دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

عضو هیات اجرایی مرکزی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: شورای نگهبان روز چهارشنبه نظر خود درباره آمار اعلام شده از سوی وزارت کشور درباره آرا و میزان مشارکت مردم را اعلام می‌کند.
سرانجام انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 بنا بر آمار رسمی با شرکت ۲۸ میلیون و ۹۳۳ هزار و چهار نفر، معادل 48.8 درصد واجدان شرایط برگزار شد. اگرچه نرخ کل مشارکت در این انتخابات نسبت به انتخابات مجلس یازدهم حدود شش درصد افزایش را نشان می‌دهد که با وجود شرایط کرونایی و تشدید فشارها و نارضایتی‌ها درخور تأمل است.
روز گذشته حسن روحانی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی از نهاد‌های ذی‌ربط خواست گزارش‌های لازم از وضعیت اقتصادی کشور و اقدامات انجام شده را به رییس‌جمهور منتخب ارایه کنند.
روحانی در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی مناطق آزاد تجاری؛

به زودی تحریم‌ها برداشته می شود/ دولت جدید معتقد است راه دولت تدبیرو امیدغلط بوده است!

رییس جمهور گفت: ان شاءالله به زودی تحریم‌ها برداشته می‌شود و سرمایه‌ها به سوی ایران سرازیر می‌شود و امیدوارم که در دولت سیزدهم شاهد افزایش سرمایه‌گذاری‌ها باشیم و مردم بتوانند از نفع و سود آن بهره‌مند شوند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور گفت: آخرین آمارها در کشور نشان می‌دهد که در حال حاضر 1793 واحد تولیدی به علل مختلف در تملک بانک‌های کشور هستند.

فواد عطاالله تحلیلگر سیاسی می‌گوید: «توافق هسته‌ای برای ایران فواید زیادی دارد و بازگشت به آن، دربردارنده مصلحت بزرگی برای این کشور است، چرا که باعث پایان تحریم‌های اقتصادی می‌شود که اقتصاد ایران را فلج کرده و بحران‌های داخلی را بوجود آورده است. ایران شدیدا به نزدیکی به غرب نیاز دارد.»
پرونده ویژه پرسون؛ چالش‌های پیش روی دولت سیزدهم/ بخش اول

وعده‌های انتخاباتی رییسی به مردم نباید فراموش شود

پرسون در پرونده ویژه پیش رو قصد دارد به بررسی معضلات کشوری در بخش‌های مختلف بپردازد، تا صدای مردم به گوش هشتمین رییس جمهور منتخب برسد.
بیانیه جبهه پایداری انقلاب اسلامی پیرامون حضور حماسی مردم در انتخابات؛

یکی از علل ناکارآمدی دولت ها، فاصله گرفتن از گفتمان رهبری بود

باید توجه داشت یکی از علل ناکارآمدی دولت ها خصوصاً در این ۸ سال، فاصله گرفتن از گفتمان رهبری انقلاب بود. یکی از دلایل مهم اعتماد ملت به جناب آقای رئیسی، ولایتمداری عملی ایشان است و حتما معظم له به نمایندگی از ملت منویات رهبری عزیز را عملیاتی خواهند کرد، چرا که امام فرمودند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا مملکت آسیبی نبیند.
جدی در گفت‌و‌گو با پرسون؛

تیم اقتصادی دولت آینده نباید "کاسب" باشند

یک نماینده مجلس بیان کرد: توقع مجلس از دولت جدید این است که افراد کاربلد آشنا به تولید، تجارت و بازرگانی معرفی شوند و تاجر مسلک و کاسب نباشند. زیرا بیشترین آسیب در دولت‌های گذشته از همین موضوع آغاز شده و در کشور ما میزان رانت بالا است.
وعده‌های اقتصادی سید ابراهیم رئیسی منتخب مردم در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران، در این گزارش گردآوری شده است.
پس از برگزاری انتخابات، رئیس‌جمهور منتخب برای ۴ سال آینده معرفی شد. کارشناسان معتقدند بر روی میز رئیس‌جمهور منتخب، لیستی از فرصت‌ها و تهدیدها وجود دارد. در لیست فرصت‌ها «لغو تحریم‌ها برای از بین بردن ریسک خارجی»، «امکان واکسیناسیون برای مهار کرونا» و «همسویی نهادهای حاکمیت برای اتخاذ تصمیمات سخت» به چشم می‌خورد.
وعده های کمّی و زمان دار رئیسی در ۷ محور افزایش تولید و صادرات، بهبود معیشت خانوار، افزایش شفافیت و اصلاح بودجه، نظام مالی و مالیات بازخوانی شده است.