سوابق وزیر پیشنهادی کار و رفاه اجتماعی چیست؟

احمد میدری که در سوابق کاری خود، معاونت رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دارد به عنوان وزیر کار و رفاه اجتماعی معرفی شد.
تصویر سوابق وزیر پیشنهادی کار و رفاه اجتماعی چیست؟

به گزارش سایت خبری پرسون، صبح امروز(یکشنبه، 21 مرداد)، احمد میدری، به عنوان وزیر پیشنهادی کار دولت چهاردهم معرفی شد.

او متولد ۱۳۴۲ در آبادان و اقتصاددان است؛ از سوابق کاری او می‌توان به معاونت رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد.

میدری به لحاظ آکادمیک، دارای مدرک دکترای تخصصی اقتصاد و کارشناسی ارشد توسعه و برنامه‌ریزی اقتصادی از دانشگاه تهران است و سابقه تدریس در دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه شهید چمران اهواز را نیز دارد. میدری در جریان رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری 1403، به عنوان مشاور اقتصادی پزشکیان در میزگرد تخصصی حوزه اقتصاد شرکت کرده بود. همراهی توامان او و عبده تبریزی به عنوان مشاور اقتصادی در آن برنامه حرف و حدیث‌هایی را هم به همراه داشت.

او در سال ۱۳۸۲، دوره کوتاه‌مدت آموزشی و پژوهشی دانشگاه سازمان ملل را نیز طی کرده است. معاون وزیر کار از ۴ مهر ۱۳۹۲، نماینده مجلس شورای اسلامی در دوره ششم، مشاور قائم مقام وزیر اقتصاد (از سال ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۴)، عضو هیئت مدیره بیمه دانا (از خرداد ۱۳۸۴ تا تیر ۱۳۸۶) و عضو ناظر شورای برنامه‌ریزی استان خوزستان در دوره نمایندگی از جمله سوابق کاری میدری است.

میدری همچنین به عنوان نویسنده فعالیت می‌کند و دارای چند جلد کتاب و مقالات و پژوهش‌های متعددی در زمینه‌های اقتصاد رفاه، توسعه، فقر و نابرابری است.

گفته می‌شود که جهت‌گیری پژوهشی و تحقیقاتی او به سمت اقتصاد نهادگرا است و به این دلیل برخی از تجویزهای اقتصاددانان آزاد را رد می‌کند.

در صورت تایید شدن توسط نمایندگان مجلس، او جانشین سید صولت مرتضوی، وزیر کار و رفاه اجتماعی دولت سیزدهم می‌شود.

منبع: اکوایران

740415