رئیس مجلس شورای اسلامی:

صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم تایید شده است

رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به تذکر یکی از نمایندگان گفت: صلاحیت ۱۹ وزیر معرفی شده از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی، در دستگاه‌های ذی‌ربط استعلام و تایید شده است.

تصویر صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم تایید شده است

به گزارش سایت خبری پرسون، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به تذکر ابراهیم رضایی نماینده مردم دشتستان رضایی درباره استعلان صلاحیت محمدرضا ظفرقندی وزیر پیشنهادی بهداشت درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: صلاحیت تمام ۱۹ وزیر معرفی شده از سوی دولت محترم به مجلس شورای اسلامی، در دستگاه‌های ذی‌ربط تایید شده است.

وی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور محترم درباره این افراد استعلام گرفتن و پاسخ استعلامات را نیز دریافت کردند؛ به ویژه درباره برخی از موارد من نیز دو مرتبه پیگیری کردم. در نهایت تشخیص با مجلس است.

ابراهیم رضایی نماینده مردم دشتستان در جلسه نوبت عصر روز یکشنبه (۲۸ مرداد ۱۴۰۳) صحن مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی برنامه و صلاحیت محمدرضا ظفرقندی وزیر پیشنهادی بهداشت درمان و آموزش پزشکی در تذکری با استناد به ماده ۲۲ آیین نامه داخلی مجلس گفت: چرا اجازه داده شد که صلاحیت فردی در مجلس بررسی شود که اساس مجلس و مردم‌سالاری دینی را قبول و باور ندارد و اعتقادی به مبانی جمهوری اسلامی ندارد؛ او معتقد است همه این ۲۹۰ نفر نماینده با مهندسی انتخابات تایید شده‌اند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: بحث ما در مجلس چپ و راست و اصلاح طلب و اصولگرا نیست بلکه بحث رای و اراده مردم و حقوق آنها است که عده‌ای از سال ۸۸ این نظام را تا لبه پرتگاه بردند و می‌خواستند کودتا کنند.

وی ادامه داد: معتقدم رسیدگی به چنین فردی به عنوان وزیر پیشنهادی نباید در دستور کار مجلس قرار بگیرد چرا که این مجلس انقلابی است و انقلابی بودن آن نیز به عمل و برخورد انقلابی آن است.

منبع: ایرنا

741335