دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

رئیس جمهور در پیامی با تبریک انتصاب حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای به سمت ریاست قوه قضائیه، تاکید کرد: در شروع گام دوم انقلاب اسلامی و در شرایط حساس کنونی که کشور با دشمنی قدرت‌های خودکامه و استکباری مواجه است و جنگ اقتصادی و روانی آنان با هدف ایجاد شکاف در صفوف ملت و همبستگی نظام و مردم، هر روز ابعاد تازه‌ای به خود می گیرد، نقش بی ‏بدیل قوه قضائیه در تقویت سرمایه اجتماعی، اعتماد عمومی و تعمیق ارزش های اسلامی اهمیت مضاعفی دارد.
رییس‌جمهور تاکید کرد: بسیار خوشحالم در دولت‌های یازدهم و دوازدهم تلاش شد، زنجیره تولید فولاد کامل شود. بحث خام‌ فروشی که مطرح می‌شود، کنسانتره داشته باشیم ولی گندله را نداشته باشیم، مقصد نهایی یعنی شمش فولاد را نخواهیم داشت و مجبور به صادرات سنگ آهن می‌شویم.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه در دوران جنگ اقتصادی می‌خواستند ما را محاصره کنند و بشکنند،‌ گفت: اگر مردم و بخش خصوصی به میدان نیامده بودند اهداف دشمنان در جنگ اقتصادی محقق می شد.
پرونده ویژه پرسون؛ چالش‌های پیش روی دولت سیزدهم/ بخش دوازدهم

رفتار احتمالی ابراهیم رئیسی در حوزه سیاست داخلی و خارجی

عمده‌ترین مسئله کشور در حوزه سیاست خارجی موضوع برجام است که نوع رفتار رئیس جمهور منتخب در این زمینه به دغدغه بسیاری از تحلیلگران تبدیل شده است. 
امروز با حضور رییس‌جمهور انجام شد؛

بهره‌برداری از طرح‌های ملی صنعت، معدن و تجارت

همزمان با روز ملی صنعت و معدن (۱۰ تیرماه) طرح‌های ملی وزارت صنعت، معدن و تجارت با ارزش سرمایه‌گذاری سه هزار و ۵۷۷ میلیارد تومان با حضور رئیس‌جمهور به صورت ویدئوکنفرانسی بهره‌برداری شد.
یادداشت هفته پیش بنده با عنوان «با نگاه مثبت» در این مقام بود که توضیح دهد چرا باید به دولت آینده نگاه مثبتی داشت. دلایل و شواهدی را در تایید این ادعا آورده بودم. یکی از خوانندگان اشاره کرده بود که شواهد برای رد این نگاه بیشتر است.
عضو اسبق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: زمان برای دولت فعلی به سرعت در حال گذر است؛ اما آمریکایی‌ها برخلاف روحانی در انتظار علائمی از دولت منتخب در ایران هستند؛ زیرا آنها با نیم نگاهی به تحولات ایران این نگرانی را دارند که توافق و تمام زحمت‌های‌سیاسی شان توسط دولت جدید مورد قبول واقع نشده و نابود شود.
استاد دانشگاه امام صادق در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

فعال کردن تمام ظرفیت‌های انقلاب در دستور کار دولت جدید

تا زمانی که تمام ظرفیت‌های انقلاب فعال نشود نمی‌توان این حجم از دشمنی‌ها و این حجم از ناکارآمدی‌های قبلی را مرتفع کرد. به نظر می‌رسد که یکی از مهم‌ترین کارهای دولت جدید، زنده کردن این پتانسیل‌ها خواهد بود.
پرونده ویژه پرسون؛ چالش‌های پیش روی دولت سیزدهم/ بخش یازدهم

شاه‌ویسی: دولت سیزدهم با ارائه تسهیلات مالی مناسب اشتغال‌آفرینی کند

یک تحلیلگر مسائل اقتصادی بیان کرد: دولت سیزدهم مدعی ایجاد 4 میلیون اشتغال تا پایان سال 1404 است که این نیازمند ایجاد یک برنامه کلان روند در حوزه اشتغال است. کارآفرینی در بخش‌های مختلف خدمات، کشاورزی، فناوری‌های نوین و دانشی کردن اقتصاد و بهره گیری از دانش آموختگان قابل تحقق است.