دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

اطلاعات نوشت:عبدالناصر همتی اخیراً توئیت زد که: تأیید عدم تحقق ۳۰ درصدی درآمدهای بودجه دولت در ۷ ماه اول سال توسط رئیس سازمان برنامه و بودجه، با برداشت سنگین بانکها از بانک مرکزی و در نتیجه رشد بی‌سابقه پایه پولی (چاپ پول) مطابقت دارد. سلطه مالی دولت بر سیاستهای پولی عملاً دست بانک مرکزی را برای کنترل تورّم بسته است...
ناصر ایمانی، تحلیلگر اصولگرا می گوید: بنده ریزش حامیانِ اصول‌گرای دولت سیزدهم را قبول دارم کما اینکه اصول‌گرایان زمان انتخابات دیدگاه دیگری نسبت به رئیسی داشتند و این نگاه بعد از دو سال با توجه به عملکرد او تعدیل شده البته اصولگرایان به صورت کلی از رئیسی جدا نشدند.
رئیس جمهور با تاکید بر حمایت همه مسلمانان و انسان‌های آزاده از مظلومیت مردم فلسطین تصریح کرد: تلاش برای برگزاری اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی گامی دیگر در راستای تلاش برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی است که تا حصول نتیجه باید ادامه یابد.

رئیسی جمهور شکست اخیر صهیونیست‌ها در عملیات زمینی در غزه را از شکست در عملیات طوفان الاقصی بزرگ‌تر عنوان کرد و گفت: در شکست اول مدعی غافلگیری بودند، اما در شکست دوم خودشان با ارتش تا بن دندان مسلح به غزه حمله کردند و جریان مقاومت آنها را وادار به عقب‌نشینی کرد.
رییس‌جمهور در پیامی فرا رسیدن صدمین سالگرد تأسیس و روز ملی جمهوری ترکیه را به رییس‌جمهور و مردم این کشور تبریک گفت.
مجموعه قوانین نظارتی ما که از طبیعت متعارف شهروندان دور است، عوارض فراوانی خواهد داشت. از یک سو افزایش هزینه‌ها و مجازات‌ها و از سوی دیگر تعیین مشوق‌ها و امتیازات و منافع جریان زندگی عادی را مختل می‌کند و پس از مدتی متوجه می‌شویم که امور زندگی را چنان در هم و پیچیده کرده که زندگی را از روال طبیعی خود خارج کرده است. در چنین شرایطی برای انجام هر کاری باید ترفندهایی را یاد گرفت تا مقررات آن را دور زد یا جریمه نداد یا امتیازی مفت به دست آورد
شاید هیچ‌کس تاکنون انتظار نداشت از انتخابات یک نهاد صنفی و اقتصادی مانند اتاق بازرگانی سوژه ای پرسروصدا بیرون بیاید اما در دولت سیزدهم انتخابات اتاق بازرگانی خوراک اخبار رسانه‌ها شده‌است.
دولت سیزدهم در تلاش برای تنظیم دخل و خرج سالانه مصمم است تا از خط قرمز پولی یعنی چاپ پول عبور نکند و با وجود عدم‌تحقق بخشی از درآمدهای پیش‌بینی شده در بودجه امسال، آمار بانک مرکزی نشان می‌دهد که تب انتظارات تورمی فروکش کرده است.
درخصوص وضعیت مسکن یکی اخلالی است که در سمت دولت انجام شده و یکی هم سیاست های پولی و مالی است که به شدت سمت تقاضا را سرکوب و مایوس کرده یا تقاضا را حداقلی کرده.
مشکلات «شرکت نساجی مازندران» و همچنین مسائل زیست‌محیطی و مدیریت پسماند استان‌های مازنداران و گیلان در چهارمین جلسه «پیگیری ویژه رفع مشکلات تولید» با حضور رئیس جمهور بررسی و تصمیماتی برای رفع موانع پیش‌ روی آنها اتخاذ شد.
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به زمینه های متعدد همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و تاجیکستان گفت: متاسفانه آنطور که باید از ظرفیت ها و زمینه های همکاری استفاده نشده و لازم است که دو کشور در جهت گسترش روابط تجاری و اقتصادی فیمابین تلاش کنند.

معاون اول رئیس جمهور سیاست راهبردی و اساسی دولت سیزدهم را ارتقاء مناسبات با کشورهای همسو، همسایه و مسلمان عنوان کرد و از کشورهای مسلمان خواست رژیم صهیونسیتی را وادار کنند کشتار مردم غزه را متوقف کند.