دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

رسیدگی به طرح جمعیت و تعالی خانواده، بررسی مطالبات قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و نیز گزارش مشکلات تامین ارز و توزیع نهاده‌های دامی در دستور کار هفته آینده مجلس شورای اسلامی قرار دارد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، گفت:تمام اموال دولت و حکومت برای مردم است از همین ساختمان مجلس گرفته تا ساختمان ریاست جمهوری برای مردم است از این رو برای تامین مایحتاج مردم حتی باید این ساختمان هم بفروش برسد تا مردم در مضیقه نباشند.
رئیس قوه قضائیه در دیدار عدنان محمود با اشاره به جنگ اقتصادی و روانی بسیار شدیدی که دشمن علیه ملت سوریه به‌راه انداخته است، خاطرنشان کرد: قطعاً بی‌رحمی دشمن که حتی کالاهای بسیار موردنیاز مردم سوریه و ایران اسلامی را تحریم کرده، جنایت علیه بشریت است.
رییس جمهوری با اشاره به اینکه دولت دنبال رفع مشکلات مردم است، افزود: درخواستم از قوه مقننه و قضاییه این است که همدیگر را یاری کنیم که سریعتر از این مشکلات را عبور کنیم و چهره دولت آنگونه هست به مردم معرفی شود.
معاون اول رییس جمهوری بر ضرورت ایجاد طرح‌های بزرگ و تولید نهاده‌های کشاورزی در داخل تاکید کرد و گفت: تامین امنیت غذایی و بی‌نیازی کشور از واردات محصولات و نهاده‌های بخش کشاورزی از اولویت‌های اساسی کشور است.

با عزم و همت متخصصین سازمان انرژی اتمی ایران کلید خورد؛

اجرای فاز دوم پروژه رمزنگاری کوانتومی فضای آزاد

معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی ایران ضمن بازدید از مرکز ملی فناوری‌های کوانتومی ایران، دستور آغاز فاز دوم پروژه رمزنگاری کوانتومی فضای آزاد را صادر کرد.
سخنگوی دولت با اشاره به سیاست‌های پیشگیرانه در ۴۳ شهر که در شرایط بد کرونایی قرار دارند، گفت: در صورتی که آمار، کنترل نشود، سیاست‌های پیشگیرانه با سختگیری بیشتری اعمال خواهد شد.
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه باید با افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، برخورد شود بر ضرورت تدوین طرح سه فوریتی در مجلس برای تصویب قانونی سختگیرانه جهت اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره حذف از حضور در جلسات شورای اجرایی فناوری اطلاعات به دلیل تذکر به رئیس جمهور توضیحاتی ارائه کرد.
رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا؛

کار برخی افراد در هتک حرمت رئیس‌جمهور غلط بود/ انتقاد متفاوت از اهانت است

رهبر انقلاب اسلامی با انتقاد شدید و صریح از اقدام برخی‌ها در برخورد با دولت و رئیس جمهور و هتک حرمت ایشان، گفتند: هتک حرمت حرام است و انتقاد با هتک حرمت تفاوت دارد ضمن اینکه امروز کشور بیش از هر زمان دیگری به همکاری و اتحاد و انسجام نیاز دارد.
سفیر ایران در پاریس با بیان اینکه ایالات متحده و برخی شرکای آن تاکنون با توجه به سیاست‌های مخرب یکجانبه‌گرایانه، سعی در تضعیف تمامی معاهدات بین‌المللی، نقش سازمان ملل و دیگر سازمان‌های بین‌المللی داشته‌اند، تاکید کرد: سازمان ملل هرگز نباید به گروگان هیچ قدرتی درآید و باید هم‌راستای منافع صلح‌آمیز تمامی ملت‌های جهان، آزاد، مستحکم و اثربخش شود.