بهره مندی زنان روستایی از ابزارهای دیجیتال در مسیر تولیدات کشاورزی

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: زنان روستایی و عشایری از ابزارهای دیجیتال و تکنولوژی‌های جدید در مسیر تولیدات کشاورزی بهره‌مند می شوند.

تصویر بهره مندی زنان روستایی از ابزارهای دیجیتال در مسیر تولیدات کشاورزی

به گزارش سایت خبری پرسون، زهرا بهروزآذر در نخستین همایش بین‌المللی و هشتمین آئین ملی گرامیداشت روز جهانی زنان روستایی و عشایری که در محل سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی (تات) برگزار شد، افزود: زنان جامعه روستایی و عشایری کشور گنجینه‌های انسانی فرهنگ و هویت ملی کشور هستند.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور با بیان اینکه زنان روستایی و عشایر جان زندگی هستند، اظهار داشت: شما مادرانه میراث گرانبهای فرهنگ، آداب، رسوم و آنچه از ایران، اسلام و سنت ها و آیین‌های اصیل می‌شناسید بوده و با آموزش سنت‌ها، آیین‌ها و مبانی فرهنگ ملی به نسل‌های بعدی این سرمایه ملی را زنده نگاه می‌دارید.

وی تصریح کرد: بخش مهمی از میراث فرهنگی اسلامی و ملی ایران به لطف تلاش و استقامت شما زنان روستایی و عشایر زنده و پویا باقیمانده است و بی‌شک نقش آفرینی شما تنها محدود به عرصه فرهنگ نبوده و ستون‌های خودکفایی ملی با مشارکت فعال شما در اقتصاد روستایی و عشایری از صنایع دستی تا کشاورزی و دامپروری پایدار مانده است.

وی گفت: زنان روستایی و عشایری فراتر از نقش‌های سنتی همواره در تامین معیشت و تولید محصولات کشاورزی و دامپروری مشارکت داشته و با نقش آفرینی در تبیین غذای جامعه، فرصت کار و تلاش در عرصه‌های دیگر برای همه افراد جامعه فراهم کرده‌اند.

بهروز آذر اضافه کرد: از سوی دیگر در حفظ محیط زیست پیشگام بوده و بر پایه دانش بومی خود با حفاظت از طبیعت و تنوع زیستی و منابع طبیعی کشور الگویی را برای توسعه پایدار ترسیم کردید.

وی اظهار داشت: با این حال در بسیاری از موارد در دسترسی به منابع و خدمات و امکانات رفاهی همچنان محدودیت دارید علاوه براین تغییر شرایط اقتصادی و الگوهای اجتماعی و جمعیتی نقش‌ها و چالش‌های جدیدی را برای شما فراهم کرده است و در موارد متعددی مسئولیت اداره زندگی خود و فرزندان و والدین و اداره زمین‌های کشاورزی و فعالیت‌های وابسته به مسئولیت‌های سنتی شما اضافه شده است.

وی ادامه داد: در این میان تغییرات اقلیمی و بروز حوادث پیش‌بینی نشده گاها با هجوم نا مهربانانه خود موقعیت را سخت تر کرده است.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: ما در دولت متعهدیم که مسائل و مشکلات شما را شناسایی و با کمک شما برای یافتن بهترین و موثرترین راه‌حل‌ها اقدام کنیم و بر روی آن به وفاق برسیم تا شرایط رفاه و توسعه را برای شما فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: در این مسیر ارتقای جایگاه و توسعه همه جانبه زندگی در عرصه‌های مختلف کشاورزی، دامپروری و توسعه صنایع دستی در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه براین باوریم زنان روستایی و عشایری نه تنها به عنوان یک کشاورز بلکه به عنوان رهبران جامعه نقش مهمی دارند، گفت: تلاش داریم تا زمینه را برای مشارکت فعال آنان در تصمیم‌گیری‌های ملی فراهم کنیم تا با افزایش فرصت‌های آموزشی و توانمندسازی و توان افزایی فرصت‌های بیشتری را فراهم کنیم تا آموزش‌های فنی و تخصصی در حوزه‌های کشاورزی، روش‌های نوین کشت و کار و مدیریت منابع طبیعی را دراختیار آنان قرار دهیم تا بتوانند کسب و کارهای کشاورزی خود را راه‌اندازی کرده و به صورت مستقل آن را مدیریت کنند.

بهروز آذر گفت: واجب است مسیری را فراهم کنیم که شما به ابزارهای دیجیتال از جمله اپلیکیشن‌های مدیریت مزرعه، پیش‌بینی وضع هوا و تکنولوژی‌هایی مانند حسگرهای هایپ و سیستم‌های هوشمند آبیاری و پهپادهای کشاورزی دست پیدا کنید و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

منبع: ایرنا

789255

سازمان آگهی های پرسون