دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

روزنامه شرق نوشت:دولت رئیسی با این ایده بر سر کار آمده بود که برداشت‌های سنتی از ارزش‌ها را حداکثری کند. نه‌تنها چنین اتفاقی نیفتاد بلکه پافشاری دولت بر این ایده‌ها و تصورهای آرمانی موجب جدال دولت و ملت شد که تجلی آن را می‌توان در جریان حوادث 1401 مشاهده کرد.
دبیر شورای نگهبان گفت: وقایع سال ۸۸ و فتنه‌ای که در آن سال با حمایت دشمنان خارجی در کشور به وجود آمد و با بصیرت و ایمان مردم، خنثی شد، مسئله کوچکی نیست و هرگز نباید فراموش شود.
انتخابات مقدمه تحول در کشور است و کشوری که پیشرفت، غلبه بر مشکلات، خنثی‌سازی توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان بیرونی، و رفع و دفع موانع را از مسیر حمایت دلگرم کننده و حضور آگاهانه و حداکثری ملت در انتخابات دنبال کند پا در مسیر تحول گذاشته و کارآمدی نظام در حوزه اجرا را تضمین می‌کند.
یکی از نشانه‌های بن‌بست و گسیختگی فکری و عملی هر نیروی سیاسی، زمانی است که در برابر واقعیت مقاومت می‌کند و آن را به رسمیت نمی‌شناسد و حاضر نیست که تن به خواست اکثریت دهد. به ویژه انکار واقعیت‌هایی که حتی نیاز به سنجش هم ندارند و با چشمان غیرمسلح هم قابل دیده شدن است.
ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان قرار است روز چهارم ژانویه، برابر با ۱۴ دی‌ماه به ترکیه سفر و با مقامات بلند پایه این کشور دیدار کند.
سخنگوی دولت گفت: در وقایع اخیر غزه و روز گذشته، ماهیت تروریستی رژیم صهیونیستی برای جهانیان مشخص شده و هرچه دست‌وپا بزنند، سرپوشی برای آنها و اقدامات و حامیان آنها نخواهد بود.
سخنگوی دولت با اشاره به عملکرد دولت سیزدهم در حوزه اقتصادی گفت: در ۲سال گذشته بیش از ۶هزار کارگاه، کارخانه و کسب‌وکارهای تعطیل یا نیمه تعطیل، فعال شده و به چرخه تولید بازگردانده شدند.
احمد وحیدی وزیر کشور گفت: پایین آمدن سطح آب دریای خزر باعث نگرانی کشورهای حاشیه دریای خزر شده است؛ اگر شرایط همین طور باشد تا چند دهه آینده دریای خزر خشک شود و باید برای آن چاره‌ای بیندیشیم.
واقعا باورپذیر نیست که مقامات متوجه این اشتباه نباشند که بیش از نیاز کشور به واردات چای، ارز در اختیار کســی قــرار داده شــود و حتی مســیر آن ارزها چک نشود و بعد از آنکه این دلارها به بازار عرضه تازه متوجه شــوند که چه اشــتباهی رخ داده اســت.