اعلام حمایت ایران از فعالیت‌های اکو برای تحقق اهداف سازمان

وزیر خارجه ایران در دیدار دبیرکل جدید سازمان همکاری اقتصادی (اکو) به ظرفیت‌ها و امکانات گسترده کشورهای عضو برای تقویت و تعمیق همکاری‌های اقتصادی در راستای توسعه و پیشرفت منطقه اشاره و تاکید کرد تهران از برنامه‌ها و فعالیت‌های اکو و دبیرکل جدید برای تحقق اهداف سازمان حمایت می‌کند.

تصویر اعلام حمایت ایران از فعالیت‌های اکو برای تحقق اهداف سازمان

به گزارش سایت خبری پرسون، «اسد مجید خان» در شروع کار خود در تهران به عنوان دبیرکل جدید سازمان همکاری اقتصادی (اکو)، با «سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه جمهوری اسلام ایران دیدار و در خصوص نقش سازمان اکو در منطقه و تقویت همکاری‌ها بین کشورهای عضو تبادل نظر و رایزنی کرد.

اسد مجید خان ضمن اظهار خوشحالی از حضور در ایران و شروع فعالیت خود بعنوان دبیرکل جدید اکو، یاد و خاطره شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان رئیس جمهور و وزیر خارجه شهید را گرامی داشت و ضمن تبریک به عراقچی، برای دولت جدید، رئیس‌جمهور و وزیر خارجه کشورمان آرزوی موفقیت کرد.

وی همچنین با تشکر از حمایت جمهوری اسلامی ایران در خصوص انتخاب خود، گزارشی از فعالیت‌های سازمان اکو از جمله فرایند آماده سازی نشست‌های آتی در سطوح سران و وزرای امور خارجه اکو ارائه کرد و با تاکید بر نقش محوری و مهم جمهوری اسلامی ایران در سازمان اکو، خواستار تدوام حمایت‌های کشورمان از این سازمان مهم منطقه‌ای شد.

وزیر امور خارجه ایران نیز در این دیدار ضمن خوشامدگویی و تبریک به دبیرکل جدید اکو، به سوابق و تجربیات دیپلماتیک ارزشمند مجید خان اشاره و ابراز اطمینان کرد تحقق اهداف و برنامه‌ها و طرح‌های در دست اجرای سازمان اکو در دوره دبیرکلی وی سرعت گیرد.

عراقچی همچنین به ظرفیت‌ها و امکانات گسترده کشورهای عضو اکو برای تقویت و تعمیق همکاری‌های اقتصادی در راستای توسعه و پیشرفت منطقه اشاره و تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان میزبان دبیرخانه اکو و رئیس دوره‌ای این سازمان، از برنامه‌ها و فعالیت‌های اکو و دبیرکل جدید برای تحقق اهداف سازمان به صورت قوی حمایت می‌کند.

شایان ذکر است که اسد مجید خان از دیپلمات‌های ارشد پاکستانی است که اخیرا و برای یک دوره سه ساله به عنوان دبیرکل اکو منصوب شده است.

سازمان همکاری اقتصادی (اکو) در سال ۱۹۸۵ از جانب ایران، ترکیه و پاکستان پس از امضای پیمان ازمیر تأسیس شد و در سال ۱۹۹۲ هفت کشور افغانستان، قزاقستان، قرقیزستان، آذربایجان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان نیز به آن پیوستند.

منبع: ایسنا

764206

سازمان آگهی های پرسون