دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

رئیس جمهور صبح امروز وارد فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز شد.
شرق نوشت:چندسالی است که به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی، فشار مضاعفی به بازنشستگان تحمیل می‌شود؛ به حدی که در مقاطع مختلف شاهد تجمع و اعتراض بازنشستگان کشوری و لشکری، خصوصا بازنشستگان تأمین اجتماعی هستیم.
رئیس جمهور با محکوم کردن جنایات صهیونیست‌ها در غزه اظهار داشت: صهیونیست‌‌ها در مقابل چشم جهانیان مرتکب جنایت علیه بشریت می‌شوند و همه سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی باید به وظایف خود در این زمینه بدون هیچ استثنا و تبعیضی عمل کنند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه نباید اجازه دهیم نخبگان به راحتی از کشور مهاجرت کنند، گفت: باید به آنها توجه کرد و اگر رفتند هم لااقل اجازه ندهیم بند ناف آنها از اینجا جدا شود و از آنها بهره ببریم.
رییس جمهور در آیین بهره برداری از ۴ ایستگاه مترو تهران گفت: باید تلاش کنیم که حوادث، هزینه و مدت زمان سفر را برای مردم کاهش دهیم، دولت به عنوان حامی مردم و شهروندان در پیشبرد پروژه‌ها عمل می‌کند.
سال ۱۴۰۲ در شرایطی آغاز شد که رئیس جمهور برای رفع چالش‌ها در بُعد داخلی و خارجی و مسائل برجای مانده از سال‌های گذشته، کابینه را به پیگیری حل مشکلات و تداوم تلاش مضاعف و شبانه‌روزی در خدمتگزاری موظف کرد.
مشاور رهبرانقلاب گفت: آن‌هایی که گمان می‌کنند با به اصطلاح عادی سازی روابط با صهیونیست‌ها و انقطاع ارتباط خود با ملت‌های مسلمان منطقه می‌توانند مشکلات خود را حل کنند باید بدانند که با طراحی‌های بی پایه و ساده لوحانه از قبیل تشکیل گذرگاه‌ها در منطقه حساس خاورمیانه به صورت جدی امنیت منطقه و ملت‌های مبارز را در خطر می‌اندازند.
رئیس جمهور ضمن تبریک پیرزوی درخشان مقاومت اسلامی فلسطین بر علیه رژیم تجاوزکار صهیونیستی، بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از دفاع مشروع ملت فلسطین تاکید کرد و از دولت‌های مسلمان نیز خواست همگام با امت اسلامی در پشتیبانی از ملت فلسطین صادقانه وارد میدان شوند.
وزیر کشور در باره بخشی از مسکن مهر سمنان که فاقد ایمنی شناخته شده است، گفت: باید به سرعت ساکنان این واحدها تخلیه و در مکانی اسکان داده شوند تا خطر جانی برطرف و بسته به نظرات وزارت راه و شهرسازی، ساختمان دائم برای آنها فراهم شود.
مشاور رئیس‌جمهور گفت: بر اساس گزارش بانک مرکزی اضافه برداشت بانک‌ها در مرداد امسال 61.9 هزار میلیارد تومان کاهش پیداکرده، اما در کنار کنترل نقدینگی توجه به تأمین نیازهای بخش تولید برای جلوگیری از رکود اقتصادی مورد تأکید دولت است.
در حالی که دولت دهم، ۱۷ فاز پارس جنوبی را با پیشرفت ۷۰ درصدی به دولت روحانی تحویل داده بود و در این دولت تکمیل شد، اما روند تحویل پروژه‌های جدید به دولت بعدی توسط دولت روحانی متوقف شد.
رئیس جمهور، ارتقای سطح روابط میان تهران و باکو و مقابله با طرح‌هایی را که به منظور ایجاد اختلاف و اختلال در روابط دو کشور طراحی می‌شوند، ضروری دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان همسایه قدرتمند جمهوری آذربایجان و ارمنستان، آمادگی کامل دارد تا به رفع اختلافات آنها کمک کند.