دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

معاون پارلمانی رییس جمهور در پیامی به مناسبت هفته قوه قضاییه تاکید کرد که این قوه به عنوان یکی از ارکان مهم و تاثیرگذار در جمهوری اسلامی نقش ارزنده ای در حراست از آرمان های اصیل اسلامی و ارزش های والای انقلاب شکوهمند دارد.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: با توجه به اینکه در دولت قبل زیرساخت های برطرف کردن بعضی مشکلات فراهم نشده است این احتمال وجود دارد که در آغاز دولت جدید مشکلات گوناگونی با ریشه قدیمی سر باز کنند.
معاون اول رئیس جمهور گفت: ما در دهه‌های گذشته با حضور منطقه‌ای خود همواره در این منطقه توانستیم تاثیرگذار باشیم و قدرت خود را در برابر کشورهای رقیب افزایش دهیم اما در عین حال نتوانسته‌ایم از ظرفیت ذاتی و موقعیت جغرافیایی ایران به خوبی استفاده کنیم.
رحمانی فضلی وزیر کشور گفت: ۱۲ و نیم میلیارد دلار از خارج به داخل قاچاق داریم و معادل چهار یا چهار و نیم میلیارد دلار از داخل به خارج، که نسبت به سال‌های گذشته روند کاهشی داشته است.
پیروزی آیت‌الله رئیسی در انتخابات خرداد ۱۴۰۰ امید و نشاط اجتماعی را در جامعه ایرانی تقویت ساخته و واقع امر آن است که جامعه ایرانی دیر زمانی است که به سبب سوء مدیریت اقتصادی و تجاری دچار رنجش‌های شدید شده است.
سیاست بین‌الملل در کشورهایی همانند آمریکا و دیگر کشورهای اروپایی براساس یک مانیفست خاص و ویژه بنیان نهاده شده است و نباید انتظار داشت که جو بایدن دموکرات، در بحث تقابل با جمهوری اسلامی ایران سیاست های کلی و اصلی خود را نسبت به ترامپ جمهوری‌خواه، تغییر دهد البته شاید در ظاهر شاهد برخی از تغییرات باشیم، تغییراتی که هرگز هدف این کشورها را تغییر نخواهد داد.

مجمع تشکل‌های ملی گردشگری به‌زودی پیشنهادها و نظر مشورتی خود را در ارتباط با وزیر آینده میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به ستاد سیدابراهیم رئیسی، رییس‌جمهور جدید اعلام خواهد کرد. فعالان گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی می‌گویند پس از سال‌ها انتخاب‌های سیاسی، جناحی و رفاقتی در این وزارتخانه، به مدیری پرنفوذ و باقدرت در هیأت دولت نیاز دارند.
پرونده ویژه پرسون؛ چالش های پیش روی دولت سیزدهم/ بخش نهم

کسری بودجه سال 1400 ظلم به دولت آینده است

یک کارشناس امور اقتصادی بیان کرد: دولت بعدی می‌تواند با متعادل کردن بودجه، کاهش رشد نقدینگی و همچنین پایه پولی و افزایش تولید، قیمت‌ها را ثابت و رشد سرمایه‌گذاری را احیاء کند. 
روحانی با تاکید بر اینکه اقدامات دولت در سفر‌های استانی مبتنی بر مطالعات توسعه‌محور، کاهش تعداد مصوبات و پرهیز جدی از مصوبات غیرکارشناسی‏ شده و آنی بوده است، گفت: حاصل این تصمیم مهم، ایجاد هماهنگی در طرح‌ها و افزایش چشمگیر میزان تحقق وعده‌ها بوده است.
سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار و در آن سید ابراهیم رئیسی در شرایطی سکان قوه مجریه را به زودی به دست خواهد گرفت که کشور دچار موضوعات چالشی بسیاری در بخش اقتصاد کلان کشور، سرمایه گذاری خارجی و حوزه سیاست خارجی و برجام است.
دویست و سی و ششمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت روز یکشنبه به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور برگزار شد و در ابتدای جلسه گزارش سازمان برنامه و بودجه درباره «تحقق وعده‌های مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری در سفرهای استانی» مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.
یکی از اهداف مهم دولت جدید اعتماد زایی است نقطه شروع آن می تواند همین تشکیل کابینه فراجناحی ،فراباندی و کارآمد باشد.در واقع آن شعارهای شیرین ایام انتخابات تبلورش در همین کابینه نمایش داده می شود.