دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از حضور وزرای پیشنهادی نفت، نیرو، راه و شهرسازی ، اقتصاد و ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسات این کمیسیون خبر داد.
رستم قاسمی، وزیر پیشنهادی راه در توئیتی نوشت: به جای نگرانی از ناوگان فرسوده و جاده‌های مرگ؛ مطالبه مردم عزیز از ما راه‌اندازی ناوگان حمل و نقل سبز باشد.
یک نماینده مجلس در گفت‌و‌گو با پرسون پاسخ داد:

در انتخاب وزرا جوان‌گرایی مهم است یا سوابق اجرایی؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر به دنبال اصرار بر سوابق اجرایی در میان گزینه‌های کم‌ سن وزرای معرفی شده باشیم، هیچ گاه جوان‌گرایی محقق نمی‌شود.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به بحث فضای مجازی عنوان کرد برای فضای مجازی برنامه داریم تا لایحه قانون جامع این حوزه را به مجلس ارائه کنیم.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعلام کرد که گزینه پیشنهادی رییس جمهوری برای تصدی وزارت اطلاعات به دلیل کسالت در جلسه امروز کمیسیون حاضر نشد.
با اینکه در کابینه دولت سیزدهم برخی چهره‌های آشنا دیده می‌شود، اما درنهایت دولت به دست چهره‌های ناآشنایی خواهد افتاد که در عرصه عمومی چندان شناخته‌شده نیستند. البته برخی از همین چهره‌های ناآشنا در دولت‌های پیشین سمت‌هایی داشته‌اند و با بوروکراسی دولتی آشنا هستند.
وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات:

فضای مجازی بستری برای اشاعه فرهنگ اسلامی به جهان است

وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم برای وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: فضای مجازی یک ظرفیت است که می‌توانیم فرهنگ ایرانی اسلامی را به شکل شایسته‌ای در جهان منتشر کنیم.

متاسفانه یکی از مشکلات دیروز و امروز جامعۀ ما، نداشتن تفکر و مدیریت سیستمی در اداره امور کشور است، تفکر و مدیریتی که مجموعه‌ای از عناصر، افراد، سازمان‌ها و احزاب را به نحوی با هم مربوط کند که با هماهنگی هم و در راستای منافع ملی مردم و کشور، نقش معین و هدفمندی را به صورت پیوسته و وابسته به هم انجام دهند.
با توجه به اوج گیری بیماری کرونا در سراسر کشور ستاد ملی مقابله با کرونا قرار است امروز درباره اعمال محدودیت‌های جدید تصمیم گیری کند. همچنین رئیس جمهور روز گذشته بر لزوم ایجاد محدودیت‌های 10 روز و منع ترددهای غیر ضروری تاکید کردند.
یک نماینده مجلس بیان کرد: تشکیل کابینه دولت جدید و رأی اعتماد گرفتن تمام وزرا دو موضوع جداگانه است. رئیس جمهور می‌تواند برای وزارت‌خانه‌هایی که رأی اعتماد نگرفته‌اند، سرپرست تعیین کند. 
در نامه ای خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطرح شد:

اعلام حمایت خانه صنعت، معدن و تجارت از فاطمی امین برای وزارت صمت

هیأت رئیسه خانه صنعت ، معدن و تجارت ایران به نمایندگی از جامعه صنعتی و معدنی کشور طی نامه ای خطاب به نمایندگان مجلس ضمن بر شمردن شایستگی ها و سوابق موفق فاطمی امین در دوران مسئولیت های مختلف از جمله تدوین طرح تحول اقتصادی و معاونت برنامه ریزی و احراز کامل شرایط از سوی او برای تصدی وزارت صمت، خواستار توجه مجلس به خواست جامعه صنعتی و معدنی کشور شدند و حمایت ویژه خود را اعلام داشتند
در بین اعضای معرفی شده کابینه سیزدهم چهار نفر هستند که بیشتر از بقیه جلب توجه می کنند این چهارنفر عبارتند از حجت عبدالملکی وزیر پیشنهادی کار، علی اکبر محرابیان وزیر پیشنهادی نیرو، بهرام عین‌اللهی، وزیر پیشنهادی بهداشت و عیسی زارع پور وزیر پیشنهادی ارتباطات
در پی ثبت 370 هزار شکایت مردمی از حسن روحانی؛

مدعی العموم فورا وارد شود

در پی استنکاف های مکرر روحانی از قانون و ترک فعل های مسئولین دولتی بسیاری از مردم خواهان رسیدگی قوه قضاییه به تخلفات رییس جمهور و کابینه سابق شدند.