دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: از رئیس مجلس شورای اسلامی درخواست دارم تا سریع‌تر به لایحه‌ی مبارزه با قاچاق انسان بپردازند و آن را تصویب کنند، چون این قانون می‌تواند راه بسیاری از سوء استفاده‌ها را ببندد و به کمک دختران ما بیاید.


برخی رسانه های خارجی در هفته گذشته درباره نشستی که قرار است اوایل اوریل (اواسط فرورین 1400) از سوی ایران و آژانس برگزار شود گمانه زنی کرده اند که این نشست برای بحث درباره ''موضوعات جدید فنی'' است. این در حالی است که نماینده ایران در آژانس در سخنان خود در شورای حکام به صراحت اعلام کرده است این نشست در ادامه تعاملات فنی ایران و آژانس است که از دو سال پیش وجود داشته است.
52 نفر از نمایندگان طی سوالی از وزیر تعاون تصریح کردند که علت عدم حذف (بروزرسانی) میزان حقوق و مزایای دریافتی مدیران و اعضا هیات مدیره های شرکت های زیر مجموعه از روی سامانه شفافیت چیست؟
رییس جمهوری تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تنها طرفی است که برای حفظ برجام هزینه پرداخته است اما این وضع نمی‌تواند به همین شکل تداوم یابد و برای حفظ و احیای برجام، اجرای کامل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل از سوی همه اعضای برجام ضروری است.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پرسون؛

رئیس جمهور آینده با رهبری همراه باشد/ مردم پای صندوق های رای بیایند

امیر حسین بانکی پور گفت: رییس جمهور اینده باید ولایت پذیر باشد، در نظام جمهوری اسلامی، همراه با رهبر باشد تا مشکلات کشور را حل کند ولی درصورتیکه که همراه نباشد تعارض پیش می آید.
پروژه ۱۰۰۰ هکتار جنگل کاری در قالب طرح کمربند سبز پیرامون شهر تهران صبح امروز یکشنبه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری به بهره برداری رسید.
معاون اول رئیس جمهور موقعیت جغرافیایی استثنایی ایران را فرصتی بزرگ و مایه اقتدار کشور توصیف کرد و گفت: باید فرصت و ایده بندر خشک برای کشور پهناوری مثل ایران که فاصله مرز‌ها طولانی است و حجم صادرات و وارد بالایی دارد، تقویت شود.
به دلیل عدم واگذاری استقلال و پرسپولیس صورت گرفت؛

شکایت از وزیر ورزش توسط نمایندگان مجلس

ابوالفضل ابوترابی در مجلس از تدوین طرح شکایت توسط نمایندگان از وزیر ورزش به خاطر عدم واگذاری باشگا‌ه‌های استقلال و پرسپولیس خبر داد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی دولت را مکلف کردند نسبت به پرداخت حق بیمه برخی از مشاغل از جمله قالیبافان، شاغلین صنایع دستی، زنان سرپرست خانوار، رانندگان حمل و نقل عمومی، صیادان، مددجویان، هنرمندان و نویسندگان، مربیان مهدکودک و... به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند.
معاون اول رئیس جمهور در آیین افتتاح پروژه های آب و برق یزد؛

احداث سد؛ آرزوی دیرینه مردم یزد بود

معاون اول رئیس جمهور گفت: ساخت سد یک آرزوی دیرینه برای مردم استان یزد بود که این آرزو امروز محقق شد.
آنچه تأمین کننده منافع ملی ماست مذاکره نیست بلکه اتکاء به ظرفیت‌ها و توانمندی های داخلی و معطل دشمن نشدن است. مذاکره با چنین دشمنی در بهترین حالت جز اتلاف وقت هیچ نتیجه‌ ای بدنبال نخواهد داشت.
نماینده مردم یزد در مجلس گفت: تا زمانی که تحریم‌ها سر جای خود است پرداختن به موضوع FATF کار عبث و بیهوده‌ای است و دلیلی برای حتی بررسی آن هم وجود ندارد.