تاکید وزیر علوم بر توجه به رفاهیات دانشجویی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه به رفاهیات دانشجویی توجه شود، افزود: گرچه دانشگاه‌ها در تنگنا هستند اما توجه داشته باشیم تا دانشجویان نگران وضع سکونت و تغذیه نباشند.

تصویر تاکید وزیر علوم بر توجه به رفاهیات دانشجویی

به گزارش سایت خبری پرسون، حسین سیمایی صراف روز شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ در حاشیه اجلاس روسای دانشگاه ها، موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور در مرکز همایش های دانشگاه شهید بهشتی اظهار داشت: نگاه من به مسوولیت و مدیریت به دید امانت است و با محاسبه عقلی نباید قبول کرد اما اینکه همه از بار مسوولیت شانه خالی کنند، اخلاقی نیست.

وی تاکید کرد: معتقدم امانتداری سخت است اما این امانت شیرین خواهد بود اگر با نیت خوب باشد البته باید اخلاص هم در آن باشد.

وزیر علوم گفت: الگوی پزشکیان در انتخاب وزرا به بخش های پایین تر هم تعمیم یافته است و برخی اعلام می کنند در برخی دانشگاه ها برای مدیریت مصاحبه و نظرسنجی شده اما اعلام می کنم که این موارد به وزارت علوم ربطی ندارد و ما به کسی ماموریت ندادیم.

سیمایی صراف اظهار داشت: گفته ام صرف انتصاب در گذشته دلیل تغییر نیست قانون هم تغییر نکرده، اما دولت تغییر کرده و نگاه دولت وفاق ملی است و این وفاق با عقلانیت جناح های سیاسی همراه بوده است.

وی بیان کرد: یکی از معیاریاهای ما برای مدیریت این است که مدیر قدرت توافق سازی را داشته باشد و اهل تعامل با دانشجو و اساتید باشد و تاکید می کنم همه با قوت و قدرت به کار خود ادامه دهند حتی شروع سال تحصیلی و نحوه مدیریت نشان دهنده توانایی مدیران نسبت به انطباق با شعار جدید است.

سیمایی صراف گفت: من و دوستان به شعار وفاق باور داریم و برنامه ریزی ها در جهت وفاق است و خواهش می کنم همه مدیران همکاری کنند و نشان دهند با وفاق همسو هستند.

وزیر علوم افزود: در دولت قبل هم بین ارکان حاکمیت وفاق بود و آن وفاق بین علایق مشابه بود اما در دولت جدید وفاق بین سلایق مختلف است.

سیمایی صراف با بیان اینکه اصل تغییر ضروری است، گفت: شکایت به ما می رسد اما ما صرف خبر تصمیم نمی گیریم و روش ما این است هیات تحقیق فرستاده می شود تا همه جوانب بررسی شود. عجله نداریم مگر ضرورتی پیش آید و درخواستی باشد.

وی ادامه داد: روسای دانشگاه ها به رفاهیات دانشجویی توجه کنند، اگرچه دانشگاه ها در تنگنا هستند اما توجه داشته باشیم تا دانشجویان نگران وضع سکونت و تغذیه نباشد و همبستگی دانشجو با دانشگاه مهم است.

وزیر علوم گفت: رهبر انقلاب در اتفاقات سال گذشته دانشگاه فرمودند که آنها جوان هستند و هیجان دارند با آنها مدارا کنید و این رأفت باعث شد تا شرایط آرام شود.

سیمایی صراف خطاب به روسای دانشگاه ها تصریح کرد: نگذاریم مسأله ها بزرگ شوند و تا جایی که امکان دارد خود مشکلات را رفع کنید اگر نشد به ما ارجاع دهید تا در کارگروه بررسی و به شکایات رسیدگی شود.

منبع: ایرنا

764568

سازمان آگهی های پرسون