دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

در تماس تلفنی با وزیر بهداشت و استاندار خراسان رضوی انجام شد؛

دستور ضرب الاجلی دولت به نمکی برای کنترل ویروس کرونا

رییس جمهور در تماس تلفنی با وزیر بهداشت و استاندار خراسان رضوی، برای استفاده از همه ظرفیت های موجود جهت تسریع در کنترل ویروس کرونا و درمان بیماران دستورات لازم را صادر کرد.
جهت شرکت در نشست بین‌المللی بغداد انجام خواهدشد؛

عراق در تدارک دعوت از رئیس جمهور جدید ایران

رسانه‌های عربی اعلام کردند که عراق میزبان رهبران ایران، ترکیه و عربستان برای شرکت در نشست بین‌المللی بغدادخواهد بود.
توانگر در نامه‌ای به وزیر بهداشت بیان کرد؛

لزوم تصحیح ظرفیت‌ پذیرش رشته‌های‌ پزشکی

نماینده تهران در مجلس در نامه‌ای به وزیر بهداشت با بیان اینکه تمامی دستیاران رشته‌های پزشکی در یک سال اخیر با فرسودگی قوای جسمانی و روانی مواجه شده و نیاز به پشتیبانی دارند، خواستار تصحیح ظرفیت‌های پذیرش تمامی رشته‌های‌ پزشکی شد.
با انجام مراسم تنفیذ و سپس تحلیف حکم ریاست‌جمهوری، هم‌اکنون آقای سید ابراهیم رییسی، رییس‌جمهور ایران است اما هنوز کابینه دولت جدید تشکیل نشده است و وزرای فعلی تا معرفی وزرای جدید و اخذ رای اعتماد کماکان در پست‌های وزارتی خود مستقر هستند.
تحلیف هم تمام شد یک هفته هم فرصت هست برای معرفی کابینه و کسب رای اعتماد. آنچه در جلسه تحلیف فصل مشترک سخنان بود، کوشش و تعهد برای رفع مشکلات بود.
عضو هیئت رئیسه مجلس یازدهم درباره روند بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی گفت: مجلس جهت بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در کمیسیون‌ها، سامانه‌ای را تعبیه کرده است که محورهای مختلف مربوط به اطلاعات وزرای پیشنهادی را در اختیار نمایندگان قرار می‌دهد.
جمهوری اسلامی عنوانی بی‌نظیر در تاریخ و جغرافیای جهان؛ با فرمانروایی آن یگانه خدایی که «سلطه انسان بر انسان» را نفی کرده است؛ با همراهی ملتی که همیشه تمدن‌آفرین بوده است.
سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس با تاکید بر سابقه درخشان مخبر در بحث محرومیت زدایی در ستاد اجرایی فرمان امام گفت: امیدواریم در جایگاه معاون اولی ریاست جمهوری شاهد استمرار این حرکت باشیم.
دوره ریاست‌جمهوری دکتر روحانی به سر رسید و کلید دفترش را به رئیس‌جمهور جدید تحویل داد؛ کلیدی که قرار بود قفل‌های بسیاری را باز کند ولی به هر دلیل نشد. چرا؟ آیا کلیدها (سیاست‌ها) نامناسب بودند یا اینکه کلید اصلی در اختیار او نبود؟ طبیعی است که دولت او کارهای بسیاری کرد که باید قدرشان را دانست ولی در زمینه اقتصاد، کمبودها آنچنان زیاد هستند که در یک یادداشت کوتاه نمی‌توان به آنها پرداخت.
معاون اول رئیس جمهور در طول سالیان گذشته دارای سوابق اجرایی متعددی از جمله ریاست ستاد اجرایی فرمان امام(ره) بوده است.
رئیس جمهور بعد از ظهر امروز یکشنبه با حضور در یک مرکز درمانی، اولین دز واکسن ایرانی کرونا را دریافت کرد.
فارغ از جناح‌بندی‎های سیاسی، رئیس‌جمهوری که قدرت را در دست می‌گیرد، باید دارای اختیارات کامل اجرایی باشد و یک تیم منسجم، کارآمد و هماهنگ را برای همکاری با خود انتخاب کند. به‌رغم اینکه آقای‌رئیسی در یک انتخابات با مشارکت اندک روی کار آمد و پشتوانه قوی را به لحاظ مردمی برای یک رئیس‌جمهور مقتدر را ندارد، اما به لحاظ پشتوانه نهادهای مختلف حاکمیت در بهترین وضعیت قرار دارد.
رحمانی‌فضلی به مناسبت روز خبرنگار:

اصحاب رسانه پرچمداران حقیقت و اعتلای امنیت کشوراند

وزیر کشور ضمن تبریک روز خبرنگار به همه فعالان اصحاب رسانه، این روز را فرصتی شایسته در پاسداشت و ترویج مقام و منزلت خبرنگاران و رسالت پُر اَرج فعالان عرصه خبر در پرچمداری حقیقت، دفاع از آرمان‌های کشور و اعتلای امنیت و منافع ملی کشور در آوردگاه رسانه‌ای بر شمرد.
چرا روحانی، رییس جمهور منفور لقب گرفت؟

از "دست درازی به جیب مردم" تا "تصور اشرافی گری"

پس از ۲ هزار و ۹۲۲ روز، حسن روحانی رییس دولتی که با توهم اشرافی گری بر مسند قوه مجریه تکیه زده بود از این سمت رسماً خداخافظی کرد.
حجت‌الاسلام سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه لیست اعضای پیشنهادی کابینه دولت سیزدهم به دلیل نهایی نشدن به مجلس ارسال نشده است گفت: این لیست به احتمال خیلی زیاد روز سه‌شنبه به مجلس ارسال خواهد شد.
دولت سیزدهم پنج‌شنبه گذشته با اجرای مراسم تحلیف قدرت را از حسن روحانی تحویل گرفت و آغاز به کار کرد. در حالی که همگان منتظر معرفی کابینه دولت هستند یکی از مهم‌ترین وزارت خانه‌های مهم که حدس و گمان‌های زیادی درباره وزیر آن زده می‌شود وزارت نفت است.
رئیس جمهور با بیان اینکه باید خودمان را مجهز کنیم که اگر کرونا ادامه داشت چگونه کشور را اداره کنیم، تصریح کرد: در عین حمایت از تولید داخلی واکسن، برای واردات واکسن از خارج نیز از هیچ اقدامی فروگذار نخواهیم کرد.