دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

معاونین وزرای خارجه ایران و افغانستان تاکید کردند:

عملیات نوسازی گذرگاه مرزی دو کشور

معاونین وزرای امور خارجه ایران و افغانستان توافق کردند که عملیات راهسازی و نوسازی گذرگاه مرزی بدون تاثیر بر مسائل مرزی و حقوقی با سرعت ادامه یابد.
یادداشت میهمان؛

ظریف و «ناگفته» های آشنا

یادداشت/در کشور ما فساد در میان دولتمردان روز به روز در حال افزایش بوده و اراده ای جدی نیز برای برخورد با این پدیده وجود ندارد ناشی از این است که خلاف های مسئولان و آقازاده های آنان به جای آن که تبدیل به پرونده شده و بر روی میز قاضی قرار گیرد، به «ناگفته» و «خزانه الاسرار» تغییر ماهیت داده و در کشاکش رقابت های سیاسی به بایگانی می رود تا در وقت مناسب روی طرف مقابل را کم کند

معاون اول رئیس جمهوری صبح امروز ۱۴ فروردین وارد فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد شد و مورد استقبال استاندار خراسان رضوی و مدیران این استان قرار گرفت.

در هجدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام تاکید شد؛

عراقچی: نخستین گام احیای برجام لغو تحریم‌های‌آمریکا است

معاون سیاسی وزارت امور خارجه لغو تحریم‌های آمریکا را نخستین گام جهت احیای برجام دانست و تاکید کرد: ایران به محض لغو تحریم‌ها و راستی‌آزمایی آنها، گام‌های جبرانی هسته ای را متوقف خواهد کرد.
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در صفحه شخصی خود در توئیتر با اشاره به سالگرد ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی نوشت که جمهوری اسلامی⁩ یعنی پایان دوران اِشغال و کودتا و وابستگی به پشتوانۀ قدرت مردم.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: حکومت باید یک نقشه راه داشته باشد ما چشم‌انداز ۲۰ ساله داریم که در ۱۳۸۴ تصویب و ابلاغ شده است در ۱۴۰۴ پایان این ۲۰سال می‌رسد باید بررسی جدی بشود و مجمع تشخیص مصلحت امروز روی این مساله کار می‌کند.
در جلسه هیات وزیران به ریاست حجت الاسلام و المسلین حسن روحانی لایحه تشکیل دادگاه دریایی تصویب و تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی در سال ۱۴۰۰ تعیین شد.
رییس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری از شورای نگهبان درخواست کرد برای جلب بیشتر اعتماد و احترام عمومی؛ آیین رسیدگی، ملاک‌های تفصیلی و اهم مذاکرات خود را در خصوص احراز یا عدم احراز صلاحیت داوطلبان مطرح دوره‌های‌ گذشته منتشر کند.

زهره الهیان در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

ضعف‌های دولت روحانی در دیپلماسی سیاسی و اقتصادی

اگر مروری بر کارنامه دولت آقای روحانی داشته باشیم می‌بینیم که متأسفانه بعضاً عزت ملت ایران و پیگیری و دفاع قاطعانه از حقوق ملت ایران انجام نشده و گاهاً موضع جمهوری اسلامی ایران در محافل بین‌المللی آنچه که مد نظر حضرت امام است یعنی پرهیز از تحقیر ملت ایران و دفاع از حقوق حقه ملت ایران، نبود. به همان نسبت که در دیپلماسی سیاسی ضعیف عمل کردیم در دیپلماسی اقتصادی نیز توفیقات جدی حاصل نشد که این ناشی از عدم رفع تحریم‌ها، عدم اعتماد سرمایه‌گذار خارجی به ثبات شرایط اقتصادی و امتناع از سرمایه‌گذاری در پروژه‌های کلان کشور بود.
وزیر نیرو پیش‌بینی کرد با افت بارش‌ها در نیمه نخست سال آبی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ (ابتدای شهریور تا پایان اسفند ۹۹) و تداوم کاهش بارش‌ها در فصل بهار در مقایسه با متوسط بلندمدت، سال آبی جاری را با بارش ۱۷۰ تا ۱۸۰ میلی‌متری و کمتر از حد نرمال به پایان برسانیم.
رئیس جمهور از ۱۲ فروردین و روز جمهوری اسلامی به عنوان یکی از افتخارات مهم نظام اسلامی، انقلاب اسلامی و معماری معمار کبیر انقلاب اسلامی نام برد و گفت: تفسیر ۱۲ فروردین یعنی اینکه میزان رای ملت است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر آمادگی این وزارتخانه در تعامل با سایر دستگاه‌ها برای رونق تولید، بسته پیشنهادی وزارت صنعت به این منظور را در رونق تولید اثرگذار توصیف کرد که در آن مشوق‌های مناسب برای توسعه و حمایت از تولید در نظر گرفته شده است.
نماینده اهواز در مجلس معتقد است که دولت کم کار است. او می‌گوید رئیس جمهور باید از خودش ایثارگری نشان دهد و بیشتر در بین مردم حضور داشته باشد، چون بالاخره بیماری کرونا هست و مرگ هم حق است، ولی اینکه رییس جمهور مردم را دعوت به مقاومت می‌کند و خودش از خیلی از چالش‌ها دوری می‌کند در بین مردم باعث بی‌اعتمادی شده است.
طی سال های اخیر با وجود تکلیف قانون بودجه مبنی بر حذف پردرآمدها از لیست یارانه بگیران، اقدام جدی در این رابطه صورت نگرفت و دولت به پرداخت نقدی به ۷۸ میلیون ایرانی اعم از نیازمند و غیر نیازمند ادامه داد.