دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

قاضی‌زاده هاشمی در نطق پیش از دستور:

نان و آب مردم را به سیاست بازی آمریکایی‌ها ربط ندهید

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سوال این است با چه عقل، منطق و چه تدبیری نان و آب مردم را به سیاست بازی‌های آمریکایی‌ها که دشمن بالفطره ایران هستند ربط می‌دهید!؟
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره مصوبه مجلس مبنی بر الزام دولت برای پرداخت یارانه کالاهای اساسی گفت: فشار بر گروه‌هایی است که بعضا شغل خود را از دست داده و برخی نیز با رشد قیمت‌ها قدرت خرید خود را از دست داده‌اند، این‌کار حتما باید انجام بگیرد.
سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس از بررسی جزئیات طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در جلسه کمیسیون متبوع خود خبر داد و گفت: براساس مصوبه کمیسیون افرادی می‌توانند در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کنند که بین ۴۰ تا ۷۰ سال سن داشته باشند.
عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: عملکرد دولت در مخالفت با پیشنهادات نمایندگان مجلس در طرح تأمین کالاهای اساسی و پس از آن، افزایش تعرفه تراکنش های بانکی نشان می دهد که موضع گیری و مخالفت دولت با طرح مجلس، کاملا سیاسی بوده است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: امیدوارم بعد از طی شدن مراحل قانونی مصوبه تامین کالاهای اساسی آقای رئیس جمهور که خود را یک دولت قانون مدار و حقوقدان می‌داند به سرعت با تشکیل کارگروه‌های ویژه برای اجرایی شدن قانون اقدام فوری کند.
عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: در روند اصلاح ساختار بودجه نیاز به یک تبصره ۱۴ دیگری برای درج منابع حاصل از تهاتر نفت خام با میعانات و سوخت پالایشگاه‌ها وجود دارد تا در این مورد شفاف‌سازی شود.
رئیس جمهور گفت: همه ما باید به وظایف خود در مقابله با کرونا عمل کنیم، همه دستگاه‌ها و مردم باید وظایف خود را مدنظر قرار دهند تا موفق شویم.
نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تاکید کرد: لوایحی که آقای روحانی گفته، لوایحی هستند که از مجلس دهم باقی مانده‌اند و هیچ کدام در حوزه مسائل معیشتی نیستند.
رسیدگی به طرح جمعیت و تعالی خانواده، بررسی مطالبات قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و نیز گزارش مشکلات تامین ارز و توزیع نهاده‌های دامی در دستور کار هفته آینده مجلس شورای اسلامی قرار دارد.