دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در ایام تبلیغات انتخاباتی، هیچکس از جنایت‌های ترامپ حرف نزد، گفت: در جنگ تحمیلی باید به بیرون نگاه و خسارات جنگ اقتصادی سه ساله را اعلام کرد.
دویست و سی و سومین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت روز سه شنبه به ریاست رئیس جمهور برگزار و در این جلسه گزارش شاخص‌های کلان اقتصادی پس از دوره فشار حداکثری و جنگ اقتصادی و شوک حاصل از کرونا و اثرات این دو عامل برونزا بر اقتصاد کشور ارائه شد.
سخنگوی دولت گفت: متاسفانه در مورد فیلترینگ تلگرام دقت لازم صورت نگرفته و در زمان ریاست جناب آقای رئیسی نبوده است. به محض اطلاع از این عدم دقت، در نامه‌ای اصلاحیه لازم به گیرندگان ارسال شد.
معاون پارلمانی رییس جمهوری در واکنش به ادعای سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس درمورد افزایش قیمت بنزین در سال ۹۸ گفت: این موضوع یک تصمیم حاکمیتی بوده و ارتباطی به محمد نهاوندیان ندارد.
معاون اول رییس جمهوری در توییتی در واکنش به اظهارات وزیر سابق اطلاعات، از شورای نگهبان درخواست کرد برای جبران حقوق پایمال شده و احترام به افکار عمومی به جای هرگونه پاسخگویی غیرموثر، اقدام به انتشار فیلم و صوت کامل جلسه بررسی صلاحیت مرحوم هاشمی رفسنجانی کند.
دبیر قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا در نامه‌ای اجرای مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در خصوص حمایت از خانوارها در زمینه اجاره املاک مسکونی و همچنین تمدید مهلت خود اظهاری و ثبت اطلاعات در سامانه ملی املاک و اسکان کشور را پیگیری کرد.
معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهوری گفت: اگر به این رسیدند که مذاکره لازم است و برجام خوب است، امیدوارم به این هم برسند که رییس‌جمهوری، «رییسِ» جمهوری‌ای است که در آن هر شهروند محق است به او اعتراض کند و بر سرش فریاد بکشد.
رییس جمهور گفت: نیروهای دریایی و هوایی تنها نیروهایی بودند که در سال پایان جنگ مستقیم با ارتش آمریکا درگیر شدند. این دو نیرو در خلیج فارس با نیروی دریایی و هوایی آمریکا مواجه شدند. این ارتش آبدیده است.
سومین و آخرین مناظره کاندیداهای ریاست‌جمهوری به‌دلیل طرح اتهاماتی به دولت، پاسخ دولت را به همراه داشت. آنچه واکنش دولت را برانگیخت، اظهارنظر برخی از نامزدها درمورد مدیریت کرونا، شرایط اقتصادی کشور و ماجرای افزایش قیمت بنزین در آبان‌ماه سال ۹۸ بود. همچنین سخنان اخیر ابراهیم رئیسی درمورد دریاچه ارومیه نیز پاسخ سازمان محیط‌زیست به او را به همراه داشت.
رییس جمهوری در پیامی با تبریک فرارسیدن روز ملی فدراسیون روسیه به دولت و ملت این کشور، ابراز اطمینان کرد که مناسبات دوستانه و رو به رشد دو کشور با همت و تلاش متقابل در همه زمینه‌ها گسترش یافته و بیش از پیش توسعه و تعمیق می‌یابد.
این روزها مجددا موضوع نحوه اجرای بحث برانگیز طرح اصلاح قیمت حامل‌های انرژی در آبان ۹۸ بر سر زبان‌ها افتاده است. داستانی که هنوز ابعاد جدیدی از سوء مدیریت روحانی را نمایان می‌کند.
رئیس‌جمهور روز چهارشنبه در جلسه هیئت دولت عصبانی بود، عصبانی از اینکه به قول او در مناظرات به دولت ظلم شده است. وی گفت: «در این انتخابات مشخص شد که فقط دولت است که ایراد دارد و بخش‌های دیگر از جمله قوه قضائیه، قوه مقننه، مجمع تشخیص مصلحت نظام خوشبختانه خوب و سالم هستند و مشکل فقط دولت است.