شعار سال رصد و بازنگری کنند تا چنانچه در تحقق هدف «رشد تولید و مهار تورم» خلاء یا نارسایی وجود دارد با فوریت برطرف کنند.
در جلسه شورای اقتصاد به ریاست مخبر مطرح شد؛

حمایت از تولید خودروهای دوگانه سوز افزایش می یابد

هشتمین جلسه شورای اقتصادی به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد و ضمن ارائه چند گزارش، درخواست‌های برخی دستگاه‌های اجرایی مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت.
رئیس‌جمهور در همایش مدیران آموزش و پرورش سراسر کشور:

مهمترین ماموریت دولت تعلیم و تربیت است

رئیس‌جمهور گفت:‌ مهمترین ماموریت دولت تعلیم و تربیت است انسان‌های حق‌خواه و عدالت‌خواه در مدرسه ساخته می‌شوند. محور تحول در آموزش و پرورش در مدرسه است و این تحول باید مستند به سند آموزش و پرورش شود.
اینکه گفته شده حدود ۹ میلیون بی‌سواد مطلق در کشور وجود دارد اگر درست باشد باعث تاسف و مصیبت است که در عرض ۴۰ سال هنوز چنین آمار آزار دهنده‌ای در جامعه وجود دارد. گرانی، بیکاری، اعتیاد و ضعف منزلت اجتماعی باعث مهاجرت نخبگان گردیده است اگر زودتر دست به کار نگردیم شاید فردا دیر باشد.
رئیس مجلس گفت: وقتی می‌توانیم ناترازی‌های موجود در کشور را حل کنیم که ما به عنوان دولتمردان و نخبگان اولین تصمیم‌مان این باشد که انتفاع اصلی را باید مردم ببرند نه دولت‌ها.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همانطور که رهبری معظم انقلاب اسلامی فرمودند کشور در حال حاضر نیازمند امید آفرینی است و می دانیم که از تشرهای آمریکا رنگ نباخته‌ایم و از کارهای فریب خوردگان و اغتشاش گران نیز واهمه نداریم زیرا ما عاشورا داریم و در پیشانی این حرکت و ماندگاری روحانیت بوده و هست.