دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

رئیس مجلس شورای اسلامی پرداختن به مولفه تربیت را از جمله اولویت‌های کاری قوه مقننه برشمرد و گفت: برای ساماندهی امور آموزش و پرورش باید صدای معلمان شنیده شود.
نماینده مردم رشت در مجلس از تدوین طرح دوفوریتی خرید تبلت توسط وزارت ارتباطات و فناوری برای دانش‌آموزان نیازمند و قرار گرفتن آن در دستور کار هفته آینده صحن مجلس خبر داد.
روحانی با بیان این که مردم می دانند ما در مشکلات هستیم یادآور شد: ما دو دست بیشتر نداریم که با یک دست با تحریم و با یک دست با کرونا مبارزه می کنیم؛ بنابراین نباید به جنجال ها و حاشیه ها اعتنا کنیم. مردم هم شرایط را به خوبی می دانند.
عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: آنچه بیش از تورم و گرانی روزافزون نرخ ارز، مسکن، سکه و خودرو با روان ملت بازی می‌کند، فرافکنی‌ها و دوقطبی‌سازی‌های بی‌بنیان شخص آقای رئیس جمهور است.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسات مجلس با وزرای اقتصادی کابینه و نشست غیرعلنی امروز با وزیر صمت، گفت: تصمیمات جدیدی در حوزه قیمت‌گذاری، تأمین و توزیع کالا صورت گرفت و اطمینان داریم کاهش نرخ ارز و تثبیت بورس ادامه خواهد یافت.
حاجی دلیگانی در نقد صریح عنوان کرد:

رفتار تبیض آمیز دولت برابر بازنشستگان کشور

عضو هیات رییسه مجلس، با انتقاد از عملکرد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از آن به عنوان اقدامی ناعادلانه در جهت افزایش حقوق این قشر یاد کرد.
سخنگوی دولت گفت: بدون بازگشت آمریکا به برجام و رفع همه تحریم‌ها و جبران خسارت‌هایی که به ملت ایران تحمیل کرده‌اند شانسی برای موقعیت دیپلماسی با آمریکا وجود ندارد.
رئیس جمهور گفت: دلیلی برای محدودیت در تامین کالاهای ضروری و دارو وجود ندارد. دستگاه‏های ذیربط در تامین کالا و دارو موظف و مکلف هستند با تلاش مضاعف، دسترسی مردم به این کالاها را فراهم کنند.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه رویکرد سازمان بازرسی در دوره جدید شناسایی خلأهای قانونی یا قوانین آسیب‌زا است گفت: معتقدیم اگر از سوی مدیران دستگاه‌ها به واحدهای حقوقی توجه شود بسیاری از مشکلات حقوقی دستگاه‌ها برطرف می‌شود چرا که بعضاً بستر برخی فسادها در دستگاه‌های اجرایی است.
رییس فراکسیون مقابله با آسیب های اجتماعی مجلس شورای اسلامی از وقوع تخلفاتی در یکی از استانداری های استان های جنوبی کشور خبر داد و گفت که باید هر چه سریعتر پرونده شرکت هفت تپه به دادسرای دیوان محاسبات ارجاع شود.
قالیباف در نشست با نمایندگان جوان مجلس؛

در جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید پذیرفت در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم و در این جنگ اقتصادی نمی‌توان هرگونه تصمیمی را گرفت، باید مراقب اقدامات خود باشیم.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه ایران براساس تحولات آمریکا تصمیم می‌گیرد، اظهار داشت: مسلم است ما این تحولات را با دقت رصد می‌کنیم ولی این نشانه تمایل پیروزی یا باخت فلان فرد نیست. مسلم است که حقوق ایران باید تامین شود و اشتباهات‌شان را جبران کنند.
رئیس قوه قضائیه گفت: برخورد با تصرفات حکومتی را از خود شروع کردیم. اگر نتوانیم بخش هایی که به نحوی با ادارات و سازمان ها در ارتباط هستند را به رعایت قوانین موظف کنیم، از مردم باید چه انتظاری داشته باشیم.