دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

با انتخاب شدن رئیس دستگاه قضا به عنوان رئیس قوه مجریه با تغییراتی خودکار در قوه قضائیه نیز مواجه شدیم. هر چند که از ماه‌ها پیش نیز این انتظار می‌رفت که با وجود احتمال پیروزی آیت‌ا... رئیسی در انتخابات 1400 شاهد تغییراتی در دستگاه قضایی باشیم.
جناب آقای رئیسی‌، به‌زودی سکان اداره امور اجرائی کشور را به‌دست خواهید گرفت؛ کشوری با مسائل خرد و کلان و مردمانی گرفتار در بحران «جان» و دغدغه «نان». وضعیت کم‌سابقه‌ای که ساماندهی آن نیازمند عزم ملی و مدیریت متکی بر عقلانیت و خرد جمعی با بهره‌گیری از تمامی نیروهای علاقه‌مند به مام میهن است.
یکی از مهمترین آمارهایی که در خصوص وضعیت کسب و کار در کشورها منتشر می‌شود، گزارش بانک جهانی در ارتباط با شاخص‌های سهولت انجام کسب و کار است.
وزیر کشور گفت: اگر قرار است خاموشی داشته باشیم، بهتر است برنامه ریزی شده، توزیع شده و با آگاهی قبلی مردم باشد.
یک عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس ضمن ابراز نگرانی از خشکسالی، تغییر اقلیم و کم آبی در ایران از دولت و دانشمندان خواست که تا ضمن فهم شرایط، راهکارهای خود را برای حل مشکلات ارئه دهند.
محمدعلی ابطحی:

وزیر با نمک را عوض کنید!

محمدعلی ابطحی با انتقاد از وزیر بهداشت دولت روحانی و نبود واکسن توئیتی را منتشر کرد.
روز موعود نزدیک است؛ حسن روحانی به زودی پس از هشت سال صندلی ریاست در پاستور را در حالی به رئیس جمهور بعدی تحویل می‌دهد که سوءمدیریت در عرصه اقتصاد کشور به اوج خود رسیده است.

در دولت‌های قبل یکی از مسائلی که اجازه نداد آنگونه که باید با فساد مبارزه کنیم این بوده که نگاه درستی به مبارزه با فساد نبوده است. به دنبال مبارزه با معلول‌ها، دانه‌درشت‌ها، پرونده‌ها و مصادیق بودیم و به همین دلیل همیشه پشت سر جریان فساد بوده‌ایم. یک عده بردند و خوردند و رفتند، بعد ما با یکسری اقدامات امنیتی- قضایی به دنبال پیدا کردن و مجازات آن‌ها بودیم.
عبدالرضا رحمانی‌فضلی، سعید نمکی، محمد اسلامی، علی اکبر صالحی و محمد نهاوندیان در دیدار‌های جداگانه با رئیس جمهور منتخب، درباره وضعیت کشور و عملکرد دستگاه‌های متبوعشان به وی گزارش دادند.
عمران احمدخان نیازی، نخست‌وزیر پاکستان، در گفتگوی تلفنی با آیت الله سید ابراهیم رئیسی، ضمن تبریک انتخاب ایشان از جانب ملت ایران، ابراز امیدواری کرد بزودی امکان ملاقات حضوری با رئیس جمهور منتخب ایران فراهم شود.
در پی وقوع حادثه آتش سوزی گسترده در گمرک اسلام قلعه افغانستان و خسارت کامیون های دارای پلاک ایرانی، دولت پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی مبنی بر انجام اقدامات لازم برای حمایت از مالکین کامیون های آسیب دیده را بررسی و تصویب کرد.
وزیر کشور گفت: فعالیت ۱۴۰۰ شهرداری و بیش از ۳۷ هزار دهیاری، تجربیات پنج دوره فعالیت شورا‌های اسلامی شهر‌ها و روستاها؛ فضای کاری پویا، خلاق، تخصصی و امید بخشی را برای اداره موفق شهر‌ها و روستا‌ها فراهم کرده است.
ابراهیم رئیسی قبلا گفته بود که اعضای کابینه‌اش را از ستادهای انتخاباتی‌اش انتخاب نمی‌کند. حالا هم خبر رسیده که علی نیکزاد، رئیس ستاد انتخاباتی رئیسی، قرار نیست سمتی در کابینه‌اش داشته باشد.
برابر اعلام وزارت کشور بیش از ۲۲هزار موسسه مردم‌نهاد با مجوز وزارت کشور، سازمان بهزیستی و نیروی انتظامی به صورت قانونی و اخذ پروانه فعالیت و تعداد بسیار بزرگی نیز بدون‌اخذ مجوز فعالیت به شکل سنتی و سلیقه‌ای در نقاط مختلف کشور در حال ارائه خدمت اجتماعی به مردمی هستند که به خدمات آنان نیاز دارند.