دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در اجتماع مردم فردوس اظهار داشت:‌ اگر کسانی فکر می‌کنند که بنده از تریبون‌های مختلف مشکلات را به جامعه منتقل خواهم کرد، بنده هرگز چنین کاری نخواهم کرد. ما آماده‌ایم که مشکلات را حل کنیم، نه اینکه با گفتن عباراتی همچون «خزانه خالی است» در جامعه ایجاد نگرانی کنیم.
وزیر کشور مصوبه هیأت وزیران درباره موافقت با تغییر نام دو روستای شهرستان‌های «پاوه» و «اسلام آباد غرب» از توابع استان کرمانشاه را ابلاغ کرد.
وزیر کشور با بیان اینکه دستورالعمل‌های ایمنی در معدن طزره دامغان بر پایه گزارش‌ها رعایت شده و ارتقای ایمنی پیگیری می‌شود، گفت: انفجار در معدن و جانباختن ۶ کارگر یک اتفاق غیرمنتظره ناشی از خروج گاز از حفره‌ها بود.
منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در کردستان:

توسعه استان کردستان باید به صورت متوازن پیش برود

معاون رئیس جمهور گفت: دولت در تلاش است تا زمینه اشتغال مولد و مؤثر را در استان فراهم کند و در کنار مسائل اقتصادی، باید به مسائل فرهنگی و اجتماعی خاص کردستان هم توجه ویژه‌ای شود تا توسعه این استان به صورت متوازن پیش برود.
نوعی از سیاست داریم که همه را نگران می‌کند و هر جای جامعه را زخمی کرده و تعادل آن را به هم می‌زند. کافی است این سیاست اجرا نشود تا روند بهبودی غالب شود. نوع صحیح سیاست، دخالت حداقلی است، زیرا مردم و جامعه خودشان می‌دانند که بر چه اساسی زندگی خود و امور را اداره کنند.
سخنگوی دولت سیزدهم در برنامه «بدون توقف» در خصوص تصمیم دولت در خصوص برجام، گفت: در حوزه برجام ما توافق را برای توافق دنبال نمی‌کنیم، بلکه ما توافق را برای رسیدن به هدف از بین رفتن مؤثر تحریم‌ها دنبال می‌کنیم.
جمهوری اسلامی نوشت: کاربران فضای مجازی در واکنش به دوگانگی در دولت سیزدهم می‌گویند: حال در این همهمه دستاورد سازی، مردم نمی‌دانیم قسم حضرت عباس را باور کنیم یا دم خروس را!
مردم باید در صحنه و در عمل و در معاملات و در زندگی روزمره خود ادعاهای مقامات و نتیجه عملکرد آنان و بهبود در زیست خود را لمس و درک کنند؛ در آن صورت اعتماد ترک خورده آنان ترمیم می‌شود و قدردان هم خواهند بود.
سید ابراهیم رئیسی نه پل زد و نه دیوار ساخت. او و دولتمردانش در این بیست ماه، خندقی که طی هشت سال توسط آقای روحانی و مدیرانش بین مردم و مسئولین حفر شده بود را با مسئولیت‌پذیری، خدمت‌رسانی، موقعیت‌شناسی و در یک کلام کار شبانه‌روزی نسبتا ترمیم کرده‌اند. مسلما هشت سال عقب‌ماندگی، ترک فعل و سوءمدیریت با دو سال کار و تلاش بی‌وقفه قابل جبران نیست اما برآیند کلی دولت سیزدهم در این دو سال به ما می‌گوید سید ابراهیم رئیسی هم تدبیر داشت و هم امید را به مردم بازگرداند؛ کاری که رئیس‌ دولت تدبیر و امید قرار بود انجام دهد اما هشت سال از انجام این کار نیز عاجز بود!
بخشی از این دشمنی‌ها که با ما می‌شود در غرب صهیونی به خاطر توانایی عظیم ماست. می‌گویند شما در حوزه‌ی هسته‌ای پیشرفتتان زیاد است پس باید ساق پایتان را بزنیم قدتان کوتاه بشود.
به گفته معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران قرار است نماینده ویژه رئیس جمهور در امور آسیب‌های اجتماعی، شورایی را تشکیل دهد و دستگاه‌های مسئول برای هر کدام از این آسیب‌ها، فرا خوانده خواهند شد.
سخنان حکیمانه و راهگشای رهبر فرزانه انقلاب در جمع رئیس جمهور و اعضای کابینه سیزدهم به مناسبت هفته دولت امسال حاوی نکات برجسته و مهمی است که واکاوی آنها برای برون رفت از چالش های پیش روی کشور ضرورت دارد.
شاخص های خانواده در ستاد ملی زن و خانواده با پشتوانه علمی و تحقیقی که می تواند به تقویت بنیان خانواده ایرانی کمک کند به تصویب رسید؛ ولی متاسفانه مانند تحقق عدالت جنسیتی که تکلیف قانون برنامه ششم بود و هنوز هم اعتبار دارد، به فراموشی سپرده شده، در حالی که اینها همه مصوب ستادی فرابخشی و فراقوه ای بوده و جنبه قانونی دارند.
اساســا نگاه دولت به مشکلات صدور دستور اســت. بدین صورت که فلان کالا کم اســت؛ آقای رئیس جمهور می گوید دستور صادر کرده ام که جبران شود. فلان اتفاق ناگوار افتاده؛ آقای رئیس جمهور اظهار می دارد ؛ دستور داده ام که به سرعت مورد رسیدگی قرار گیرد. به عبارت دیگر هر گاه مشکلی به وجود آمده یا هر گاه نابسامانی و کمبودی بوده آنچه که از دولت می بینیم صدور فرمان رسیدگی است. آنچه از دولت آقای رئیسی نمی بینیم توضیح در خصوص مشکلات و مسائل است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه امروز دولت به دنبال تکریم فعلان اقتصادی است گفت: یکی از برکات تحریم‌ها این بود که اقتصاد را از وابستگی به نفت فاصله داد.
وزیر کشور و هیات همراه، استاندار سمنان و دیگر مسوولان استانی، از واحد فعال خودرویی شامل شرکت تیراژه دیزل- تیراژه ماشین و شرکت خودروسازی فردا در شهرک صنعتی بزرگ سمنان بازدید کردند.
پدیده «نوسان سیاست» پس از انتخابات سال 1384 نیز دستگاه اجرایی کشور را دچار رکود کرد و اکنون این دومین بار است که این وضعیت خود را به رخ می‌کشد. نوسان سیاست‌ها به این معنی است که یک دولت می‌آید و مجموعه‌ای از سیاست‌ها را اجرا می‌کند و پی می‌گیرد، ولی دولت بعدی آنها را رها کرده و از اولویت‌هایش خارج می‌کند یا تقلیل می‌دهد. این پدیده سم مطلق برای برنامه‌ریزی در حوزه‌های غیرسیاسی مانند زنان و کودکان، محیط زیست یا فعالیت‌های اجتماعی مردم محور است ، چراکه این حوزه‌ها نباید تابع تغییر رویکردهای سیاسی مانند جابه‌جایی جناح‌های مختلف در راس دستگاه اجرایی باشند، بلکه باید در مجموعه برنامه‌های مستمر حاکمیت قرار گیرند.
در روزهای گذشته مدعیان اصلاحات و اعتدال، پس از انتشار خبر «افتتاح و بهره‌برداری از فاز 11 پارس جنوبی» مدعی شدند که این اقدام، مربوط به دولت قبل است و نباید به عنوان عملکرد این دولت محاسبه شود، این ادعای مضحک علاوه‌بر آنکه با ادعای «اختیارات محدود رئیس‌جمهور و وزرا در دولت قبل» کاملا در تضاد است، یک سؤال هم در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند و آن اینکه، اگر این موفقیت مربوط به عملکرد دولت قبل است چرا رسانه‌ها و روزنامه‌های منتسب به جریان مدعی اصلاحات، عینا مشابه رفتار «صدای آمریکا» و «بی بی‌سی» و «رادیو فردا» و «اینترنشنال» و «من‌وتو» و دیگر رسانه‌های معاند، این موفقیت بزرگ را سانسور کردند؟!