دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

مسئول هماهنگی ستادهای مردمی حجت الاسلام رئیسی:

مشکلات کشور از نبود روحیه جهادی و انقلابی است

مسئول هماهنگی ستادهای مردمی حجت الاسلام رئیسی گفت: مشکلات امروز کشور ناشی از جریان های فساد است که در سیستم اداری حاکم است و نیز نبود روحیه انقلابی و جهادی در دستگاه های اجرایی می باشد.
نتایج تکمیلی انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد؛

آراء رئیسی افزایش یافت

رئیس ستاد انتخابات کشور، از نتایج تکمیلی انتخابات ریاست جمهوری خبر داد که مطابق آن، آراء سیّد ابراهیم رئیسی از مرز ۱۸ میلیون عبور کرد.
پرونده ویژه پرسون؛ چالش‌های پیش روی دولت سیزدهم/ بخش چهارم

خواسته فعالان بخش خصوصی از دولت جدید، اصلاح نظام بانکی است

رئیس اتاق بازرگانی شیراز مهمترین خواسته فعالان بخش خصوصی از دولت جدید را ارائه جزئیات مسیر توسعه اقتصادی کشور، مهار تورم، رفع موانع تولید، اصلاح نظام بانکی و عمل به برنامه‌ریزی‌ها و اهداف دانست.
در سیاست خارجی ما، نهادهای بالادستی دولت است که سیاست‌های کلان خارجی را تعیین می‌کنئد و رئیس‌جمهور و تیمش حداکثر مجری آن سیاست‌ها هستند. اکنون در رابطه با موضوع مشخص برجام، شش دوره مذاکرات جدی دنبال شده و نشان می‌دهد که هم ایران و هم آمریکا اراده سیاسی برای حل موضوع و به نوعی بازگشت به برجام را دارند.
واعظی در حاشیه جلسه دولت:

کمک به دولت آینده، به کمک مردم است

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: جناح‌های مختلف، همه تفکرات خود را در خدمت رئیس‌جمهور منتخب و دولت سیزدهم قرار دهند زیرا هر چه به دولت سیزدهم و رئیس‌جمهور کمک کنیم به مردم کمک کرده‌ایم.
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: طرز کار وزارت کشور در برگزاری انتخابات منجر به واصل شدن بیش از ۱۰۰۰ شکایت به کمیسیون شده است و ما با جدیت تا روشن شدن موضوع آن را دنبال خواهیم کرد.
رییس جمهور تاکید کرد:اینکه غصه می خوریم چرا مشارکت ۴۸ درصد شده و مثلا ۵۸ درصد نشده برای این است که صندوق و رای مردم مهم است و تاثیر دارد.اگر حضور مردم کمرنگ شد باید بنشینیم و دلایل آن را مشخص کنیم تا دیگر این اتفاق نیفتد. البته نباید دلایل من درآوردی بتراشیم.
در کمیسیون مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید؛

بررسی نحوه اجرای قانون اصلاح قانون صدور چک

قانون نحوة گزارش کمیسیون اصل 90 قانون اساسی مصوب 3/9/1366 و ماده 101 آئین‌نامة داخلی مجلس شورای اسلامی، دربارة «بررسی نحوه اجرای قانون اصلاح قانون صدور چک» در کمیسیون مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.
نماینده مردم گلپایگان در مجلس با استناد به نشست خبری سید ابراهیم رئیسی و پاسخ منفی او به پرسش خبرنگار خبرگزاری AFP فرانسه مبنی بر امکان دیدار او با جو بایدن گفت: پاسخ قاطع شما و «نه» گفتن به دشمنان قلب مومنان را جلا داد.