رئیس جمهور در اولین سفر خود به عربستان می‌رود؟

روزنامه سعودی انگلیسی زبان عرب نیوز در تحلیلی به گمانه زنی سفر رئیس جمهور جدید ایران به عربستان پرداخته و می‌نویسد: برخی از روزنامه‌ها و وب‌سایت‌های ایرانی، به ویژه آن‌هایی که در انتهای طیف «معتدل تر» قرار دارند، با انتشار مقاله‌هایی از مسعود پزشکیان، رئیس جمهور منتخب جدید، خواستند تا ریاض را به عنوان مقصد اولین سفر رسمی خارجی خود انتخاب کند.
تصویر رئیس جمهور در اولین سفر خود به عربستان می‌رود؟

به گزارش سایت خبری پرسون، روزنامه سعودی انگلیسی زبان عرب نیوز در تحلیلی به گمانه زنی سفر رئیس جمهور جدید ایران به عربستان پرداخته و می‌نویسد: برخی از روزنامه‌ها و وب‌سایت‌های ایرانی، به ویژه آن‌هایی که در انتهای طیف «معتدل تر» قرار دارند، با انتشار مقاله‌هایی از مسعود پزشکیان، رئیس جمهور منتخب جدید، خواستند تا ریاض را به عنوان مقصد اولین سفر رسمی خارجی خود انتخاب کند.

این تحلیلگران از پزشکیان می‌خواهند که از این فرصت برای بهره‌مندی از دیپلماسی سعودی استفاده کند، دیپلماسی که در کمک به کاهش تنش‌ها در منطقه موثر بوده است.

این تماس‌ها در حالی صورت می‌گیرد که نگرانی‌ها پس از ترور اسماعیل هنیه، افزایش یافته است.

این تماس‌ها همچنین نشان‌دهنده آگاهی از توانایی ریاض برای هماهنگی با واشنگتن در مورد کاهش احتمالی تحریم‌های اقتصادی علیه تهران یا به دست آوردن استثنائاتی است که به شرکت‌های سعودی اجازه می‌دهد تا روابط اقتصادی، تجاری و سرمایه‌گذاری با ایران برقرار کنند؛ بدون اینکه این تبادل تجاری در معرض مجازات‌های تحت تحریم‌های ایالات متحده قرار گیرند.

این نه‌تنها از نظر اقتصادی به نفع ایران خواهد بود، بلکه به بهبود روابط با سایر کشور‌های همسایه عربی از جمله مصر، اردن و بحرین نیز کمک خواهد کرد.

منبع: مهر

740421