رئیسی:

آمار بیکاری کاهشی است/ بیش از ۲میلیون مسکن در حال ساخت داریم

رئیس‌جمهور گفت: دولت مسئلۀ اشتغال را در دستورکار قرار داده است و احیای واحدهای تولیدی را دنبال می‌کنیم؛ ۷۰۰۰ کارگاه و کارخانه تاکنون به تولید بازگشته است.
تصویر آمار بیکاری کاهشی است/ بیش از ۲میلیون مسکن در حال ساخت داریم

به گزارش سایت خبری پرسون، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز، یکشنبه، در جشن ملی توانمندسازی 100 هزار مددجوی کمیته امداد امام خمینی(ره) طی سخنانی بیان کرد: کمیته امداد جزو اولین نهادهایی بود که پس از پیروزی انقلاب تشکیل شد و برکات زیادی برای کشور ما داشته است.

وی با اشاره به احادیث اهل‌بیت(ع) و سفارش ایشان به نوع‌دوستی و کمک به دیگران، اظهار داشت: این مهم در آموخته‌های اهل‌بیت(ع) قرار دارد و بسیار به آن، توصیه شده است. هرکس در هر جایی بتواند یک انسان را مدد کند، جایگاه ویژه‌ای دارد و ائمه به ما آموخته‌اند که بهترین کارها، خدمت‌رسانی و مدد به دیگران است.

رئیس‌جمهور با ابراز اینکه "امروزه مردان و زنان نیکوکار بدون اینکه به کسی اعلام کنند، به مددجویان کمک می‌کنند"، خاطرنشان کرد: در سفر اخیر به سیستان و بلوچستان، اهالی مناطق سیل‌زده می‌گفتند؛ "هلال احمر به ما کمک کرده است و استفاده می‌کنیم ولی برخی بسته‌ها را به مردم آن‌سوی مرز یعنی مردم پاکستان دادیم تا آن‌ها هم که گرفتار سیل شده‌اند، بی‌بهره نباشند".

رئیسی اضافه کرد: چنین افرادی شاید خودشان هم توانگر نباشند ولی به هم‌نوعان خود کمک می‌کنند؛ این از ویژگی‌های ملت ایران است.

وی با یادآوری دوران کرونا و برخی اخبار درباره غارت فروشگاه‌ها در اروپا و غرب، تصریح کرد: ما چنین صحنه‌هایی را در ایران شاهد نبودیم و با رزمایش کمک مؤمنانۀ مردم نسبت به یکدیگر، توانستیم از آن شرایط سخت عبور کنیم و آن حوادث را نداشته باشیم. مردم به‌فکر یکدیگر هستند و این جلوۀ زندگی مومنانۀ ملت ماست.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: امروز همگان به کمیته امداد اعتماد دارند و این اعتماد موجب شده است مردم توجه بیشتری به این مجموعه داشته باشند. طبق گزارش‌ها، محور کار در این کمیته توانمندسازی و خودکفایی مددجویان است.

رئیسی با تأکید بر اهمیت اشتغال، گفت: دولت مسئلۀ اشتغال را در دستورکار قرار داده است و احیای واحدهای تولیدی را دنبال می‌کنیم. 7000 کارگاه و کارخانه تاکنون به تولید بازگشته است و این اهمیت بالایی دارد.

وی عنوان کرد: این‌که 100 هزار مددجو در این کمیته به توانمندی رسیدند، بسیار ارزشمند است. مهم این است که کمیته امداد کمک کند تا مددجویان بتوانند بر پای خود بایستند و خودکفا شوند. امروزه در کشور شاهد هستیم که آمار بیکاری کاهشی شده است.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آمار ساخت مسکن در کشور، اظهار داشت: این مسئله از دغدغه‌های خانواده‌هاست؛ باید سالی یک میلیون مسکن ساخته شود. به بخشی زمین واگذار می‌شود تا خودشان بسازند، برای بخشی مسکن ساخته می‌شود و به برخی نیز تسهیلات داده می‌شود؛ مجموعۀ این اقدامات در حالی است که امروز شاهدیم بیش از 2 میلیون مسکن در کشور در حال ساخت است و یا آماده شده است و تحویل می‌شود.

منبع: تسنیم

613422