دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره اقدامات دولت در ظرفیت‌سازی برای شبکه برق گفت: در برنامه ششم ۲۴هزار و۳۳۷مگابات ظرفیت‌سازی آغاز شد، در دولت یازدهم و دوازدهم بالغ بر۱۹هزار و ۷۳۲مگاوات به ظرفیت برق کشور اضافه شده است.
با مصوبه هیات وزیران، اختیارات قانونی دولت در زمینه مدیریت برق را تا پایان دولت دوازدهم براساس اصل (۱۳۸) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، به کمیسیونی مرکب از وزیران نیرو، کشور، صنعت، معدن و تجارت و نفت تفویض کرد.
معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه اضافه شدن تولید برق غیر ممکن است زیرا تمام نیروگاه‌های کشور با تمام ظرفیت ممکن در حال تولید هستند، گفت: وزارت نیرو باید فاصله میان تولید و مصرف را کم کند.
اردکانیان با عذرخواهی از مردم بابت خاموشی‌های اخیر گفت: امیدوارم با همه حمایتی که از ناحیه مجموعه دستگاه‌های کشوری و لشکری و خود مردم انجام می‌شود، ان‌شاءالله این دو ـ سه هفته سخت را به خوبی مدیریت کنیم.
پاسخ کتبی سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور منتخب کشورمان به پیام تبریک ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تقدیم شد.
استاندار تهران گفت: روزانه هشت هزار مگاوات برق در استان تهران مصرف می‌شود که هزار مگاوات آن مربوط به مراکز ضروری نظیر بیمارستان‌ها است که نباید برق آن‌ها قطع شود.
استاندار تهران اعلام کرد؛

تجمع افراد در تهران ممنوع شد

استاندار تهران با بیان اینکه مراکز تجمیعی تزریق واکسن از ۷۷ مرکز به ۷۹ مرکز در استان تهران افزایش پیدا کرده است، افزود: تامین برق بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و مراکز تزریق واکسن در شرایط کنونی حائز اهمیت است.
مهمترین چالش دولت سیزدهم که باید درباره آن تصمیم‌گیری شود، نرخ ارز است. نرخ ارز باید مشخص شده و در محدوده‌ای حفظ شود تا بتوان بقیه کارها را با تثبیت نرخ ارز ادامه داد. به گفته وی اصلاح سیاست‌های ارزی یکی از مهمترین اولویت‌های اقتصادی ایران است، در غیر این صورت بحث سوداگری در سایر بازارها باقی خواهند ماند و نمی‌توان به سمت تولید و بهبود این بخش حرکت کرد.
سخنگوی دولت گفت: خرابکاری در یکی از مراکز سازمان انرژی اتمی منجر به آسیب انسانی و تجهیزاتی نشده و آنچه اتفاق افتاده این است که سقف یکی از سوله‌ها سوراخ شده است.
رئیس‌جمهور در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های مربوط به مناطق آزاد با بیان اینکه اشکال کار در موضوع قطعی برق خشکسالی امسال است گفت: افزایش میزان مصرف هم تاثیرگذار است. البته گرما مصرف برق را زیاد می‌کند. ۵۰ درصد تولیدات صنعتی ما اضافه شده و باعث افزایش مصرف برق شده است.
اقدامات فوری اقتصادی که باید در دستور کار دولت سیزدهم قرار بگیرد؛ متفاوت هستند. هنوز حدود یک ماه تا مراسم تحلیف رئیس جمهور سیزدهم و نشستن او بر صندلی پاستور باقی مانده است؛ صندلی که البته نشستن بر روی آن همانا و اقداماتی که باید انجام شود، همانا.
معاون اول دولت گفت: تلاش خواهیم کرد جلسه‌ای با حضور دستگاه‌های ذیربط برای بررسی مشکلات دامداران برگزار کنیم و تدابیری را بیندیشیم که هم دغدغه دامداران به حداقل برسد و هم مردم و مصرف‌کنندگان شیر و لبنیات تحت فشار قرار نگیرند.
مالک شریعتی، نماینده تهران در مجلس یازدهم، گفته است: معمولا دولت و مجلس وقتی با هم اختلاف سلیقه سیاسی داشته باشند، بحث‌های فی‌مابین به سمت دعواهای سیاسی می‌رود و فرصت برای نظارت کارشناسی کم می‌شود اما اگر رویکردها و جهت‌گیری‌های سیاسی هم‌جهت باشد، فرصت برای نظارت کارشناسی فراهم می‌شود.