دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

پیام وزیر اطلاعات به مناسبت هفته قوه قضائیه:

تا شرک،کفر و مبارزه هست ما هستیم

وزیر اطلاعات فرارسیدن هفته قوه قضائیه را خدمت ریاست محترم و قضات دلسوز قوه قضائیه تبریک گفت.
انتخابات ریاست‌جمهوری هم به پایان رسید و حجت‌الاسلام رئیسی به عنوان منتخب مردم معرفی شد. از سال 1392 تا 1400 حسن روحانی در پاستور حضور داشت و کشور را با فشار‌های دخلی و خارجی به نحوی مدیریت کرد که در کنار دستاوردهای مفید، ضرر کمتری متوجه زندگی مردم شود.
در نگاه اول به نظر می‌رسد که آقای رییسی با برخورداری از حمایت همه ارکان نظام هم توانایی بیشتری برای حل مشکلات کشور دارد و هم چالش‌های پیش روی ایشان کمتر است و دورانی از ثبات و آرامش متوجه جامعه ایران خواهد بود.
به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم به ‌همراه اعضای کابینه‌اش رسما اداره امور کشور را کلید می‌زند. اما تا آن زمان بازار گمانه‌زنی درباره نحوه انتخاب اعضای هیات دولت ازسوی رییسی و چینش و ترکیب کابینه داغ است.
رییس جمهور در مورد اینکه قیمت واکسن داخلی چقدر باشد؟ گفت: این جای دعوا و نزاع نیست وزارت بهداشت قیمت‌گذاری می‌کند و مبنای ما ریالی است و یک دوگانگی بی‌خودی است که در کشور ایجاد شده است.
پرونده ویژه پرسون؛ چالش‌های پیش روی دولت سیزدهم/ بخش هفتم

قیمت‌گذاری دستوری دولت معضل اصلی بازار خودرو

یک کارشناس صنعت خودرو بیان کرد: دولت بعدی باید قیمت‌گذاری خودرو را آزاد و روند تولید را افزایش دهد. در شرایط فعلی عرضه خودرو در بورس غیرممکن است و ابهامات، واسطه‌ها و تنش‌ها در تولید و فروش را افزایش می‌دهد.
رئیس جمهور منتخب با بیان اینکه گمانه زنی های رسانه ای درمورد اعضای کابینه دقیق نیست، تصریح کرد: ما سامانه‌ای ایجاد می کنیم که دوستان اگر پیشنهادی دارند مارا مطلع کنند و صاحبنظران و دغدغه مندان پیشنهاد خود را بدهند.
پرونده ویژه پرسون؛ چالش‌های پیش روی دولت سیزدهم/ بخش ششم

معضل اصلی کشاورزان نبود بانک اطلاعاتی است

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس بیان کرد: ایجاد یک بانک کشاورزی در خصوص اطلاعات این بخش، رفع مشکلات حوزه آب و توجه به آمایش سرزمین و طرح تقویت امنیت غذایی از مهم‌ترین خواسته‌های مجلس از رئیس جمهور آینده است.
نباید به تقابل نادرست این دو اقدام دامن زد و در عین حال شایسته نیست که به ابهام‌ها و یا حتی انتقادها در رسانه‌ها و افکار عمومی با کم تحملی و اهانت برخورد کرد. لازم در این خصوص اقدام مناسب انجام شود.
«پرسون» از اختلاف نظرات بعد انتخابات می گوید؛

فقط آنچه که من می گویم!

در هر گوشه و کناری، جمعی را شاهدیم که انتخابات را موضوع اصلی بحث خود قرار داده اند. اما در این میان جدل های انتخاباتی رنگ و بوی متفاوتی یافته است. افرادی که شنیدن صدای مخالف را ندارند و نمی خواهند مخالف نظرشان حرف زده شود و مخالفانشان را مورد عتاب و نارضایتی خودشان قرار می دهند. همچون مثل«مرغ که یک پا دارد» آنها هم بر روی نظرشان ایستاده وکوتاه نمی آیند..

افتتاح گاز رسانی به ۲۱ شهر، ۲ هزار و ۸۰۹ روستا و ۴ هزار و ۶۶۴ واحد صنعتی از طرح‌های ملی وزارت نفت در سراسر کشور با ارزش سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان با فرمان رییس جمهور و از طریق ویدئو کنفرانس آغاز شد.
پرونده ویژه پرسون؛ چالش‌های پیش روی دولت سیزدهم/ بخش پنجم

فعالان بخش مسکن خواستار توجه دولت بعدی به بخش خصوصی هستند

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور بیان کرد: رئیس جمهور بعدی باید مردم، اصناف و بخش خصوصی را به کار گیرد. دولت هر چقدر قوی باشد؛ بدون همراهی مردم به عنوان سرمایه قادر به هیچ کاری نخواهد بود. برخی از نهادها مانند بانک‌ها و ارگان‌های خاص در حال ساخت و ساز خانه می‌باشند که این مسئولیت باید به بخش خصوصی واگذار شود.
رئیس جمهور ونزوئلا در پیامی از گفت و گوی تلفنی با سید ابراهیم رئیسی خبر داده و به محورهای این گفت و گو اشاره کرد.
مسئول هماهنگی ستادهای مردمی حجت الاسلام رئیسی:

مشکلات کشور از نبود روحیه جهادی و انقلابی است

مسئول هماهنگی ستادهای مردمی حجت الاسلام رئیسی گفت: مشکلات امروز کشور ناشی از جریان های فساد است که در سیستم اداری حاکم است و نیز نبود روحیه انقلابی و جهادی در دستگاه های اجرایی می باشد.