دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: اگرچه انبوه مشکلات و تورم بالا و رشد اقتصادی ناچیز دهه ۹۰ باعث شد که شیرینی اقدامات دولت در یک سال و نیم گذشته تحت الشعاع مشکلات معیشتی قرار گیرد اما دولت مصمم است با کاهش و مهار تورم و رشد تولید منشاء تحول در وضعیت اقتصادی کشور و معیشتی مردم شود.
بسیاری از وزیران دولت سیزدهم سوابق اجرایی ارشد نداشتند تا آنجا که به وضوح می‌بینیم این وزیران و دیگر مدیران بلندپایه دولت نه تنها در حوزه تصدی خود ارتقایی ایجاد نکرده‌اند بلکه بعضا برای مسائل روزمره زیرمجموعه خود با مشکل جدی مواجه شدند.
رئیس‌جمهور در دیدار با جمعی از نمایندگان اصناف، اتحادیه‌ها و بازاریان گفت: اعتقاد راسخ داریم که دست جریان دلالی باید از نظام تأمین و توزیع قطع شود و باور داریم که خود تشکل‌های صنفی بهتر از هرکس دیگری می‌توانند در این راستا ایفای نقش کنند.
معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری درخصوص لایحه پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار گفت: برخی نسبت‌های غیرمنصفانه به این لایحه از قبیل رویکرد فمینیستی و سند ۲۰۳۰ کاملا ظاهربینانه و غیرواقعی است چراکه در آن استناد به مطالب قرآنی مشهود است.
رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با همتای ترکیه‌ای خود، با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین، به ویژه معتکفین در مسجدالاقصی و اهانت به این مکان شریف، گفت: جمهوری اسلامی ایران خواستار برگزاری نشست اضطراری سازمان همکاری‌ های اسلامی به‌منظور بررسی راهکارهای مقابله با ددمنشی رژیم صهیونیستی است.
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: در سالی که گذشت همکاران ما بیش از ۱۵۹ دستاورد دانشی و فناوری و صنعتی ثبت کردند که هیچ یک از این دستاورد را به دلیل تحریم در اختیار ما قرار نمی‌دهند و به طریق اولی این فناوری‌ها را ابزار فشار اقتصادی علیه ایران کرده‌اند.
استاندار همدان با بیان اینکه اقناع‌سازی و فرهنگ‌سازی در اولویت برنامه‌های قرارگاه عفاف و حجاب باشد گفت: فضای عمومی جامعه باید به نوعی باشد که عدم رعایت حجاب و عفاف قبح شمرده شود.
به دنبال نامه معاون اول رئیس‌جمهوری خطاب به شورای رقابت درباره مصوبه قیمت‌گذاری خودرو، وزارت صمت برای همکاری با شورای رقابت در این موضوع اعلام آمادگی کرد و از جلسات فوری مشترک با این شورا خبر داد.
معاون اول رئیس‌جمهور در نامه به رئیس شورای رقابت خواسته که تا در تعامل با وزارت صنعت، معدن و تجارت به فوریت نسبت به تجدیدنظر در قیمت‌گذاری خودرو اقدام شود.