دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

معاون اول رئیس جمهور گفت: در عرصه جهان شاهد سرعت بالای تغییرات در حکمرانی و تحولات عمومی هستیم و انتظار این است که دانشگاه‌ها در این زمینه پیشقدم باشند و به مسئولین و مدیران کشور کمک کنند.
طحان نظیف گفت: بیش از یک میلیون و ۷۵۰ هزار سند مرتبط با نامزدها دریافت شده که طبیعتاً اعضای ۱۲ نفره شورای نگهبان نمی‌توانند به تنهایی همه این اسناد را مورد بررسی قرار دهند و کارشناسانی هستند که این اسناد را بررسی و نظر کارشناسی خود را اعلام می‌کنند.
معاون زنان و خانواده رییس جمهور با اشاره به ۱۲ اقدام جدید دولت در حوزه زنان گفت: توانمندسازی زنان و آسیب زدایی از آنان را پیش گرفته‌ایم.
مردم از ریاکاری‌ها و فساد‌های مالی پیگیری نشده ملول و ناراحتند و نوع پاسخگویی به سوالات در این باره را" بچه گول زنی" می‌دانند. به عنوان نمونه، دولت محترم در همین فساد چای دبش چرا فهرست مدیران متخلف و برکنار شده یا معرفی شده به قوه قضائیه را شفاف و روشن و با ذکر جزئیات اعلام نمی‌کند؟
به نام اسلام و به نام حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها که امروز سالروز تولد اوست مقررات سختگیرانه‌ای را در جامعه‌ای به اجرا درمی‌آورند که نه اسلامی است و نه با فرهنگ فاطمی منطبق است.
با وجود همه تلاش‌هایی که رئیس‌جمهور برای رفع شبهه‌های انتخاباتی پیرامون دولت انجام می‌دهد و موضع صریح او، همچنان یکی از جریان‌های سیاسی فعالیت انتخاباتی خود را ذیل وزارت راه انجام می‌دهد و شخص وزیر هم مرزبندی مشخصی با این موضوع ندارد
رئیس جمهور با اشاره به عزت و اقتدار روزافزون کشورمان در عرصه بین‌المللی، جایگاه مقتدرانه امروز ایران را بستر مناسبی برای گسترش روابط و همکاری‌ با دیگر کشورها و سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی دانست.
سخنگوی دولت گفت: دولت سیزدهم قدر اصناف را می‌داند و اصرار دارد مدیریت بازار را به اصناف بسپاریم زیرا آوردن مردم به صحنه حکمرانی و اقتصاد کشور از طریق تشکل‌هایی مانند اتاق اصناف ممکن است.
معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور با تاکید بر اینکه بازنشستگی بیش از موعد زنان بعید است، گفت: با توجه به ورشکستگی صندوق‌های بازنشستگی، بازنشستگی بیش از موعد زنان بعید است؛ اما با این وجود این موضوع را پیگیری می‌کنم.
رییس جمهور در نشست با سران احزاب و فعالان سیاسی:

اصلاح‌گری و رفع گره‌ها را از کارکردهای اصلی احزاب است

رییس جمهور با مهم دانستن نقش احزاب در اصلاح امور کشور، تلاش برای اصلاح‌گری و رفع گره‌ها را از کارکردهای اصلی احزاب و گروه‌های سیاسی و اجتماعی دانست و اظهار داشت: امروز همه موظیفم فارغ از اینکه چه کسی گره را ایجاد کرده، برای رفع آن تلاش کنیم.
در مبارزه با فساد دو مولفه شفافیت و حمایت از افشاگر نقش برجسته ای دارد و تجربه نشان داده با توجه دادن به ایــن دو مورد می توان از گسترش فساد جلوگیری کرد.