دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

وزیر کشور با اشاره به برگزاری همزمان ۴ انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا، میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی و میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در دو استان در خرداد ماه ۱۴۰۰ گفت: همه مقدمات برگزاری انتخابات باید بر اساس برنامه و زمان بندی دقیق قانونی فراهم شود.
آیین بهره‌برداری از یک‌هزار و ۵۵۰ طرح‌ ملی وزارتخانه‌های آموزش‌وپرورش در سراسر کشور و سه طرح بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کرمان، قم و مشهد با حضور رییس‌جمهوری آغاز شد.
در نشست رئیس مجلس با وزیر اقتصاد و رییس سازمان بورس

قالیباف: وضعیت فعلی بورس اصلا مورد قبول نیست و باید اصلاح شود

وضعیت بازار سرمایه در جلسه مشترک مجلس با وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس بررسی شد و در این نشست که به دلیل اهمیت موضوع بازار سرمایه در حضور رییس مجلس برگزار شد،
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: معاونت حقوقی رئیس‌جمهور در ارتباط با نطق و اظهار نظر برخی نمایندگان که مصداق اهانت به رئیس‌جمهور بوده، از برخی نمایندگان شکایت کرده است.
درخواست نماینده اردبیل در شورای عالی شوراهای اسلامی از وزیر فرهنگ:

مطالبات اساسی منطقه در حوزه وظایف آن وزارت‌خانه را محقق کنید

نماینده استان اردبیل در شورای عالی شوراهای اسلامی کشور در نامه‌ای به سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار محقق شدن مطالبات اساسی استان اردبیل در حوزه وظایف وزارت‌خانه تحت مسئولیت وی شد.

رییس دفتر رییس جمهوری با بیان این که مذاکرات و راه حل سیاسی می‌تواند به بحران کهنه قره باغ پایان دهد، گفت: ضمن خرسندی از پایان جنگ، امیدواریم توافق به دست آمده برای آتش‌بس اجرایی شود.
پورابراهیمی در تشریح نشست کمیسیون اقتصادی:

رمز ارزها راهبرد مناسب در شرایط تحریم است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس معقتد است «رمز ارزها» ظرفیت مناسبی برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی در شرایط تحریم هستند.
سخنگوی دولت گفت: تاکنون ۸۸ درصد افرادی که دچار مرگ و میر می‌شدند از سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای بودند اما هم‌اکنون این ویروس، سنین پایین‌تر را هم مورد درگیری شدید قرار می‌دهد.
رئیس جمهور با اشاره به گزارش وزارت خارجه در زمینه فعالیت انجام گرفته برای آزادسازی منابع مالی بلوکه شده در برخی کشورها با توجه به موانع ایجاد شده از سوی آمریکا، بر ضرورت هماهنگی بیشتر و موثر وزارت خارجه و بانک مرکزی در این زمینه تاکید کرد.
استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد: محاسبه‌های صندوق بین المللی پول می‌گوید اگر شکنندگی مالی دولت در سطحی بالاتر و سپس خانوارها و تولیدکنندگان فشار بیاورد، و منافع رانت خوارها و رباخواران در اولویت باشد و اگر هدف این باشد که در سال ۲۰۲۰ دولت ایران با کسری بودجه روبرو نشود باید قیمت هر بشکه نفت به ۵۲۱ دلار برسد تا تراز مالی برقرار شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از خانه‌نشین شدنش خبر داد و گفت: کارها را به‌صورت الکترونیکی می‌بینم.