دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

رئیس جمهور با بیان اینکه ایران و عراق از مشترکات مستحکمی برخوردارند که دو کشور را به هم پیوند می دهد، گفت: نتایج و ثمرات پیوند استراتژیک بین ایران و عراق از دو کشور فراتر رفته و امنیت و ثبات کل منطقه را تضمین می کند.
اگر سرمایه‌های انسانی را مهمترین عامل توسعه و پیشرفت هر کشور بدانیم، باید گفت عدم‌تناسب تعداد افراد تحصیلکرده با مشاغل ایجاد شده و در نتیجه بیکار ماندن نیروی کار تحصیلکرده و هرز‌رفتن توانمندی‌ها و پتانسیل آنها یکی از مهمترین چالش‌ها در عرصه داخلی است.
رئیس‌جمهور منتخب، المپیک و رقابت‌های ورزشی را بهانه‌ای برای تعامل میان فرهنگ‌ها و ملت‌ها برشمرد و گفت: ورزشکاران ایرانی سفرای فرهنگی ملت ریشه‌دار و متمدن ایران اسلامی هستند.
شرکت بازرگانی دولتی اعلام کرد: آنالیز، تعیین و ابلاغ قیمت نان به صورت منطقه‌ای در اختیار استانداران قرار گرفته، اما هرگونه افزایش قیمت نان قبل از تصویب در ستاد اقتصادی دولت ممنوع است.
سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا ضمن تلاش برای انداختن توپ در زمین ایران گفت: اکنون دولت رئیسی است که باید انتخاب کند که گفت‌وگوها را ادامه دهد. امیدواریم که چنین کند اما ما در موقعیتی نیستیم که به جای آنها حرف بزنیم.
رئیس‌جمهور در دیدار با سفیر جدید کنیا مطرح کرد؛

دروازه صادرات کالاهای ایرانی به قاره آفریقا،کنیا است

رئیس جمهور با بیان اینکه همواره روابط خوب و صمیمانه بین ایران و کنیا برقرار بوده است، از کنیا به عنوان دروازه صادرات کالاهای ایرانی به قاره آفریقا نام برد.
روحانی دردیدار با سفیر جدید برزیل بیان کرد؛

خواست ایران توسعه روابط با کشورهای آمریکای لاتین بوده است

رئیس جمهور روابط ایران و برزیل را خوب و دیرینه توصیف کرد و گفت: اراده جمهوری اسلامی ایران همواره توسعه روابط و همکاری ها با کشورهای آمریکای لاتین از جمله برزیل بوده است.
در یک ماه اخیر به‌طور متوسط 7 میلیون دلار ارز برای سفر به ارمنستان خارج شده است. به گفته سخنگوی گمرک ایران، 14 هزار ایرانی برای دریافت واکسن کرونا به ارمنستان سفر کرده‌اند. این تعداد شهروندان ایرانی از اول تا 25‌ام تیر ماه از مرز خارج شدند.
رئیس جمهور روابط ایران و قطر به عنوان دو کشور مسلمان را بسیار خوب و رو به توسعه دانست و با اشاره به فرصت‌های فراوان همکاری در همه زمینه ها بین دو کشور، گفت: هیچ مانعی برای توسعه روابط دو کشور وجود ندارد و باید تلاش‌ها را برای تقویت هرچه بیشتر همکاری‌ها مضاعف کنیم.
افزایش نقدینگی بر اقتصاد و تورم تجربه نشده در کشور طی ماه‌‍‌های آینده هشداری از سوی برخی فعالان اقتصادی است.
واقعیت این است که مدیریت اقتصادی در دولت رئیسی مانند گذشته خواهد بود و در همچنان بر همان پاشنه خواهد چرخید. در دهه‌های گذشته اقتصاد کشور توسط ایدئولوژی مدیریت شده و به نظر می‌رسد این وضعیت در دولت رئیسی نیز وجود دارد. این نوع مدیریت اقتصادی در گذشته در کشورهایی اروپای شرقی و کوبا تجربه شده و به نتیجه لازم نرسیده است.